  • 1. Data: 2002-09-10 15:36:46
    Temat: Darmowe porady prawne - gdzie?
    Od: "Lukasz Szostak" <l...@w...pl>

    Witam!
    Chcialbym sie dowiedziec, gdzie mozna uzyskac darmowe porady prawne. Wiem,
    ze mozna sie zwracac do Biura Porad Obywatelskich, Fundacji Helsinskiej i
    uniwerkow. Moga Panstwo podpowiedziec, gdzie jeszcze? Mieszkam pod
    Wroclawiem.

    --

    pozdrawiam,
    Lukasz Szostak

  • 2. Data: 2002-09-10 15:50:30
    Temat: Re: Darmowe porady prawne - gdzie?
    Od: "[ piotr sut ]" <w...@t...pl>

    'Lukasz Szostak' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:all3rm$8sr$1@news.tpi.pl taką oto treść:

    | gdzie mozna uzyskac darmowe porady prawne.

    Moze jakas gazeta we Wroclawiu zatrudnia prawnika, ktory ma 1-2 razy w
    tygodniu bezplatny dyzur. U mnie kiedys tak bylo (i chyba nadal jest).

    ->piotr

  • 3. Data: 2002-09-10 16:14:39
    Od: "Lukasz Szostak" <l...@w...pl>

    > Moze jakas gazeta we Wroclawiu zatrudnia prawnika, ktory ma 1-2 razy w
    > tygodniu bezplatny dyzur. U mnie kiedys tak bylo (i chyba nadal jest).

    A i owszem, Gazeta Wroclawska, ale udziela on porad tylko i wylacznie w
    sprawach zwizanych z prawem pracy.
    Musze poszukac wiecej, Wybiorcza pewnie tez prowadzi cos podobnego...

    > ->piotr

    pozdrawiam,
    Lukasz Szostak
    --
    mobile:691404710 | #ICQ:60522812 | #GG:948619 | IRC:los-lucas

  • 4. Data: 2002-09-10 17:59:52
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Lukasz Szostak <l...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > ze mozna sie zwracac do Biura Porad Obywatelskich, Fundacji Helsinskiej i
    > uniwerkow. Moga Panstwo podpowiedziec, gdzie jeszcze? Mieszkam pod

    Cóż, właśnie trafiłeś na miejsce gdzie najszybciej otrzymasz bezpłatną poradę
    prawną.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 5. Data: 2002-09-10 19:15:34
    Od: "Lukasz Szostak" <l...@w...pl>

    Wiem,
    > Cóż, właśnie trafiłeś na miejsce gdzie najszybciej otrzymasz bezpłatną
    poradę
    > prawną.

    Prosze zatem przejrzec watek "Problemy z PKP...", ktory zainicjowalem
    dzisiaj rano... zrozumie Pan, dlaczego szukam dalszej pomocy :)

    > Paweł Hajdys

    pozdrawiam,
    Lukasz Szostak
    --
    mobile:691404710 | #ICQ:60522812 | #GG:948619 | IRC:los-lucas

  • 6. Data: 2002-09-10 20:35:28
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Lukasz Szostak <l...@w...pl> napisał(a):

    > Prosze zatem przejrzec watek "Problemy z PKP...", ktory zainicjowalem
    > dzisiaj rano... zrozumie Pan, dlaczego szukam dalszej pomocy :)

    Łukaszu, proszę nie na Pan, to jak na internet zbyt formalne. Też jestem
    studentem, więc prponuję przejście na Ty, jeśli nie masz nic przeciwko temu.

    A co do Twojego wątku - przed chwilą udzieliłem Ci bezpłatnej porady. Bez
    ganiania po Wrocławiu i błagania o litość panów z wrazem "adwokat" przed
    nazwiskiem.. ;)

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl, GG: 1123097

  • 7. Data: 2002-09-11 06:15:03
    Od: "[ piotr sut ]" <w...@t...pl>

    'Paweł Hajdys' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:alll2g$hb3$1@news.gazeta.pl taką oto treść:

    | Bez ganiania po Wrocławiu i błagania o litość panów z wrazem
    | "adwokat" przed nazwiskiem.. ;)

    Oj, Pawel, ty to chyba adwokatow nie lubisz...

    pozdrawiam:-)
    ->piotr

  • 8. Data: 2002-09-11 08:18:10
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam.

    Piotr Sut zrobił mi mały przyty słowami:

    > 'Paweł Hajdys' wyklawiaturzył/a w niusie
    > news:alll2g$hb3$1@news.gazeta.pl taką oto treść:

    > Oj, Pawel, ty to chyba adwokatow nie lubisz...

    Nie no, to nie jest tak, że ja adwokatów w ich ogóle niecierpię... Nie lubię
    tylko kilku rzeczy:
    1. Zamykania drogi do zawodu młodym adeptom prawa, pod pozorem dbania o
    wszystkie rzeczy, które mogą tylko przyjść człowiekowi na myśl.
    2. Brania od człowieka 500 zł za porade prawną polegającą na powiedzeniu, że
    ktoś, to jest zatrudniony na umowę o dzieło lub umowę zlecenia, a faktycznie
    wykonuje obowiązki pracownika - jest pracownikiem. (wiem od łódzkiej
    dziennikarki - po jej artykule, kontaktując się przez nią, podpowiedziałem dwóm
    nieszczęśnikom, jak mają postępować, aby uzyskać odszkodowanie za szkodę
    poniesioną podczas wykonywania obowiązków służbowych).
    3. Zwracania mi na czacie uwagi, że nick "mecenas" jest zastrzeżony - i tym się
    ośmieszył ów adwokat, gdyż "mecenas" to zwrot grzecznościowy, a zastrzeżony
    jest tytuł zawodowy "adwokat".
    4. Kłamania "w żywe oczy", że się działa w czyjejś sprawie, nie wnosząc
    tymczasem nawet pozwu i poniesienia konsekwencji w postaci 6 miesięcy zakazu
    wykonywania zawodu w zawieszeniu na dwa lata.

    A poza tym, to fajni ludzie! :)

    Pozdrawiam szczególnie tych aplikantów i adwokatów, których również mierzi
    takie zachowanie ich kolegów. 3majcie się i nie dajcie się zeżreć rutynie
    zawodowej.
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 9. Data: 2002-09-11 10:31:12
    Od: "Lukasz Szostak" <l...@w...pl>

    > Łukaszu, proszę nie na Pan, to jak na internet zbyt formalne. Też jestem
    > studentem, więc prponuję przejście na Ty, jeśli nie masz nic przeciwko
    temu.

    Z nicka nic takiego nie wynikalo :)
    Z doswiadczenia wiem, ze na roznych grupach dyskusyjnych panuja rozne
    zwyczaje i wole, zeby ktos zaproponowal mi przejscie na "Ty", niz opieprzyl
    za spoufalanie sie, Pawle :)

    > A co do Twojego wątku - przed chwilą udzieliłem Ci bezpłatnej porady. Bez
    > ganiania po Wrocławiu i błagania o litość panów z wrazem "adwokat" przed
    > nazwiskiem.. ;)

    I tak skocze do Wroclawia, zeby ktos pomogl mi przygotowac wszystkie
    potrzebne dokumenty.

    > Paweł Hajdys

    pozdrawiam,
    Lukasz Szostak
    --
    mobile:691404710 | #ICQ:60522812 | #GG:948619 | IRC:los-lucas

  • 10. Data: 2002-09-13 16:49:57
    Od: "[ piotr sut ]" <w...@t...pl>

    'm...@p...onet.pl' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:707a.00001589.3d7efc41@newsgate.onet.pl taką oto treść:

    | Nie no, to nie jest tak, że ja adwokatów w ich ogóle niecierpię...
    | Nie lubię tylko kilku rzeczy:
    | 1.
    | 2.
    | 3.

    [ciach]
    ciezko sie nie zgodzic z tymi zarzutami:-(

    | 4. Kłamania "w żywe oczy", że się działa w czyjejś sprawie, nie
    | wnosząc tymczasem nawet pozwu i poniesienia konsekwencji w postaci 6
    | miesięcy zakazu wykonywania zawodu w zawieszeniu na dwa lata.

    Moja ulubiona anegdota o adwokatach (wcale nie smieszna):

    Miasto XYZ. Kowalska (K) przychodzi do adwokata (A) w sprawie
    rozwodowej. Adwokat bierze wynagrodzenie i mowi ze zlozy niedlugo pozew
    do sadu okregowego.

    2 miesiace mijaja, Kowalska dzwoni do adwokata, ktory oczywiscie nawet
    palcem nie kiwnal w sprawie:

    K: czy zlozyl pan mecenas moj pozew?
    A: tak zlozylem, ale trzeba czekac bo duzo tych spraw jest. Niech pani
    zadzwoni za miesiac-dwa.

    Minal pewien okres czasu:

    K: panie mecenasie, czy zlozyl pan moj pozew o rozwod?
    A: tak oczywiscie.
    K: panie mecenasie, ale ja bylam w sekretariacie wydzialu rodzinnego i
    tam mi powiedzieli, ze nie nie zostal zlozony zaden pozew w mojej
    sprawie!
    A: jak to nie? pani Karpinska, prawda?
    K: nie, Kowalska!
    A: ach tak, bo widzi pani pani Kowalska, w sadzie okregowym w XYZ pozwy
    o rozwod mozna skladac tylko w marcu, i ja czekam.
    K: acha.

    Niedlugo nadszedl marzec, adwokat zlozyl pozew, sprawa sie dosyc szybko
    skonczyla. Skonczyla sie tak pozytywnie dla Kowalskiej, ze adwokat
    dostal dodatkowe honorarium za dobrze zalatwiona sprawe:-)

    | A poza tym, to fajni ludzie! :)

    A nie?:-)

    ->piotr