  • 11. Data: 2011-09-05 18:46:07
    Temat: Re: Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Mon, 05 Sep 2011 19:09:23 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    > To czy z kwoty zapłaty zostanie skasowane 2 czy 3% na rzecz konkretnej
    > usługi nie jest bez znaczenia dla klienta końcowego,

    Byłoby, nawet gdyby sprzedawca płacił jakąkolwiek prowizję za korzystanie
    z PzA.

    Stąd też pozew nie powinien mieć jakichkolwiek szans i życzę powodowi jak
    najgorzej ;-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

  • 12. Data: 2011-09-05 19:04:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Sep 2011, Andrzej Kubiak wrote:

    > A Płacę z Allegro nie jest jakby bezpłatne?

    Hm... chyba się rozpędziłem, odszczekuję!
    Żeby jasność była - IMVHO przymus (dla sprzedającego!) nadal
    pozostaje przymusem, a nie dobrowolnym rozwiązaniem.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2011-09-05 19:04:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.09.2011 19:55, Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > Jest ale niektórym i***** bardzo przeszkadza, że pieniądze wpływają na
    > ich konto 2 dni po zakupie. A przecież za coś trzeba towar kupić, który
    > już się sprzedało.

    W sumie zastanawiam się, czy sprzedawanie czegoś, czego się jeszcze nie
    ma na stanie, to czasem nie podpadnie pod zainteresowanie Urzędu
    Skarbowego ;->

  • 14. Data: 2011-09-05 19:10:19
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Mon, 5 Sep 2011 18:46:07 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Stąd też pozew nie powinien mieć jakichkolwiek szans i życzę powodowi jak
    > najgorzej ;-)

    Pozostaje przyłączyć się do życzeń :)

    AK

  • 15. Data: 2011-09-05 19:54:50
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Mon, 05 Sep 2011 21:04:00 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Żeby jasność była - IMVHO przymus (dla sprzedającego!) nadal
    > pozostaje przymusem, a nie dobrowolnym rozwiązaniem.

    Podobnie jak przymus dostarczenia towaru ;-)

    BTW sprzedający na Allegro nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22(1)
    kc!

  • 16. Data: 2011-09-05 20:17:14
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    wiadomości news:4e651d3d$1@news.home.net.pl...

    > W sumie zastanawiam się, czy sprzedawanie czegoś, czego się jeszcze nie ma
    > na stanie, to czasem nie podpadnie pod zainteresowanie Urzędu Skarbowego
    > ;->

    W zasadzie można to porównać do sytuacji typu:

    Klient wybiera towar (np. konkretny model laptopa), płaci pieniądze, a
    sprzedawca zamawia towar w hurtowni i wysyła klientowi. Zapewne w wielu
    sklepach wysyłkowych tak się dzieje.

  • 17. Data: 2011-09-06 00:11:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-09-05 20:39, Olgierd pisze:
    > A, przepraszam: http://allegro.pl/i1730588914.html
    Zdaje się, że w tym przypadku sprzedający po prostu nie umożliwia
    zapłaty przelewem. Odbiór osobisty i za pobraniem zwyczajnie wykluczają
    PzA :-)

    Maciek

  • 18. Data: 2011-09-06 00:16:37
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-09-05 21:04, Andrzej Lawa pisze:
    > W sumie zastanawiam się, czy sprzedawanie czegoś, czego się jeszcze nie
    > ma na stanie, to czasem nie podpadnie pod zainteresowanie Urzędu
    > Skarbowego ;->
    Wyobraźmy sobie sytuację w której ktoś wystawia 1 szt. wypasionego
    laptopa. Inwestuje parę tysięcy, kupuje sprzęt, wystawia, ktoś licytuje,
    wysyła pieniądze, sprzęt do niego jedzie. Z zakupem następnego towaru
    trzeba jednak poczekać te 2 dni, bo Allegro przyblokowało kasę.

    Maciek

  • 19. Data: 2011-09-06 06:33:50
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    .pl...
> [...]
    > wysyła pieniądze, sprzęt do niego jedzie. Z zakupem następnego towaru
    > trzeba jednak poczekać te 2 dni, bo Allegro przyblokowało kasę.

    I jeszcze zarobiła na odsetkach.

  • 20. Data: 2011-09-06 06:56:47
    Temat: Re: [OT] Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-05 14:56, Czarek pisze:
    > Allegro narzuca konieczność stosowania formy zapłaty "Płacę z
    > Allegro". Sygnatura akt: XVII AmC 4993/11.

    OT.
    Co jest złego w tym "PzA"? Ja sam zachęcam klientów, żeby z tego
    korzystali. Dostaje potwierdzenie na maila i od razu mogę wysłać
    towar. Korzystam z tego, bo jest to najwygodniejsza forma zapłaty.
    - Nie muszę sprawdzać rachunku kilka razy dziennie
    i zastanawiać się, który przelew do którego towaru,
    - nie muszę wyliczać czy kupujący prawidłowo "wyliczył" koszty dostawy,
    - nie muszę liczyć wartości i dostawy przy kilku towarach,
    - pieniądze automatycznie przelewają się na konto,
    ogólnie widzę w tej usłudze same plusy.

    Niekorzystna jest jedynie dla kogoś, kto wystawia jakąś usługę np.
    pranie dywanów, jako kup teraz w cenie 1 zł i ktoś klika "kup teraz".
    Już mi się zdarzało parę razy spotykać takie aukcje, np.
    "Rower za 300 zł", a potem w opisie "cena dotyczy jedynie widelca,
    cały rower kosztuje 3000 zł, kupując widelec kupujesz też cały rower".
    No i potem taki ściemniacz nie może oszukać allegro na prowizji
    i zgarnąć sobie 3000 na rachunek. Nie uważam tego za nic złego.

    Rychu