  • 1. Data: 2022-08-27 14:23:16
    Temat: Dodatek węglowy dla "samotnych"
    Od: janusz <j...@w...pl>

    Przez gospodarstwo domowe, o którym mowa w ust. 1, przedmiotowej ustawy,
    rozumie się, m.in.:
    - osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo
    domowe jednoosobowe).
    Pytanie pomocnicze. "Samotnie" to jest bez własnej rodziny (żona ,dzieci),
    czy też "samotnie" to w pojedynkę w domu? Generalnie, czy "samotnie" to
    jest to samo co "samemu"?
    Czy stary kawaler, zamieszkujący w nieruchomości rodziców, jest "osobą
    fizyczną samotnie zamieszkującą gospodarującą", jeśli wszelkie rachunki za
    media, pokrywa z własnej kieszeni? Opłatę za wywóz śmieci płaci odrębnie
    jako jednoosobowe gospodarstwo domowe. Problemem jest wspólny licznik
    energii elektrycznej, oraz licznik gazowy, ale opłaty ponoszone są
    solidarnie.
    Rodzice złożyli wniosek o dodatek węglowy jako gospodarstwo domowe
    wieloosobowe, w skład którego wchodzą 2 osoby (matka i ojciec).
    Syn złożył wniosek o dodatek węglowy jako przedstawiciel gospodarstwa
    domowego jednoosobowego. Dom opalany jest jednym piecem. Ale wiadome jest,
    że każde gospodarstwo z osobna musi ogrzać zajmowane przez siebie
    pomieszczenia.
    Pytanie końcowe. Przedmiotowy dodatek otrzyma gospodarstwo, które pierwsze
    złożyło wniosek, czy też przedmiotowy dodatek otrzymają obydwa gospodarstwa
    domowe?

  • 2. Data: 2022-08-27 15:02:44
    Temat: Re: Dodatek węglowy dla "samotnych"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 14:23, janusz pisze:
> [...]
    > czy też "samotnie" to w pojedynkę w domu? Generalnie, czy "samotnie" to

    Jak kobieta nie ma ślubu i mieszka z dzieckiem oraz partnerem - to są to
    dwa samotne gospodarstwa, ale tylko jedno z dzieckiem i tylko ono
    dostanie dodatek. natomiast pojawiły się już w prasie informacje, ze
    mogą mieć dwoje dzieci i jedno wychowuje jedno, a drugie drugie, więc
    razem mają dwa dodatki. Mogą mieszkać z rodzicami i mieć jeden piec, a
    nadal wa dodatki.

    Po prostu lekko ktoś tego w ustawie nie ogarnął, bo prościej było
    zmniejszyć podatek na węgiel. Choć tu z kolei byłby problem jak z olejem
    opałowym, który czasem trafia do baku zamiast napędowego.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-08-27 15:33:19
    Od: janusz <j...@w...pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2022 15:02:44 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > zmniejszyć podatek na węgiel. Choć tu z kolei byłby problem jak z olejem
    > opałowym, który czasem trafia do baku zamiast napędowego.

    Panie Robercie, dziękuję za szybką odpowiedź, ale to nie jest odpowiedź na
    przypadek, który opisałem.

  • 4. Data: 2022-08-27 16:10:25
    Od: janusz <j...@w...pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2022 15:02:44 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Mogą mieszkać z rodzicami i mieć jeden piec, a
    > nadal wa dodatki.

    Jak mieszkają z rodzicami i mają jeden piec no to na jeden budynek przypaść
    mogą trzy dodatki. No chyba, że mąż z drugim dzieckiem u swoich rodziców
    mieszka, zatem racja jest po Pana stronie i tu dwa dodatki i tam dwa
    dodatki się należą - ale to dwa piece już są.

  • 5. Data: 2022-08-27 17:47:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 15:33, janusz pisze:

    > Panie Robercie, dziękuję za szybką odpowiedź, ale to nie jest odpowiedź na
    > przypadek, który opisałem.

    Jak to nie? Napisałem Ci przecież. Właśnie na chwilę obecną jest taka
    tendencja, że ów syn, to osobne gospodarstwo. Przepis tak napisali, że
    nie wiadomo i wcale bym się nie zdziwił, jakby ostatecznie zaczęto
    ścigać te osoby. Ale moim zdaniem syn w tym wypadku może domagać się
    dopłaty.

    Ile osób złożyło deklaracje co o sposobu opalania piecem?

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2022-08-28 08:00:54
    Od: janusz <j...@w...pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2022 17:47:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > tendencja, że ów syn, to osobne gospodarstwo. Przepis tak napisali, że
    > nie wiadomo i wcale bym się nie zdziwił, jakby ostatecznie zaczęto
    Ale za co mieli by ścigać "starego kawalera"? Syn żyje samotnie (brak żony
    i dzieci). Co wcale nie znaczy, że sam, bo w dużym domu mieszkają jeszcze
    rodzice. To raz. A dwa: syn stanowi odrębne jednoosobowe gospodarstwo
    domowe i z uwagi na powyższe wnosi we własnym zakresie opłaty za
    gospodarowanie odpadami komunalnymi - na co posiada imienne rachunki.

    > Ale moim zdaniem syn w tym wypadku może domagać się
    > dopłaty.
    Też tak uważam.

    > Ile osób złożyło deklaracje co o sposobu opalania piecem?
    Deklarację CEEB złożyła żona męża (matka syna). Bo obowiązek ustawowy ciąży
    tylko na właścicielu (współwłaścicielu) nieruchomości. Syn nie jest
    właścicielem ale jest posiadaczem części budynku. Deklaracji CEEB syn nie
    musiał składać więc nie złożył.
    Piec jest "wspólny" i ogrzewa dwie kondygnacje (parter piętro) w budynku
    jednorodzinnym ale tzw. wielopokoleniowym - klasyczny piętrowy klocek z
    dachem, tzw. "późny Gierek", nie ocieplony styropianem. A idzie zima i
    swoje pomieszczenia, niekoniecznie na pięterku, syn musi ogrzać we własnym
    zakresie.

    Jeden wniosek o dodatek węglowy złożyła matka (żona ojca), deklarując
    gospodarstwo wieloosobowe składające się z 2 osób, w skład którego wchodzi
    ona sama i jej mąż.
    Drugi wniosek o dodatek węglowy złożył syn, deklarując gospodarstwo
    jednoosobowe w skład którego wchodzi on sam.

    Słowo klucz, w tej całej Ustawie to definicja słownikowa słowa "samotnie"
    oraz słowa "sam". Niewykluczone, że ustawodawca domniemywa, że "samotnie"
    to w pojedynkę w domu i przez do "niedomówienie", oj, będzie się działo.

  • 7. Data: 2022-08-28 11:10:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 28 sierpnia 2022 o 07:58:13 UTC+2 janusz napisał(a):

    > Deklarację CEEB złożyła żona męża (matka syna). Bo obowiązek ustawowy ciąży
    > tylko na właścicielu (współwłaścicielu) nieruchomości. Syn nie jest
    > właścicielem ale jest posiadaczem części budynku.

    A umowa najmu jest? I podatek zapłacony?

  • 8. Data: 2022-08-28 12:27:30
    Od: janusz <j...@w...pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2022 02:10:44 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > A umowa najmu jest? I podatek zapłacony?
    Ustna umowa użyczenia. Zatem jaki podatek?

  • 9. Data: 2022-08-28 14:16:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 28 sierpnia 2022 o 12:27:29 UTC+2 janusz napisał(a):

    > Ustna umowa użyczenia. Zatem jaki podatek?

    Od darowizny.
    SD-Z2 złożone?

  • 10. Data: 2022-08-28 17:34:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po prostu lekko ktoś tego w ustawie nie ogarnął, bo prościej było
    > zmniejszyć podatek na węgiel.

    Twój pomysł ma tą wadę, e potrzebny jest węgiel. A rząd umie drukować
    pieniądze a wungla nie umi...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!