  • 1. Data: 2008-01-21 12:13:46
    Temat: umowa o zakazie konkurencyjnosci
    Od: hivarge <h...@g...com>

    Witam

    Mam pytanie co do tak zwanej umowy o zakazie konkurencyjnosci -
    mianowicie podpisalem takowa z moim pracodawca, w bardzo duzym
    skrocie:
    1. Pracownik zobowiazuje sie do zachowania tajemnicy
    2. Pracownik zobowiazuje sie do niepodejmowania wspolpracy
    bezposredniej i posredniej z podmiotami bedacymi bezposrednia
    konkurencja dla pracodawcy
    3. Za punkt 1 i 2 pracownikowi przysluguje odszkodowanie.
    4. Pracodawca moze zwolnic pracownika z zakazu pracy w firmie
    konkurencyjnej z zachowaniem tajemnicy.

    i teraz pytanie - czy punkt 4 jest dopuszczalny ? i czy musze wyrazic
    na niego zgode - bowiem okazuje sie, ze skoro nie ide do konkurencji
    to zwalniamy z zakazu i nie wyplacamy odszkodowania. Jakos nie bardzo
    wydaje mi sie to zgodne z prawem.

    Bardzo prosze o pilna pomoc.

    pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2008-01-28 21:06:53
    Temat: Re: umowa o zakazie konkurencyjnosci
    Od: "Macin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

> [...]
    > na niego zgode - bowiem okazuje sie, ze skoro nie ide do konkurencji
    > to zwalniamy z zakazu i nie wyplacamy odszkodowania. Jakos nie bardzo

    Klauzula jest standardowo stosowana. Inna sprawa, że zwolnienie z zakazu
    powinno nastąpić dopiero w sytuacji, gdy zakaz utracił dla pracodawcy sens
    (np. wiadomości objęte tajenicą stały się powszechnie znane). Samo
    zwolnienie, ot tak, może być nieskuteczne, jeśli chodzi o obowiązek wypłaty
    odszkodowania. Poza tym tutaj orzecznictwo i doktryna nie mają zgodnego
    stanowiska.

    MK

    --
    www.radca.krakow.pl