  • 1. Data: 2022-08-27 12:40:16
    Temat: Wadliwy przedmiot z Aledrogo Lokalnie
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kupiłem fon, odebrałem z aledrogomatu, w fonie nie działa aparat :-(
    Aledrogo Lokalnie nie zapewnia zwrotów uszkodzonego towaru (nieźli złodzieje, bo
    prowizję biorą).
    Tym niemniej obowiązuje rękojmia przy zakupie od osoby prywatnej.
    Na co zwrócić uwagę z punktu widzenia kupującego, żeby odzyskać zapłaconą kwotę?

  • 2. Data: 2022-08-27 14:58:48
    Temat: Re: Wadliwy przedmiot z Aledrogo Lokalnie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 12:40, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Tym niemniej obowiązuje rękojmia przy zakupie od osoby prywatnej.
    > Na co zwrócić uwagę z punktu widzenia kupującego, żeby odzyskać

    Przede wszystkim na możliwość udowodnienia, że aparat był uszkodzony w
    chwili wysyłki. Można to pewnie z logów odczytać, zakładając, ze to nie
    uszkodzenie mechaniczne typu zarysowany obiektyw. Bo ta rękojmia nie
    działa domyślnie, jak w wypadku sklepów.

    Jeśli mamy dowód, że aparat był uszkodzony w chwili wysyłki, to
    grzecznie sugerujemy sprzedawcy, że albo się dogadacie, albo powiadomisz
    organa ścigania, - bo to oszustwo. Jeśli nie mamy dowodu, to ...
    niewiele można zrobić.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-08-27 15:23:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2022 12:40:16 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Kupiłem fon, odebrałem z aledrogomatu, w fonie nie działa aparat :-(
    > Aledrogo Lokalnie nie zapewnia zwrotów uszkodzonego towaru (nieźli złodzieje, bo
    prowizję biorą).

    Szybka karma :) Korzystasz z usługi, masz za złe że biorą opłatę i
    nazywasz ich złodziejami. No i fajno, kto wszędzie widzi złodziei ten
    bywa okradany :)
    --
    Jacek
    I hate haters.