  • 1. Data: 2002-09-10 13:29:32
    Temat: 26-letni student c.d.
    Od: "qvia" <q...@i...spm.pl>

    Czesc,
    Pare dni temu pisalem, ze skonczylem 26 lat i mam problemy ze zleceniodawca.
    Niestety problem nadal sie nie rozwiazal.
    Firma, dla ktorej robie strone nie chce ze mna podpisac umowy o dzielo (od
    ktorej nie placilbym ZUS-u), tlumaczac sie w nastepujacy sposob:
    "Umowe o dzielo mozemy podpisac z Panem tylko pod warunkiem , ze ma Pan
    uprawnienia do tworzenia stron WWW"

    Co to u diabla znaczy ?!?
    Jakie uprawnienia ?
    Czy nie wystarczy, ze jestem studentem informatyki ?

    Jak to jest u Was ?

    prosze o pomoc ...
    qvia

  • 2. Data: 2002-09-10 13:43:19
    Temat: Re: 26-letni student c.d.
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik qvia <q...@i...spm.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:alks68$gng$...@n...tpi.pl...
> [...]
    >
    > Co to u diabla znaczy ?!?
    > Jakie uprawnienia ?
    > Czy nie wystarczy, ze jestem studentem informatyki ?

    pobij go wlasna bronia - idiotyzm za idiotyzm...

    niech kolega napisze ladne pismo, ze Pan. Xxxx Yyyyy ukonczyl kurs
    programowania html i jest uprawniony do programowania w tym jezyku. i
    podpis.

    a moze mu chodzilo o to czy masz licencje na jakies programy do tworzenia
    stron ? - albo chociaz na windowsa, bo przeciez notatnikiem tez mozna to
    zrobic.. :)

    Adam

  • 3. Data: 2002-09-10 13:52:05
    Od: "Lukasz Szostak" <l...@w...pl>

> [...]
    > Co to u diabla znaczy ?!?
    > Jakie uprawnienia ?
    > Czy nie wystarczy, ze jestem studentem informatyki ?

    Najprostszym rozwiazaniem bedzie chyba umowienie sie na sume, jaka chce Pan
    uzyskac "na reke". Ja tak zawsze robie i jeszcze nigdy nie mialem z tym
    problemu. Zawsze podpisywalem umowe o dzielo lub umowe-zlecenie (dodatkowy
    atut dla zleceniodawcy - do 50% sumy moze byc traktowane jako koszty
    uzyskania przychodu), ostatnio nawet umowe o sprzedazy praw autorskich.
    PS zaznaczam, ze nie mam zadnego wyksztalcenia prawniczego - rowniez
    studiuje informatyke, a wlasciwie zaczynam w przyszlym miesiacu. Wiem tylko
    jak wyglada to u mnie w praktyce.
    PPS z tymi uprawnieniami to jakis belkot. Sprobuj uderzyc wyzej, jesli
    dotychczas nie negocjowales z szefem/wlascicielem firmy.

    > qvia

    pozdrawiam,
    Lukasz Szostak
    --
    mobile:691404710 | #ICQ:60522812 | #GG:948619 | IRC:los-lucas

  • 4. Data: 2002-09-10 14:47:10
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    > problemu. Zawsze podpisywalem umowe o dzielo lub umowe-zlecenie (dodatkowy
    > atut dla zleceniodawcy - do 50% sumy moze byc traktowane jako koszty
    > uzyskania przychodu), ostatnio nawet umowe o sprzedazy praw autorskich.

    Nie dla zleceniodawcy (a raczej zamawiającego), tylko dla Ciebie !!!!!!!!
    Zamawiajacy zawsze wrzuca w koszty 100 % kwoty umowy o dzieło /pod
    warunkiem, ze potrafi udowodnic zwiazek Twojego dziela z przychodem dla
    firmy/. To dla Ciebie (wykonawcy) koszty uzyskania przychodu z umowy o
    dzieło mogą wynosić 50 %, w zwiazku z czym zaplacisz mniejszy podatek.

    Zaryzykujesz? >>> http://link.interia.pl/f164b

  • 5. Data: 2002-09-10 15:02:03
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > "Umowe o dzielo mozemy podpisac z Panem tylko pod warunkiem , ze ma Pan
    > uprawnienia do tworzenia stron WWW"
    >
    > Co to u diabla znaczy ?!?
    > Jakie uprawnienia ?

    Nie ma czegos takiego.
    To znaczy, oczywiscie, kazdy moze sobie na czerpanym papierze, zlota farba
    wystawic dyplom:
    "Pan Qvia Qwinski zdal egzamin uprawniajacy go do pisania stron WWW"
    I podpis.
    Istotnie, mozecie sobie z kolega nawzajem porobic takie dyplomy.
    :-)

    Michal.

  • 6. Data: 2002-09-10 15:21:37
    Od: "Lukasz Szostak" <l...@w...pl>

    "Sebastian D-D" <s...@i...pl> wrote in message
    .
> [...]
    > firmy/. To dla Ciebie (wykonawcy) koszty uzyskania przychodu z umowy o
    > dzieło mogą wynosić 50 %, w zwiazku z czym zaplacisz mniejszy podatek.

    A w zwiazku z tym zamawiajacy bedzie musial wyplacic mniejsza kwote BRUTTO,
    co jest dla niego czystym zyskiem.

    pozdrawiam,
    Lukasz Szostak
    --
    mobile:691404710 | #ICQ:60522812 | #GG:948619 | IRC:los-lucas

  • 7. Data: 2002-09-10 15:50:42
    Od: "Lukasz Szostak" <l...@w...pl>

    > A w zwiazku z tym zamawiajacy bedzie musial wyplacic mniejsza kwote
    BRUTTO,
    > co jest dla niego czystym zyskiem.

    Oczywiscie nie wyplacic, ale zawrzec umowe na mniejsza kwote brutto.

    pozdrawiam,
    Lukasz Szostak
    --
    mobile:691404710 | #ICQ:60522812 | #GG:948619 | IRC:los-lucas

  • 8. Data: 2002-09-10 23:55:08
    Od: "ramzes.net" <r...@t...co.w.nicku>

    > "Umowe o dzielo mozemy podpisac z Panem tylko pod warunkiem , ze ma Pan
    > uprawnienia do tworzenia stron WWW"

    Do tworzenia stron www nie potrzeba zadnych uprawnien.
    W zasadzie to do tworzenia stron moglbys nawet nie miec skonczonej
    podstawowki i znac tabliczki mnozenia... Jakie to ma znaczenie ?
    Twoj klient chyba lekko przesadza. Nie chca po prostu placic podatku od
    Ciebie chyba...

    > Czy nie wystarczy, ze jestem studentem informatyki ?

    Nie ma to znaczenia, choc niektorym sie wydaje, ze informatyk, to ktos,
    kto jest do tego stworzony.
    Wiekszosc informatykow nie potrafi zrobic porzadnej strony www, pomimo
    perfekcyjnej znajomosci html, php itd itd

    Pozdro.
    Marcin

  • 9. Data: 2002-09-11 07:45:04
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "ramzes.net" <r...@t...co.w.nicku> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wiekszosc informatykow nie potrafi zrobic porzadnej strony www, pomimo
    > perfekcyjnej znajomosci html, php itd itd

    Informatyk to inzynier od INFORMACJI a niekoniecznie grafik komputerowy
    czy koder. To, że pralka zawiera mikroprocesor nie powoduje, ze student
    informatyki ma pracowac w pralni ;-).

    Pozdrawiam,
    Krzysztof