  • 1. Data: 2005-02-12 23:09:34
    Temat: Data na karcie gwarancyjnej
    Od: Freeman <f...@g...pl>

    Kłaniam.

    Dnia 21 lutego 2004 wygrałem w teleturnieju zestaw DVD. Dziś, ni z
    tego ni z owego przestały działać przednie głośniki, co uniemożliwia
    normalne korzystanie z zestawu. Mam pismo od producenta teleturnieju
    z datą j.w. stwierdzjące, że wygrałem itd. (nigdzie w piśmie nie ma
    mojego nazwiska ani adresu - wygląda to na standardowy kwit, jednak
    mam potwierdzenie zapłaty podatku od wygranej).

    Problem w tym, że na karcie gwarancyjnej dołączonej do zestawu
    widnieje data 05 lutego 2004 (data zakupu).

    Pytanie brzmi: Jeśli pójdę z tym do autoryzowanego serwisu
    producenta sprzętu to mnie oleje czy wykona naprawę na warunkach
    gwarancji?

    Nie jestem przecież użytkownikiem tego sprzętu od dnia zakupu i nie
    miałem żadnego wpływu na datę zakupu zestawu przez producenta
    teleturnieju. Można powiedzieć, że tak mógłby każdy zrobić, kto
    sprzęt kupił z drugiej ręki nawet 1 dzień przed zakończeniem okresu
    gwarancji i żąda naprawy rok później na warunkach gwarancyjnych.
    Jednak w tym przypadku otrzymałem sprzęt z już podpisaną kartą
    gwarancyjną i nie wiem co z tym zrobić, a czas goni...

    Na co się powołać, jeśli serwis odmówi naprawy gwarancyjnej?

    --
    Radek

  • 2. Data: 2005-02-12 23:49:07
    Temat: Re: Data na karcie gwarancyjnej
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Freeman wrote:
> [...]
    > co z tym zrobić, a czas goni...
    >
    > Na co się powołać, jeśli serwis odmówi naprawy gwarancyjnej?

    Bierzesz sprzęt, kartę gwarancyjną i idziesz do serwisu.
    Przecież na karcie nie jest napisane, że to nie ty kupiłeś.
    Numery seryjne na karcie i sprzęcie zgadzają się?
    No to po co chcesz gadać w serwisie coś więcej.
    Kupiłem, zepsuł się, to przynoszę.

  • 3. Data: 2005-02-13 00:00:38
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Sat, 12 Feb 2005 17:49:07 -0600, witek napisał(a):

    > No to po co chcesz gadać w serwisie
    > coś więcej. Kupiłem, zepsuł się, to przynoszę.
    bo gwarancja zapewne jest 12 miesiecy a te juz minely
    obawiam sie ze nic nie zrobisz :(
    pozdrawiam
    --
    JFK
    kontakt ze mna:

  • 4. Data: 2005-02-13 00:01:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cum2c5$hgb$1@inews.gazeta.pl>, Freeman wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie brzmi: Jeśli pójdę z tym do autoryzowanego serwisu
    > producenta sprzętu to mnie oleje czy wykona naprawę na warunkach

    Odmówi wykonania naprawy.

    > Nie jestem przecież użytkownikiem tego sprzętu od dnia zakupu i nie
    > miałem żadnego wpływu na datę zakupu zestawu przez producenta
    > teleturnieju. Można powiedzieć, że tak mógłby każdy zrobić, kto

    A co to obchdzi producenta/gwaranta sprzętu? Towar kupiono 5go lutego i
    od tego czasu biegnie gwarancja (o ile w gwarancji nie stoi inaczej).

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2005-02-13 07:20:56
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Problem w tym, że na karcie gwarancyjnej dołączonej do zestawu
    > widnieje data 05 lutego 2004 (data zakupu).

    Oleją ... ich nie interesuje kiedy to dostales. Data gwarancji biegnie
    od momentu sprzedazy, a ta jest jasno wypisana na karcie gwarancyjnej.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2005-02-13 07:44:28
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik KrzysiekPP napisał:

    > Oleją ... ich nie interesuje kiedy to dostales. Data gwarancji biegnie
    > od momentu sprzedazy, a ta jest jasno wypisana na karcie gwarancyjnej.

    A po upływie gwarancji już niema coś takiego jak rękojma bodajże 3
    miesięczną?

  • 7. Data: 2005-02-13 08:25:57
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 13 Feb 2005 08:44:28 +0100, PINTO naskrobał(a):

    > A po upływie gwarancji już niema coś takiego jak rękojma bodajże 3
    > miesięczną?

    bodajże nie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 8. Data: 2005-02-13 10:38:28
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:cum2c5$hgb$1@inews.gazeta.pl
    użytkownik *Freeman* napisał(a):

    Teraz to już chyba tego nie ma, ale kiedyś było tak, że sprzęt miał np.
    12 miesięcy gwarancji od daty sprzedaży, ale nie więcej niż np. 36
    miesięcy od daty produkcji. Skutkiem tego teoretycznie można było mieć
    12 miesięcy gwarancji, a można było jej mieć tylko jeden dzień albo
    wcale(?) Wracając do tematu, IMHO nic nie wskurasz jeśli już upłynął
    termin zawarty w karcie gwarancyjnej.
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 9. Data: 2005-02-14 08:51:32
    Od: Marek mszyma Szymański <no.spam.mszyma@nos_pam.gazeta.pl>

    Witam,
    A nie lepiej do Maratonu Uśmiechu się "uśmiechnąć"?
    Może choć trochę będą się poczuwać?
    Napisałbyś potem na kilka grup, jak to potrafili się ładnie znaleźć...
    --
    Pozdrawiam PMS-owo,
    Marek mszyma Szymański, Gdynia