  • 1. Data: 2018-06-02 08:38:57
    Temat: Domniemanie braku zgody - dlaczego nie?
    Od: r...@o...pl

    Niemal wszędzie jest tak:

    "Jeśli CHCESZ zgodzić się na przetwarzanie Twoich danych osobowych, kliknij
    przycisk ,,Przejdź do serwisu" lub zamknij to okno. Jeśli NIE CHCESZ wyrazić
    zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij ,,Ustawienia zaawansowane"."

    Ale dlaczego nie jest tak?:

    "Jeśli NIE CHCESZ zgodzić się na przetwarzanie przez (...) Twoich danych
    osobowych, kliknij przycisk ,,Przejdź do serwisu" lub zamknij to okno. Jeśli
    CHCESZ wyrazić zgodę lub ograniczyć jej zakres, kliknij ,,Ustawienia
    zaawansowane". "

    To drugie byłoby tytułowym "domniemaniem braku zgody", czyli wszystkie opcje
    wyrażania zgody domyślnie wyłączone, a nie domyślnie włączone, co zmusza do
    przeklikiwania się przez upierdliwe zakładki i okienka, a po jakimś czasie i
    tak wszyscy będą mieli tego dość i przestaną cokolwiek ustawiać.

    Proponowałbym zapisać w dyrektywach UE konieczność zlikwidowania w
    przeglądarkach internetowych opcji usuwania historii, bo to grozi nieświadomym
    wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych. Za usuwanie historii
    użytkownikowi groziłaby kara grzywny i przepadek mienia, tudzież zakucie w dyby
    na rynku w Brukseli.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 2. Data: 2018-06-02 09:59:29
    Temat: Re: Domniemanie braku zgody - dlaczego nie?
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    Bo większość ludzi zgadza się, i tak jest statystycznie mniej roboty.
    A większość się zgadza, bo dajesz mało wiadomości o sobie.
    Według mnie jednak powinno być wymieniane na pszetważanie jakiej danej
    wyrażam zgodę.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 3. Data: 2018-06-02 14:42:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 Jun 2018 23:38:57 -0700 (PDT), r...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > osobowych, kliknij przycisk ,,Przejdź do serwisu" lub zamknij to okno. Jeśli
    > CHCESZ wyrazić zgodę lub ograniczyć jej zakres, kliknij ,,Ustawienia

    Przy tych dziejszych systemach serwerowych moglby byc problem z
    wyswietlaniem danych bez cookie ... no ale byl rok na zmiane ...

> [...]
    > przeklikiwania się przez upierdliwe zakładki i okienka, a po jakimś czasie i
    > tak wszyscy będą mieli tego dość i przestaną cokolwiek ustawiać.

    Ale jednak musisz kliknac "wyrazam zgode", co wydaje sie, ze wymog
    RODO spelnia. A jak jeszcze jest pole, ktore trzeba zaznaczyc i
    nacisnac OK, to juz na pewno spelnia :-)

    Ale ... zazwyczaj jeszcze mozna zamknac okno, i serwisu uzywac, a on
    wtedy przetwarza dane osobowe bez podstawy :-)

    J.

  • 4. Data: 2018-06-02 16:48:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-02 o 14:42, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Ale ... zazwyczaj jeszcze mozna zamknac okno, i serwisu uzywac, a on
    > wtedy przetwarza dane osobowe bez podstawy :-)

    Naiwniak.
    https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/klikasz-x-w-kom
    unikacie-o-rodo-wyrazasz-zgode-na-przetwarzanie-dany
    ch/

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2018-06-02 16:59:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-06-18 o 16:48, RadoslawF pisze:

    > Naiwniak.
    > https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/klikasz-x-w-kom
    unikacie-o-rodo-wyrazasz-zgode-na-przetwarzanie-dany
    ch/

    Przychylam się do stanowiska wyrażonego na tej stronie. To będzie
    działać do pierwszej skargi.

  • 6. Data: 2018-06-02 17:48:06
    Od: r...@o...pl

    W dniu sobota, 2 czerwca 2018 16:59:35 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    unikacie-o-rodo-wyrazasz-zgode-na-przetwarzanie-dany
    ch/

    > Przychylam się do stanowiska wyrażonego na tej stronie. To będzie
    > działać do pierwszej skargi.

    Heh, czyli wielu wpadło już na te same wnioski.

    Ale na gazeta.pl to naprawdę ostro pojechali - arcydzieło po prostu, to powinno
    się zapisać dla potomności i wykładać na uniwersytetach jako sztandarowy
    przykład absurdalnej interpretacji...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 7. Data: 2018-06-02 19:32:20
    Od: r...@o...pl

    W dniu sobota, 2 czerwca 2018 17:48:07 UTC+2 użytkownik r...@o...pl napisał:

> [...]
    > się zapisać dla potomności i wykładać na uniwersytetach jako sztandarowy

    Żeby nie było, że politycznie - to raczej nie wymysł wspomnianego portalu -
    zapewne poszli za instynktem stadnym i zerżnęli to od kogoś dużo "większego" i
    "ważniejszego".

    Ciekawi mnie kto pierwszy wpadł na pomysł by kliknięcie myszką po za okienkiem
    RODO lub użycie kółka myszki, nawet zupełnie przypadkowe, oznaczało wyrażenie
    zgody na przetwarzania danych...

    Przekładając na grunt niewirtulany - gdybym miał firmę, która zbiera sporo
    danych o pracownika, do której wchodzi się przez otwartą dla wszystkich
    portiernię, to zaraz za wejściem postawiłbym komputer z ekranem dotykowym
    umożliwiający wyrażenie zgody (lub nie) na przetwarzanie danych, metr za
    ekranem ustawiłbym czujnik ruchu, jakiś analizator głosu i obrazu, a na ziemi
    cienką czerwoną linię - a komunikat na panelu byłby następujący:

    "Szanowny pracowniku (tutaj kilka akapitów na temat RODO, a gdzieś w gąszczu
    słów przycisk zmiany ustawień, oczywiście wszystkie opcje domyślnie ustawione
    na zgodę na przetwarzanie)...", potem dałbym uwagę: "przekroczenie czerwonej
    linii, oraz wymienione dalej czynności wykonane przed przekroczeniem linii
    takie jak: wypowiedzenie słów powitania typu "cześć", "dzień dobry", podanie
    ręki portierowi, uśmiech, drapanie się po nosie, przekazanie portierowi
    dowolnego dokumentu, np. zwolnienia lekarskiego, sięgnięcie do kieszeni po
    bezstykową kartę identyfikacyjną, trzymanie wspomnianej karty w ręce lub w
    widocznym miejscu, np zawieszonej na szyi, (i jeszcze kilkanaście możliwości)
    skutkuje automatycznym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych.
    Z chwilą wydania zgody wszystkie Twoje dane osobowe zgodnie z regulaminem jaki
    zaakceptowałeś zostaną przekazane do naszych zaufanych partnerów w trybie
    online (tu lista 12 tysięcy zaufanych partnerów). Jeżeli chcesz wycofać zgodę
    dla któregoś partnera, wybierz go z listy (lista ustawiona losowo, możliwość
    wybrania tylko pojedynczo)...

    Chyba zaproponuję ten pomysł mojemu pracodawcy, może da jakąś podwyżkę ;-)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 8. Data: 2018-06-02 19:40:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.06.2018 o 17:48, r...@o...pl pisze:

    > Ale na gazeta.pl to naprawdę ostro pojechali - arcydzieło po prostu, to powinno
    > się zapisać dla potomności i wykładać na uniwersytetach jako sztandarowy
    > przykład absurdalnej interpretacji...

    IMHO takie przypadki powinny być ścigane z urzędu,m tym bardziej że mamy
    "firmę" która się tylko danymi osobowymi zajmuje. Inaczej uczy to że
    prawo jest dla frajerów i wniosek z tego, że należy je mieć w dupie,
    tylko tak, żeby nie beknąć.

    Zresztą ja powyższą mądrość już przyswoiłem i władzę traktuję jak
    okupanta. Sorry nie ja zacząłem robić kurwę z logiki i prawa, ale jak
    trzeba to się dostosowałem.

    Shrek.

  • 9. Data: 2018-06-02 19:46:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.06.2018 o 19:32, r...@o...pl pisze:

> [...]
    > ekranem ustawiłbym czujnik ruchu, jakiś analizator głosu i obrazu, a na ziemi
    > cienką czerwoną linię - a komunikat na panelu byłby następujący:

    Oni wiedzą, że to jest gówno warte. Jakby byli przekonani, że to się
    obroni, to zamiast "kliknij w zamknij, żeby zaakceptować zgodę na
    przetwarzanie danych" byłoby "korzystanie z serwisu takie jak:
    zamknięcie okna z wymuszenie rozbójniczym, skrolowanie (w szczególności
    w dół, żeby sprawdzić czy da się tam nie wyrazić zgody) lub ruch myszką
    oznacza roczną prenumeratę naszej usługi w promocyjnej cenie 100 PLN
    dziennie, jeśli chcesz zrezygnować naciśnij dwa razy wyłącznik światła w
    piwnicy Donalda Tuska i wyślij film z tego wydarzenia na adres Pentagonu"

    Shrek

  • 10. Data: 2018-06-06 13:01:18
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-06-02 o 08:38, r...@o...pl pisze:
    > Niemal wszędzie jest tak:

    Tu jest jeszcze inny problem.

    W jaki sposób udowodnisz, że wyraziłeś lub nie wyraziłeś zgody przez
    kliknięcie w checkbox.? Jedynym śladem takiej operacji jest zapis w
    bazie danych. A czy ten zapis jest wskutek Twojego kliknięcia lub
    modyfikacji bazy przez program/admina/programistę czy Ciebie - tego się
    już nie ustali.

    Pozdrawiam,
    Wojtek