  • 1. Data: 2022-08-24 12:18:02
    Temat: Fundusze unijne kombinacje
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    Są 2 osoby, prowadzą biznesy Iks, Ygrek, Zet, w każdym biznesie inna
    jest prezesem, druga v-ce prezesem, udziałowcami sa raz jedna, raz druga
    a drugie 50% ma jeden z dwóch podmiotów. Taka pajęczyna powiązań.

    Podmiot Iks jest powiązany kapitałowo i osobowo z podmiotem Ygrek, a ten
    z podmiotem Zet.

    Wszystkie podmioty prowadzą podobny biznes.
    Podmiot Iks złożył wniosek o

    https://www.google.com/search?q=dotacja+na+rozwój+pr
    zedsiębiorstwa

    wykonał projekt, firma zewnętrzna wykonała, wdrozyła, wzięła kase od Iks.

    Podmiot Ygrek złożył wniosek o dotację, ale jako efekt dotacji
    wykorzystał projekt zrobiony dla Iks.
    Podmiot Zet złożył wniosek o dotację, ale jako efekt dotacji wykorzystał
    projekt zrobiony dla Iks.

    Nastąpił przepływ kasy między Zet a Ygrek, Ygrek, a Iks, wystawione
    faktury, VAT odprowadzony jak trzeba.

    Czy jest tu jakiś przekręt ? nadużycie ?

  • 2. Data: 2022-08-24 14:05:44
    Temat: Re: Fundusze unijne kombinacje
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 24 sierpnia 2022 o 12:18:05 UTC+2 Henryk Hajdan napisał(a):
> [...]
    >
    > Nastąpił przepływ kasy między Zet a Ygrek, Ygrek, a Iks, wystawione
    > faktury, VAT odprowadzony jak trzeba.
    >
    > Czy jest tu jakiś przekręt ? nadużycie ?

    A jak się mają do siebie sumy:
    - dotacji
    - zapłacona X->firma zewn.
    - zapł. Y->X
    - zapł. Z->Y?

  • 3. Data: 2022-08-24 21:09:13
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    > A jak się mają do siebie sumy:
    > - dotacji
    > - zapłacona X->firma zewn.
    > - zapł. Y->X
    > - zapł. Z->Y?

    Dotacja dla każdego podmiotu to 2 mln, i w podmiocie Iks tyle kasy
    poszło na koszty wdrożenia i uruchomienia projektu.
    Projekt działa, przynosi zysk.

    na czysto wszystko poszło, na zero, z dotacji nie było reszty, dotacja
    była tylko na wdrożenie projektu, a nie na bieżące funkcjonowanie takie
    jak prąd, długopisy, komputery itp

  • 4. Data: 2022-08-24 21:27:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 24 sierpnia 2022 o 21:09:18 UTC+2 Henryk Hajdan napisał(a):

> [...]
    >
    > na czysto wszystko poszło, na zero, z dotacji nie było reszty, dotacja
    > była tylko na wdrożenie projektu, a nie na bieżące funkcjonowanie takie

    OK, ale ile:
    - zapłacił Y X-owi?
    - i Z Y-kowi?

    A ile w tych 2mln, co X zapłacił firmie zewn., było:
    - na zaprojektowanie rozwiązania?
    - na wdrożenie rozwiązania?

    I co właściwie kupowały Y i Z?
    Projekt i robiły własne wdrożenia?
    Czy wdrożenie było tylko jedno?

  • 5. Data: 2022-08-25 00:21:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2022 o 12:18, Henryk Hajdan pisze:
> [...]
    > z podmiotem Zet.
    > Wszystkie podmioty prowadzą podobny biznes.

    Ponieważ piszesz dość enigmatycznie, to jedyna podpowiedź, jaka mi
    przychodzi do głowy, to potraktowanie tych trzech firma jako wirtualnej
    "czarnej skrzynki": i zbadanie, ile środków tam wpłynęło oraz ile
    wypłynęło.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2022-08-25 07:52:33
    Od: KIKI <r...@p...wu>

    On 25.08.2022 00:21, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > przychodzi do głowy, to potraktowanie tych trzech firma jako wirtualnej
    > "czarnej skrzynki": i zbadanie, ile środków tam wpłynęło oraz ile

    Dokładnie, to pozorowane działanie, karuzelowe wyłudzenie środków.
    Kilka spółek może wyłudzać środki na to samo tylko inaczej nazwane i
    jeszcze produktu może w ogóle nie być, a zwykła mistyfikacja, atrapa,
    jeżeli myślimy o tym samym :-)

  • 7. Data: 2022-08-25 09:16:02
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2022.08.25 o 07:52, KIKI pisze:

> [...]
    > Kilka spółek może wyłudzać środki na to samo tylko inaczej nazwane i
    > jeszcze produktu może w ogóle nie być, a zwykła mistyfikacja, atrapa,

    No własnie, tylko pierwsze wdrożenie zrobiła firma zewnętrzna, która się
    na tym zna, a kolejne wdrożenia, robiły firmy powiązane osobowo i
    kapitałowo z tą pierwszą.

  • 8. Data: 2022-08-25 09:28:47
    Od: KIKI <r...@p...wu>

    On 25.08.2022 09:16, Henryk Hajdan wrote:

    > No własnie, tylko pierwsze wdrożenie zrobiła firma zewnętrzna, która się
    > na tym zna, a kolejne wdrożenia, robiły firmy powiązane osobowo i
    > kapitałowo z tą pierwszą.

    Ale jeżeli to towarzystwo wzajemnej adoracji? Nie ważne czy ten sam
    wspólnik czy kolega. Jeżeli organy ścigania uznają to za działania
    pozorowane, szytymi grubymi nićmi to pojadą z nimi wszystkimi.
    Nie możesz wytworzyć rakiety kosmicznej w innej spółce jeżeli jesteś
    krawcem, a twój wspólnik stolarzem. To wszystko da się udowodnić, że nie
    było żadnego prototypu rakiety, bo nie było inżynierów od tego ani
    stosownych kompetencji.
    Posadzą krawca przed komisją inżynierów lotnictwa i każą mu wyjaśnić
    projekt. Prawdziwa w tym będzie tylko faktura.

  • 9. Data: 2022-08-25 09:46:31
    Od: KIKI <r...@p...wu>

    ..hmmm

    ale możesz rakietę kupić i ją w drugiej spółce udoskonalić za środki
    unijne ale to też wyjdzie, bo urwie się łańcuch kompetencyjny i na
    przesłuchaniu wszystko wyjdzie. Niby rakieta jest, przemalowana na inny
    kolor, faktury są ale wiesz... hehehe

  • 10. Data: 2022-08-25 10:54:32
    Od: KIKI <r...@p...wu>

    Jeszcze mi do głowy przyszło, że trzon rakiety kupisz w spółce X, lotki
    w Y, silniki w Z, nawigację w P, a złoży w całość firma Q. Powiesz, że
    to projekt modularnej rakiety księżycowej, wieloczłonowej z lądownikiem
    i członem orbitalnym :-)
    No, a rakieta nie poleciała, bo to tylko prace badawczo-rozwojowe
    współfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

    To wszystko na przesłuchaniu wyjdzie. To ładnie wygląda w papierach, we
    wnioskach i na fakturach ale się posypie jak klocki domina jeżeli to
    była nieprawda.