    From: janusz <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dodatek węglowy dla "samotnych"
    Date: Sun, 28 Aug 2022 08:00:54 +0200

    Dnia Sat, 27 Aug 2022 17:47:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jak to nie? Napisałem Ci przecież. Właśnie na chwilę obecną jest taka
    > tendencja, że ów syn, to osobne gospodarstwo. Przepis tak napisali, że
    > nie wiadomo i wcale bym się nie zdziwił, jakby ostatecznie zaczęto
    > ścigać te osoby.
    Ale za co mieli by ścigać "starego kawalera"? Syn żyje samotnie (brak żony
    i dzieci). Co wcale nie znaczy, że sam, bo w dużym domu mieszkają jeszcze
    rodzice. To raz. A dwa: syn stanowi odrębne jednoosobowe gospodarstwo
    domowe i z uwagi na powyższe wnosi we własnym zakresie opłaty za
    gospodarowanie odpadami komunalnymi - na co posiada imienne rachunki.

    > Ale moim zdaniem syn w tym wypadku może domagać się
    > dopłaty.
    Też tak uważam.

    > Ile osób złożyło deklaracje co o sposobu opalania piecem?
    Deklarację CEEB złożyła żona męża (matka syna). Bo obowiązek ustawowy ciąży
    tylko na właścicielu (współwłaścicielu) nieruchomości. Syn nie jest
    właścicielem ale jest posiadaczem części budynku. Deklaracji CEEB syn nie
    musiał składać więc nie złożył.
    Piec jest "wspólny" i ogrzewa dwie kondygnacje (parter piętro) w budynku
    jednorodzinnym ale tzw. wielopokoleniowym - klasyczny piętrowy klocek z
    dachem, tzw. "późny Gierek", nie ocieplony styropianem. A idzie zima i
    swoje pomieszczenia, niekoniecznie na pięterku, syn musi ogrzać we własnym
    zakresie.

    Jeden wniosek o dodatek węglowy złożyła matka (żona ojca), deklarując
    gospodarstwo wieloosobowe składające się z 2 osób, w skład którego wchodzi
    ona sama i jej mąż.
    Drugi wniosek o dodatek węglowy złożył syn, deklarując gospodarstwo
    jednoosobowe w skład którego wchodzi on sam.

    Słowo klucz, w tej całej Ustawie to definicja słownikowa słowa "samotnie"
    oraz słowa "sam". Niewykluczone, że ustawodawca domniemywa, że "samotnie"
    to w pojedynkę w domu i przez do "niedomówienie", oj, będzie się działo.