    From: m...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darmowe porady prawne - gdzie?
    Date: 11 Sep 2002 10:18:10 +0200

    Witam.

    Piotr Sut zrobił mi mały przyty słowami:

    > 'Paweł Hajdys' wyklawiaturzył/a w niusie
    > news:alll2g$hb3$1@news.gazeta.pl taką oto treść:

    > Oj, Pawel, ty to chyba adwokatow nie lubisz...

    Nie no, to nie jest tak, że ja adwokatów w ich ogóle niecierpię... Nie lubię
    tylko kilku rzeczy:
    1. Zamykania drogi do zawodu młodym adeptom prawa, pod pozorem dbania o
    wszystkie rzeczy, które mogą tylko przyjść człowiekowi na myśl.
    2. Brania od człowieka 500 zł za porade prawną polegającą na powiedzeniu, że
    ktoś, to jest zatrudniony na umowę o dzieło lub umowę zlecenia, a faktycznie
    wykonuje obowiązki pracownika - jest pracownikiem. (wiem od łódzkiej
    dziennikarki - po jej artykule, kontaktując się przez nią, podpowiedziałem dwóm
    nieszczęśnikom, jak mają postępować, aby uzyskać odszkodowanie za szkodę
    poniesioną podczas wykonywania obowiązków służbowych).
    3. Zwracania mi na czacie uwagi, że nick "mecenas" jest zastrzeżony - i tym się
    ośmieszył ów adwokat, gdyż "mecenas" to zwrot grzecznościowy, a zastrzeżony
    jest tytuł zawodowy "adwokat".
    4. Kłamania "w żywe oczy", że się działa w czyjejś sprawie, nie wnosząc
    tymczasem nawet pozwu i poniesienia konsekwencji w postaci 6 miesięcy zakazu
    wykonywania zawodu w zawieszeniu na dwa lata.

    A poza tym, to fajni ludzie! :)

    Pozdrawiam szczególnie tych aplikantów i adwokatów, których również mierzi
    takie zachowanie ich kolegów. 3majcie się i nie dajcie się zeżreć rutynie
    zawodowej.
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl