  • 1. Data: 2022-08-27 15:22:18
    Temat: Polucja bada trzezwosc ofiary
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://wydarzenia.interia.pl/lubelskie/news-64-late
    k-smiertelnie-postrzelony-podczas-polowania-siedzial
    -,nId,6247439
    Słuszny kierunek, jakby był po pijaku to pewnie winny że nie nadstawił policzka.

  • 2. Data: 2022-08-27 15:52:00
    Temat: Re: Polucja bada trzezwosc ofiary
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 15:22, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    -,nId,6247439
    > Słuszny kierunek, jakby był po pijaku to pewnie winny że nie nadstawił

    Aż mnie na tyle zaskoczyłeś, że tam zajrzałem. Gdzieś Ty w podlinkowanym
    artykule wyczytał, że badano trzeźwość ofiary? Wynik trzeźwości denata,
    to kilka tygodni. Bada się to w trakcie sekcji zwłok i umieszcza w
    opinii sądowo-lekarskiej.

    W opisanym przypadku badano trzeźwość pozostałych osób, spośród których
    dwóch było pijanych, a jeden trzeźwy. Podejrzewam, że z tego powodu, że
    nie ma pewności, kto strzelił.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-08-27 17:04:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Aug 2022 15:52:00 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > W opisanym przypadku badano trzeźwość pozostałych osób, spośród których
    > dwóch było pijanych, a jeden trzeźwy. Podejrzewam, że z tego powodu, że

    No ale popatrz - ekspertyzy nie ma, a koledzy kulsoni juz aresztują
    (zarzymują) dwie niewinne osoby, a moze i trzy.
    Jak tak w ogole mozna, bez dowodow, bez opinii bieglego ...
    a moze sam umarl, w koncu 64 lata mial.

    Ciakawe, czy da sie odroznic srzelanie do żywego od strzelania do
    zmarlego ... pewnie da, ale jaki czas musi uplynac od smierci?

    J.

  • 4. Data: 2022-08-27 17:56:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2022 o 17:04, J.F pisze:
    k-smiertelnie-postrzelony-podczas-polowania-siedzial
    -,nId,6247439

    > No ale popatrz - ekspertyzy nie ma, a koledzy kulsoni juz aresztują
    > (zarzymują) dwie niewinne osoby, a moze i trzy.

    Trzeba by zajrzeć w protokoły, ale nie zdziwił bym się, jakby ich do
    wytrzeźwienia zatrzymano, a nie w związku z samym zdarzeniem.

    > Jak tak w ogole mozna, bez dowodow, bez opinii bieglego ...
    > a moze sam umarl, w koncu 64 lata mial.

    No właśnie - jeśli prawdą jest to, co w artykule -- to nie można.

    > Ciakawe, czy da sie odroznic srzelanie do żywego od strzelania do
    > zmarlego ... pewnie da, ale jaki czas musi uplynac od smierci?

    Tak. Da się. Z tą tolerancją, że nie wiemy, w której chwili człowiek
    umiera. Ale jak jest po agonii, to można odróżnić.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-08-27 18:50:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Aug 2022 17:56:15 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Trzeba by zajrzeć w protokoły, ale nie zdziwił bym się, jakby ich do
    > wytrzeźwienia zatrzymano, a nie w związku z samym zdarzeniem.

    Bardzo mozliwe, nasz wymiar sprawiedliwosci pijakow nie lubi,
    to i protestowac nie beda mogli.

    > No właśnie - jeśli prawdą jest to, co w artykule -- to nie można.

    No chyba nie sugerujesz, ze koledzy kulsoni mogli przekroczyc
    uprawnienia?

    > Tak. Da się. Z tą tolerancją, że nie wiemy, w której chwili człowiek
    > umiera. Ale jak jest po agonii, to można odróżnić.

    No ale tak godzina musi uplynac, 10 minut, minuta?

    Domyslam sie, ze inaczej wyglada np wyciek krwi ... ale po minucie
    tez ?

    J.

  • 6. Data: 2022-08-27 20:06:15
    Od: Kazimierz Zapotoczny <k...@a...asdasd.wp.pl>

> [...]
    -,nId,6247439

    > Słuszny kierunek, jakby był po pijaku to pewnie winny że nie nadstawił

    Hmmm... a kto w Polsce poluje? Bogaci prawnicy, prokuratorzy, byli
    milicjanci... długo by wymieniać członków tej "elity".
    Dobry sztucer z lunetą kosztuje kilkanaście tysięcy. Te najlepsze - w
    wielu przypadkach kilkadziesiąt tysięcy. Przykładowo, taki model
    sztucera jak Sauer 404 Classic to ok. 18tys. i to z drugiej ręki. A
    wcale nie jest to najlepszy sprzęt.

    Pozdrawiam,
    Kazik

  • 7. Data: 2022-08-27 20:23:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 27 sierpnia 2022 o 15:22:45 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    -,nId,6247439
    > Słuszny kierunek, jakby był po pijaku to pewnie winny że nie nadstawił policzka.
    Gdzie tam jest że badali trzeźwość ofiary?

  • 8. Data: 2022-08-27 21:06:46
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.08.2022 o 20:23, Kris pisze:
    k-smiertelnie-postrzelony-podczas-polowania-siedzial
    -,nId,6247439
    > Gdzie tam jest że badali trzeźwość ofiary?

    Nigdzie.

    Natomiast zastanawiam się, czy uczestniczenie w polowaniu, w którym
    padła ofiara, jest wystarczającą przesłanką do zamknięcia w policyjnym
    areszcie?

    MJ

  • 9. Data: 2022-08-27 21:41:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 27 sierpnia 2022 o 21:06:49 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):
> [...]

    > Natomiast zastanawiam się, czy uczestniczenie w polowaniu, w którym
    > padła ofiara, jest wystarczającą przesłanką do zamknięcia w policyjnym

    Wydobywczy.
    Posiedzi jeden z drugim, zatęskni za żona to coś sobie przypomni.

  • 10. Data: 2022-08-27 22:29:14
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 27.08.2022 o 18:50, J.F pisze:
    > No ale tak godzina musi uplynac, 10 minut, minuta?
    >
    > Domyslam sie, ze inaczej wyglada np wyciek krwi ... ale po minucie
    > tez ?

    Pewnie też - bijące (bądź nie) w momencie postrzału serce robi zasadniczą różnicę.