  • 1. Data: 2002-09-10 12:57:38
    Temat: gwarancja i koszty wadliwej części
    Od: "Seba" <s...@b...nospam.gnet.pl>

    Witam

    Kupiłem część do samochodu (używaną). Gość dał mi na nią gwarancję. Po
    zamontowaniu okazało że jest ona uszkodzona. Koszt wymiany tej części był
    dużo wyższy niż sama część.
    Czeka mnie kolejna naprawa tej samej usterki.
    Czy ktoś może mi powiedzieć czy mogę się domagać zwrotu pieniędzy za część i
    kosztu jej wymiany ?
    Jeśli tak to gdzie i w jaki sposób to zrobić ?

    Czy podlega to gwarancji, rękojmi czy po prostu jakiemuś oszustwowi ?

    Dzięki wielkie za wszelaką pomoc, bo chciałbym wyciągnąć konsekwencje od
    sprzedawcy, który okazuje się być niesolidny i wpycha ludziom "chałę"

    pozdrawiam, Seba

  • 2. Data: 2002-09-10 13:32:37
    Temat: Re: gwarancja i koszty wadliwej części
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@b...nospam.gnet.pl> napisał w wiadomości:
> [...]
    > kosztu jej wymiany ?
    > Jeśli tak to gdzie i w jaki sposób to zrobić ?

    Możesz się domagac zwrotu kasy za część, ale nie widze mozliwości domagania
    się zwrotu kasy za wymianę. Kupując używaną część należy brać pod uwagę taką
    ewentualność że dana częśc może być uszkodzona lub nadmienie zużyta. Życie
    nie nauczyło że skąpstwo nie popłaca? Jeśli nie ma paierka potwierdzającego
    gwarancję to masz prawa z tytułu rękojmi i w pesymistycznym przypadku nie
    masz części i kasy przez następne 14 dni.

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-09-10 13:50:42
    Od: "Seba" <s...@b...nospam.gnet.pl>

    Witam

    > Możesz się domagac zwrotu kasy za część, ale nie widze mozliwości
    domagania
    > się zwrotu kasy za wymianę.

    to kto odpowiada za wadliwą część ?

    > Kupując używaną część należy brać pod uwagę taką
    > ewentualność że dana częśc może być uszkodzona lub nadmienie zużyta.

    Skoro dostaję na nią gwarancję to sprawa jest jasna że część jest
    niewadliwa. W jaki sposób mam się upewnić przed kupnem że towar jest ok ?

    > Życie nie nauczyło że skąpstwo nie popłaca?

    nauczyło, jednak nowej takiej nie ma, bo takiego samochodu już dawno nie
    produkują ;-(
    dlatego właśnie wyszukałem takiej na którą dostałem gwarancję...tylko co z
    tego ?

    > Jeśli nie ma paierka potwierdzającego
    > gwarancję to masz prawa z tytułu rękojmi i w pesymistycznym przypadku nie
    > masz części i kasy przez następne 14 dni.

    a jeśli papierek jest ?

    pozdrawiam, Seba

  • 4. Data: 2002-09-10 14:49:41
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    [wytne całośc bo tego już sie nie da cytować] polecam lekture netykiety.

    Sprzedawca odpowiada za część i nikt tej odpowiedzialności nie wyklucza ale
    nie może on odpowiadać za koszt wymiany tej części jaki poniosłeś u
    mechanika bo niby z jakiej okazji

    Już widziałem ludzi co kupowali używane amortyzatory, mosty, skrzynie biegów
    i mów sobie co chcesz ale kupując cześć używaną zawsze należy sie liczyć z
    czymś ze to może być uszkodzone to nie felga czy lusterko. Jak coś nie grało
    to zwracali część i kasa była im zwracana.

    Jeśli posiadasz kartę gwarancyjną to mozesz reklamować na zasadach tam
    zawartych. Rękojmie masz zawsze a gwarancję nie koniecznie, uprawnienia z
    tytułu rękojmi przysługują ci w czasie do12 miesięcy od daty zakupu.

    Serwiz

  • 5. Data: 2002-09-10 17:31:24
    Od: "Seba" <s...@n...box43.gnet.pl>

    > Sprzedawca odpowiada za część i nikt tej odpowiedzialności nie wyklucza
    ale
    > nie może on odpowiadać za koszt wymiany tej części jaki poniosłeś u
    > mechanika bo niby z jakiej okazji

    z powodu wadliwej części

    Czy jak kupię samochód i on zawiedzie (wina wypadku będzie po stronie
    producenta samochodu a nie kierowcy) i zginie człowiek to też nikt za to nie
    odpowiada (podałem trochę extremalny przykład ale sytuacja jest podobna lecz
    nie tragiczna) tylko za wymianę samochodu ?

    > Już widziałem ludzi co kupowali używane amortyzatory, mosty, skrzynie
    biegów
    > i mów sobie co chcesz ale kupując cześć używaną zawsze należy sie liczyć z
    > czymś ze to może być uszkodzone

    liczyłem się z tym dlatego wziąłem tą najpewniejszą na którą była gwarancja

    pozdrawiam, Seba

  • 6. Data: 2002-09-10 22:59:51
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Sep 2002, Seba wrote:

> [...]
    >+ Czy jak kupię samochód i on zawiedzie (wina wypadku będzie po stronie
    >+ producenta samochodu a nie kierowcy) [...]

    W kwestii formalnej: czy nie nastąpiło wrzucenie do jednego
    worka odpowiedzialności jako takiej i odpowiedzialności
    z tytułu gwarancji/rękojmi (jak w tytule) ?
    Inaczej mówiąc: czy prawo do odszkodowania za straty
    uboczne może wynikać *z gwaracji* ?

    Pozdrowienia, Gotfryd