  • 1. Data: 2002-09-10 14:40:21
    Temat: sprawa sądowa - jakie koszty?
    Od: "SKIPO" <p...@p...gazeta.pl>

    Jakiś czas temu miałem stłuczkę samochodem nie z mojej winy. Ubezpieczalnia
    rzecz jasna wykręca się od wypłacenia odszkodowania. Na odpowiedź na moje
    odwołanie od ich decyzji czekam już dwa miesiące... Myślę więc że bez
    założenia sprawy sadowej to się nie obędzie... Mam w związku z tym pytanie
    jak zakłada się sprawę sądową i jakie związane z tym są koszty.
    --

    serdeczne dzięki za odpowiedzi, na tak być może błache dla kogoś, pytanie...

    Pozdrówko SKIPO

  • 2. Data: 2002-09-10 19:06:44
    Temat: Re: sprawa sądowa - jakie koszty?
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > --
    >
    > serdeczne dzięki za odpowiedzi, na tak być może błache dla kogoś, pytanie...

    Cześć. Składasz do sądu pismo o nazwie "pozew". Wpisujesz w nim nazwę osoby
    przecwiko której kierujesz roszczenie z podaniem jej adresu. Wpisujesz także
    swoje dane czyli imię i nazwisko i adres. Dalej musisz podać wartość przedmiotu
    sporu. nadto podajesz czego żądasz . To oczywiścei informacje w skrócie.
    Opłaty sądowe :roszczenie do 10000zł.- 8% wartości, od 10001 - 50000zł -7%. od
    50001 - 100000zł - 6%. Te procenty się sumuje. Chyba że sprawa jest w
    postępowaniu nakazowym lub upominawczym, to wtedy 1/4 opłaty policzonej wg
    pokazanych procentów. powodzenia.