  • 11. Data: 2018-06-06 17:16:29
    Temat: Re: Domniemanie braku zgody - dlaczego nie?
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 6 czerwca 2018 13:01:20 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > Tu jest jeszcze inny problem.
    >
    > W jaki sposób udowodnisz, że wyraziłeś lub nie wyraziłeś zgody przez
    > kliknięcie w checkbox.?

    To nie ja mam udowadniać, tylko Administrator danych, czyli np. portal
    internetowy.

    Wszak można wystąpić o darmową kopię danych - aż spróbuję i wystąpię o kopię
    danych do byle jakiego portalu na którym zaakceptuję zgodę na przetwarzanie i
    takim na którym nie zaakceptuję - skoro coś przetwarzają, to muszą to mieć,
    skoro nic nie mają, to co takiego chcą przetwarzać i po co ten cyrk z
    okienkami i zgodami... Tylko co im podać jako identyfikację mojej osoby, adres
    IP, MAC karty sieciowej? Przecież nie loguję się imiennie na każdą stronę...

    A nuż dostanę jakieś bogate dossier, że jakiś "ichni" system rozpracował moje
    klikanie, zna moje imię i nazwisko, zna adres, uznał mnie za zwolennika jakiejś
    partii, osobę mającą jakieś zainteresowania tudzież zboczenia lub dewiacje ;-)

    > Jedynym śladem takiej operacji jest zapis w
    > bazie danych. A czy ten zapis jest wskutek Twojego kliknięcia lub
    > modyfikacji bazy przez program/admina/programistę czy Ciebie - tego się
    > już nie ustali.

    Ciekawostka - jeśli godzę się na przetwarzanie danych na jakiejś stronie, to
    znaczy, że dane są zbierane - jeśli w odpowiedzi na żądanie kopii danych
    dostanę informację, że nie dostanę kopii danych bo ich po prostu nie ma, to
    znaczy że coś tu nie gra - bo dlaczego system przetwarzający dane, na których
    przetwarzanie się zgodziłem, nie zebrał żadnych danych? Nie potrafi, jeszcze
    nie zebrał, czy może Administrator danych oszukuje i uchyla się od przekazania
    mi kopii danych, a co za tym idzie również od ich późniejszego usunięcia?

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 12. Data: 2018-06-06 19:01:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik rowerex napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    >o kopię
    >danych do byle jakiego portalu na którym zaakceptuję zgodę na

    Tylko jak - cookie im podac ?
    Czy oprocz cookie jeszcze inne swoje dane im podac do kompletu ? :-)

    >takim na którym nie zaakceptuję - skoro coś przetwarzają, to muszą to
    >mieć,
    >skoro nic nie mają, to co takiego chcą przetwarzać i po co ten cyrk z
    >okienkami i zgodami...

    Bo "unia wymaga".
    A chocby taki glupi log stron ogladanych na serwerze - adres strony,
    data, godzina, adres IP - i juz mamy dane osobowe ...

    >Tylko co im podać jako identyfikację mojej osoby, adres
    >IP, MAC karty sieciowej? Przecież nie loguję się imiennie na każdą
    >stronę...

    Otoz to ...

> [...]
    >zwolennika jakiejś
    >partii, osobę mającą jakieś zainteresowania tudzież zboczenia lub

    Takie rzeczy to tylko w Googlu.
    No i w Facebooku. No i moze w Cambridge Analytics, ale oni to nie
    wiem - zamkneli sie juz, czy zaraz przestana byc w Unii ...

> [...]
    >przekazania
    >mi kopii danych, a co za tym idzie również od ich późniejszego

    Najprosciej ... zwrocic zapamietana informacje kiedy to wyraziles
    zgode.
    Bo wiecej nie mamy :-)

    J.

  • 13. Data: 2018-06-06 21:14:50
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-06-06 o 19:01, J.F. pisze:
    [...]

    Tu przynajmiej widać, że kulturalni i oświeceni ludzie pracują:
    http://www.gazetaprawna.pl/

    --
    animka

  • 14. Data: 2018-06-07 00:28:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-06 o 21:14, Animka pisze:
    > W dniu 2018-06-06 o 19:01, J.F. pisze:
    > [...]
    >
    > Tu przynajmiej widać, że kulturalni i oświeceni ludzie pracują:
    > http://www.gazetaprawna.pl/

    A skąd taki wniosek?

    Skoro tak, to co tam robi choćby takie cuś:

    window.inforCookieWall||[]).push(['onLoad', ['Analytical', 'Profiling'],
    function(api, onLoadEvent) {var pluginUrl =
    '//www.google-analytics.com/plugins/ga/inpage_linkid
    .js;_gaq.push(['_require',
    'inpage_linkid', pluginUrl]);}]);

    Wejdź na about:cache i zobacz na sekcję disk.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2018-06-07 10:07:34
    Od: r...@o...pl

    W dniu sobota, 2 czerwca 2018 08:38:59 UTC+2 użytkownik r...@o...pl napisał:

    > To drugie byłoby tytułowym "domniemaniem braku zgody", czyli wszystkie opcje
    > wyrażania zgody domyślnie wyłączone, a nie domyślnie włączone, co zmusza do
    > przeklikiwania się przez upierdliwe zakładki i okienka, a po jakimś czasie i
    > tak wszyscy będą mieli tego dość i przestaną cokolwiek ustawiać.

    Odpowiem sam sobie :)

    Wprawdzie czytałem rozporządzenie, ale bardziej pobieżnie przeczytałem
    "preambułę", czy jak to tam nazwać, czyli część zawierającą 173 punkty przed
    rozdziałami zawierającymi konkretne przepisy, a tam napisano tak:

    "(32) Zgoda powinna być wyrażona w drodze jednoznacznej (...) Może to polegać
    na zaznaczeniu okienka wyboru podczas przeglądania strony internetowej (...)"

    A teraz najciekawsze:

    "Milczenie, okienka domyślnie zaznaczone lub niepodjęcie działania nie powinny
    zatem oznaczać zgody."

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 16. Data: 2018-06-07 10:46:48
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 17:16, r...@o...pl pisze:

    > Wszak można wystąpić o darmową kopię danych - aż spróbuję i wystąpię o kopię
    > danych do byle jakiego portalu na którym zaakceptuję zgodę na przetwarzanie i

    Co zrobisz, jak z portalu, gdzie nie wyraziłeś zgody, otrzymasz
    informację, że wyraziłeś zgodę - bo tak jest zapisane w ich bazie? Ba,
    może podadzą Ci również datę, czas z dokładnością do milisekundy, kiedy
    to rzekomo wyraziłeś zgodę.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 17. Data: 2018-06-07 12:10:00
    Od: r...@o...pl

    W dniu czwartek, 7 czerwca 2018 10:46:49 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

> [...]
    > informację, że wyraziłeś zgodę - bo tak jest zapisane w ich bazie? Ba,
    > może podadzą Ci również datę, czas z dokładnością do milisekundy, kiedy

    Wtedy zaśpiewam (zmiany tekstu oryginalnego wielkimi literami):

    "Jestem czuły jak waga na najmniejszy bałagan,
    Na przejawy niechlujstwa przeróżne,
    Weźmy lubię INTERNET no i nieraz się wkurzę
    PRZEMIERZAJĄC TO RODO-KLIKANIE.
    Wtedy złość ma szlachetna eksploduje jak Etna,
    Że się nieraz w wyzwiskach poplączę.
    Do UODO SKARGĘ piszę, wściekły jak Bazyliszek,
    Mrucząc: ja was, kurcze, wykończę!"

    A w oddali odezwie się głośny chór:

    "Oj naiwny, naiwny, naiwny,
    Naiwny jak ćma,