  • 1. Data: 2008-01-21 09:40:04
    Temat: Umowa o dzieło a prawo autorskie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Załóżmy, że w ramach umowy o dzieło wykonano stronę www i program
    komputerowy, umowa nie zawiera nic o prawach autorskich.
    Czy zamawiający może:
    - wprowadzać zmiany, aktualizować, zmieniać stronę lub program itp
    - wprowadzać do obrotu,
    - zwieloktronić ten program tylko dla własnych celów?
    Czy twórca może:
    -odsprzedawć te utwory innym podmiotom niż zamawiający?

  • 2. Data: 2008-01-21 10:02:28
    Temat: Re: Umowa o dzieło a prawo autorskie
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 21 Jan 2008 10:40:04 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > - wprowadzać zmiany, aktualizować, zmieniać stronę lub program itp -
    > wprowadzać do obrotu,

    Nie.

    > - zwieloktronić ten program tylko dla własnych celów?

    Czyli nagrać go sobie na 10 dyskietek? Może.

    >Czy twórca może:
    > -odsprzedawć te utwory innym podmiotom niż zamawiający?

    Ten sam program i tę samą stronę? Nie, nie może.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 3. Data: 2008-01-21 10:26:38
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał

    > Nie.

    A co na to ustawa? Spójrzmy:
    "Art. 74. 4. Autorskie prawa majątkowe do programu komputerowego, z
    zastrzeżeniem
    przepisów art. 75 ust. 2 i 3, obejmują prawo do:
    (...)
    2) tłumaczenia, przystosowywania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych
    zmian w programie komputerowym, z zachowaniem praw osoby, która
    tych zmian dokonała,
    Art. 75.
    1. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, czynności wymienione w art. 74 ust. 4
    pkt
    1 i 2 nie wymagają zgody uprawnionego, jeżeli są niezbędne do korzystania
    z programu komputerowego zgodnie z jego przeznaczeniem, w tym do
    poprawiania
    błędów przez osobę, która legalnie weszła w jego posiadanie."

    To się ma do programu.
    A strona (php) jest tez programem tak na marginesie? A jak zamawiający chce
    poprawić numer telefonu do firmy na tej stronie, to co? Ma zawierać nową
    umowę z twórcą?!

    > Czyli nagrać go sobie na 10 dyskietek? Może.

    Nagrać sobie na 10 komputerów i używać.

    > Ten sam program i tę samą stronę? Nie, nie może.

    A gdzie jest napisane, że zamawiający ma wyłączność?

    W ogóle na jakiej podstawie zamawiający korzysta z tych utworów? Licencja,
    czy co?

  • 4. Data: 2008-01-21 10:48:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jan 2008, Piotr [trzykoty] wrote:

    > W ogóle na jakiej podstawie zamawiający korzysta z tych utworów?
    > Licencja, czy co?

    IMO tak właśnie (skoro wątkotwórca pisze, że nic innego nie zapisali):
    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ust
    awa%29
    +++
    Art. 65.
    W braku wyraŸnego postanowienia o przeniesieniu prawa, uważa się,
    że twórca udzielił licencji.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-01-21 12:55:03
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> writes:

    [ciap]

    > A jak zamawiający chce poprawić numer telefonu do firmy na tej
    > stronie, to co? Ma zawierać nową umowę z twórcą?!

    Tak, dlatego zwykle załatwia się to licencjonowaniem.

  • 6. Data: 2008-01-21 17:05:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Ten sam program i tę samą stronę? Nie, nie może.

    A taki sam i taką samą, hmm? ;)

    Albo inaczej: w ramach umowy o dzieło namalowałem obraz. Standardowy
    landszafcik - jakieś jelenie na rykowisku albo co ;)

    Nie wolno mi potem namalować takiego samego i sprzedać komuś innemu? ;)

  • 7. Data: 2008-01-22 00:43:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jan 2008, Piotr Dembiński wrote:

    > "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> writes:
    >
    > [ciap]

    > Tak, dlatego zwykle załatwia się to licencjonowaniem.

    Mi sprzeczność wyłazi.
    Albo *ma* tę licencję (IMO z faktu zawarcia umowy można wywodzić
    istnienie takiego zamiaru, czy ktoś widzi coś przeciw aby tak
    uznać?) albo jej *nie ma*.
    Jak ma, to Twoje "tak" jest sprzeczne z resztą zdania.
    Jak nie ma, to nie ma prawa do korzystania ze strony *w ogóle*.
    To, czy będzie wtedy w niej aktualny telefon czy stary będzie
    już bez znaczenia.
    Pasuje? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-01-22 08:02:35
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 22 Jan 2008 01:43:52 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Mi sprzeczność wyłazi.
    > Albo *ma* tę licencję (IMO z faktu zawarcia umowy można wywodzić
    > istnienie takiego zamiaru, czy ktoś widzi coś przeciw aby tak uznać?)
    > albo jej *nie ma*.

    Czy ów "posiadacz" strony będzie mógł modyfikować jej treść zależeć
    będzie także od takich spraw jak "charakter i przeznaczenie utworu oraz
    przyjęte zwyczaje" (art. 49 ust. 1 pr.aut.)

  • 9. Data: 2008-01-22 13:02:25
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    [...]

> [...]
    > Jak ma, to Twoje "tak" jest sprzeczne z resztą zdania.
    > Jak nie ma, to nie ma prawa do korzystania ze strony *w ogóle*.

    Ale wiesz że na jeden utwór można mieć kilka osobnych licencji, dla
    różnych pól zastosowań etc?