  • 1. Data: 2008-01-21 11:59:29
    Temat: Re: Działalnosc szwagra u mnie w domu
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Krasnal <k...@t...pl> napisal:
    > Czy to czym grozi ?

    Np. porannym wejsciem z drzwiami policji skarbowej.
    Ot, cos takiego w stylu CBA tylko brutalniej.
    W szczegolnosci np. wejscie pod nieobecnosc kogokolwiek
    z domownikow. Na twoim miejscu gonilbym szwagra w cholere
    z takimi pomyslami. Niech wynajmie sobie na miescie dowolna
    klitke i tam rejestruje dzialalnosc.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2008-01-21 12:00:39
    Temat: Działalnosc szwagra u mnie w domu
    Od: Krasnal <k...@t...pl>

    Witam,

    Szwagier chce otworzyc dzialalnosc gosp. u mnie w domu. Tzn.
    szwagerka jest zemeldowana u nas i on na nia chce ta dzialalnosc
    prowadzic.Ale adres firmy to byloby moje mieszkanie.

    Czy to czym grozi ?
    Zakladam uczciwosc szwagra, ale zalozmy ze sie poklocimy moze mi ta
    jego dzialalnosc jakos zaszkodzic ?
    Wlascicielem mieszkania jestem tylko ja z zona.

    Pozdrawiam
    i dzieki
    Krasnal

  • 3. Data: 2008-01-21 12:14:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek_P pisze:

> [...]
    > z domownikow. Na twoim miejscu gonilbym szwagra w cholere
    > z takimi pomyslami. Niech wynajmie sobie na miescie dowolna

    Nie da rady, chyba że w tej klitce zamieszka. Nie ma czegoś takiego
    jak siedziba osoby fizycznej prowadzącej DG. Działalność rejestruje się
    w urzędzie zgodnym z miejscem zamieszkania tej osoby, można co prawda
    wskazać inne miejsca prowadzenia DG, nie zmienia to faktu, że adres
    zamieszkania będzie w danych firmy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-01-21 12:36:42
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Od powierzchni zajmowanej pod działalność powinienes płacić parudziesięciokrotnie
    wiekszy podatek od nieruchomości.
    Podobnie może być z gruntem i opłatami z tytułu dzierżawy.
    Część lokalu powinna być przekształcona za zgodą m.in. powiatowego nadzoru
    budowlanego jako usługowa, ze wszystkimi
    konsekwencjami (inne normy, okresowe badania np. elektryczne itp. - jesli kogoś u
    Ciebie zabije, pójdziesz do więzienia)
    Inne są stawki za energię el., wodę, c.o.
    Możesz wpaść pod VAT.
    I wiele jeszcze innych znanych powszechnie w PRL-bis "ułatwień dla
    przedsiębiorczości".
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-01-21 12:42:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    666 pisze:
> [...]
    > Inne są stawki za energię el., wodę, c.o.
    > Możesz wpaść pod VAT.
    > I wiele jeszcze innych znanych powszechnie w PRL-bis "ułatwień dla

    Ale - imho - tylko w przypadku, jeśli działalność faktycznie jest
    *prowadzona* w tym mieszkaniu. Natomiast jeśli jedyny związek jest taki,
    że szwagier tam mieszka i trzyma papiery, natomiast usługi wykonuje u
    klientów, albo ma inne miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, to
    IMHO nic się nie zmieni.

  • 6. Data: 2008-01-21 13:38:55
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    A własnie, przypomniałeś: czytelne oznaczenie siedziby na zewnątrz lokalu :-)
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-01-21 13:44:14
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    666 wrote:

    > A własnie, przypomniałeś: czytelne oznaczenie siedziby na zewnątrz lokalu
    > :-) JaC

    Już dawno nie ma takiego wymogu.

    p. m.

  • 8. Data: 2008-01-21 15:22:39
    Od: Krasnal <k...@t...pl>

    ... sluchajcie przeciez chyba mnostwo osob w tym kraju prowadzi na
    siebie dzialalnosc i chyba nie jest jednak dramatycznie.

    Szwagier zajmuje sie geodezja, i pracuje w jakiejs firmie normalnie,
    ale doszedl do wniosku ze bedzie mu lepiej rozliczac sie z roznych
    dodatkoych "fuch" za posrednictewm wlasnej firmy. Wiec moj lokal to
    "tylko" adres w papierach i na pieczatce, pytanie wlasnie czy "tylko"
    Czy gdzies w papierach szwagier moze wskazac miejsce prowadzenia
    dzialalnosci, oni wynajmuja mieszkanie, firma bedzie z siedziba u mnie
    ale miejsce wykonywania prac (tych zwiazanych z opracowaniem pomiarow,
    robieniem mapek) bedzie w urzedzie zgloszone u niego. Mozna tak ? Czy
    wtedy ew. kontrole zawitaja do mnie czy do nich ?
    Tak naprawde to sie obawiam trzech rzeczy:
    - kontroli mojego wlasnego komputera (wykonuje tele prace i moj
    pracodwaca dostarczyl mi sprzet, taka przypadkowa kontrola ew.
    zabranie tego komputera sprowadzic mi moze na glowe klopoty.
    - w przypadku gdy szwagier nie bedzie w stanie sie wyplacic i jego
    firma upadnie to czy moje mieszkanie i moje rzeczy sa jakos zagrozone
    np. wizyta komornika
    - czy taka dzialalnosc gospodarcza ma jakis wplyw na udzielenie mi
    kredytu ktorego zabezpieczeniem ma byc moje mieszkanie ?

    teraz jest precyzyjnej :)

  • 9. Data: 2008-01-21 15:27:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krasnal pisze:

    > - kontroli mojego wlasnego komputera (wykonuje tele prace i moj
    > pracodwaca dostarczyl mi sprzet, taka przypadkowa kontrola ew.
    > zabranie tego komputera sprowadzic mi moze na glowe klopoty.

    Tutaj się nie wypowiem.

    > - w przypadku gdy szwagier nie bedzie w stanie sie wyplacic i jego
    > firma upadnie to czy moje mieszkanie i moje rzeczy sa jakos zagrozone
    > np. wizyta komornika

    Jest tak samo, jakby narobił długów w inny sposób - komornik
    przyjdzie do szwagra, bo tam mieszka, ale zająć (skutecznie) może tylko
    to, co należy do szwagra.

    > - czy taka dzialalnosc gospodarcza ma jakis wplyw na udzielenie mi
    > kredytu ktorego zabezpieczeniem ma byc moje mieszkanie ?

    IMHO nie powinno mieć wpływu.

  • 10. Data: 2008-01-21 15:37:55
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Zająć to zajmie wszystko, a Ty się później tłumacz.
    JaC

    -----