  • 31. Data: 2020-12-13 22:04:17
    Temat: Re: Do ćwiczeń czy do zabawy?
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > To Policja może w tym kraju stanowić prawo?

    Powielaczowe stanowi.
    A od obywateli wymagają stosowania tego powielaczowego.

    > Po pierwsze, jakby Sejm był uprzejmy precyzować dokładnie, co ma na
    > myśli, to by nie było prawa "powielaczowego".

    Wystarczy posadzić do więzienia autorów praw powielaczowych
    i problem zniknie. Nagle i z dnia na dzień.
    Ale wersja oficjalna jest że mundurowi to debile nie rozumiejący
    ustaw i prawo powielaczowe to instrukcja dla tych idiotów
    żeby wiedzieli co mają robić. Np. wystawiac mandaty korzystającym
    z myjki w czasie pandemii. Prawda?

    ozwolenie-na-posiadanie-czarnego-prochu/

    > Tylko to jest nie na temat. Nikt nie mówi o posiadaniu, tylko o zakupie.
    > Przykładowo. Większość policjantów posiada legalnie broń służbową i
    > legalnie posiada do niej amunicję. Po mianowaniu do służby stałej
    > generalnie każdy policjant broń ma w domu. Ale nie mogą sobie w sklepie
    > kupić paczki amunicji, by potrenować. Mogą ją legalnie posiadać.

    Już im współczuje że muszą kupować drożej na strzelnicy.

    > W tym konkretnym wypadku skopano ustawę o obrocie (...) nie wpisując
    > tam, że sprzedawca ma obowiązek sprzedaży amunicji na podstawie
    > zezwolenia - o ile jest ono wymagane. Z tego co wiem miało dojśc do
    > zmiany również ustawy o broni i wprowadzenia obowiązku rejestracji
    > czarnoprochowców, ale jak to u nas tamtą ustawę zmienili, a tej nie i
    > mamy bajzel.

    Bajzel to owszem mamy. Ale skoro nie potrzeba pozwolenia na broń
    to dlaczego mundurowi sądzą że potrzeba pozwolenia na zakup prochu?
    Poza faktem że chcą mieć kupujących wpisanych do bazy danych
    co nie jest zgodne z ustawą.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2020-12-13 22:52:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.12.2020 o 22:04, RadoslawF pisze:
    > Bajzel to owszem mamy. Ale skoro nie potrzeba pozwolenia na broń
    > to dlaczego mundurowi sądzą że potrzeba pozwolenia na zakup prochu?

    Coś się mundurowych czepił? W ustawie jakiś mądry tak zapisał.

    --
    Robert Tomasik

  • 33. Data: 2020-12-14 00:13:10
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-13 o 14:03, Mordoklejek Zygzakowaty pisze:
> [...]
    251264
    pg&name=small

    > Nu ale fakt faktem, ludzie giną również i od wiatrówek.
    > Po prostu społeczeństwo jest głupie.

    Chyba nie giną tylko są postrzeleni.

    --
    animka

  • 34. Data: 2020-12-14 00:15:43
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-12 o 22:54, m4rkiz pisze:

    > Repliki pistoletów czarnoprochowych można kupić i posiadać bez
    > zezwolenia, proch do nich można posiadać bez zezwolenia a kupić bez
    > dodatkowych komplikacji np. w Czechach.
    >
    > Można nimi zabić, ale przygotowanie do strzału jest nietrywialne.
    >
    > Tu się zatrzymam bo nie wiem czy chcesz narzekać że są dostępne czy
    > szukasz z zamiarem. ;)

    Chcę kupić jakiś postolet razem z nabojami albo z prochem jeśli to
    zastrzeli.

    --
    animka

  • 35. Data: 2020-12-14 11:11:58
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Coś się mundurowych czepił? W ustawie jakiś mądry tak zapisał.

    Na wniosek mundurowych.

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2020-12-14 11:55:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 13 Dec 2020 14:32:24 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > użycie broni palnej nie jest akurat najlepszym
    > rozwiązaniem dla mordercy, bowiem wystrzał alarmuje wszystkich wokół.

    Też się dziwię, że szeroko rozumiany świat przestępczy nie woli strzelać z
    łuku.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 37. Data: 2020-12-14 14:26:45
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Animka pisze:

    > Chcę kupić jakiś postolet razem z nabojami albo z prochem jeśli to
    > zastrzeli.

    No nie wiem, wychodzi "zamiar ewentualny".

    Chyba musisz po raz kolejny zmienić nicka, bo w razie "wypadku" znajdą i
    będą mieli jak na tacy...

  • 38. Data: 2020-12-14 14:43:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >nie jest wymagane.
    >https://trybun.org.pl/2015/08/06/nie-jest-wymagane-
    pozwolenie-na-posiadanie-czarnego-prochu/

    Ale importowac i produkowac tez mozna ?

    J.

  • 39. Data: 2020-12-14 15:20:31
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-14 11:55, Olin wrote:

    > Też się dziwię, że szeroko rozumiany świat przestępczy nie woli strzelać z
    > łuku.

    Łuk jest mało poręczny i wymaga skupienia, już prędzej kusza niewielkich
    rozmiarów, trudniejszy przeładunek ale cicha.

  • 40. Data: 2020-12-14 15:21:26
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-13 14:32, Robert Tomasik wrote:

    > Człowieka można zabić młotkiem, nożem, mieczem - i nikt tego nie
    > reglamentuje.

    U nas. W UK to noża w zasadzie nie można mieć przy sobie. O mieczu nie
    wspominając.