  • 11. Data: 2004-10-25 21:46:46
    Temat: Re: Czyj budynek na obcej działce ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, Robertus wrote:
    [...]
    >+ > > Rozdzielnosc jest.
    >+ > > Czyli darowizna.
    [...]
    >+ Musisz zrobić umowę ustanowienia współwłasności. Koszt to 400 zł + podatek
    >+ od wartości działki + budynku.

    Chwilę usiłowałem dojść do to jest :] (bo od darowizny może
    wyjść podatek).
    Ale... zajarzyłem że to TEŻ jest intercyza, tylko inna :)
    Dobrze rozumiem ? 'odpowiednie dać rzeczy słowo' ;)
    I można ją zawrzeć "w dowolnym terminie" ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2004-10-27 16:31:39
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/25/2004 11:44 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > [...]
    >

    > Zauważ że oni mają *intercyzę*. I *nie* mają majątku wspólnego.
    > Z kolei K.C. w wielu miejscach stawia sprawę jasno: "czy grunt
    > tego budynek" oraz "ruchomości przyłączone są częscią nieruchomości"
    > (art. 191 KC).
    [...]

    To jakiś kwas, bo istnieją przesłaniki wspólnoty majątkowej - dla
    czystości sytuacji inwestorem i właścicielem winna być jedna osoba,
    druga może jej udzielić pożyczki z własnego majątku/dochodu lub umówić
    się na inne świadzczenie w miarę ekwiwalentne - jeżeli mąż ponosi koszty
    czegoś, do czego nie ma prawa własności, to darowuje, chyba, że koszt
    inwestycji uznać jako zadatek na czynsz czy coś podobnego. Można dokonać
    podziału, o ile technicznie jest to wykonalne.

    Jeżeli żona może chcieć się pozbyć męża i nie jest to jedynie robocza
    hipoteza, to bałbym się spać spokojnie w tym samym lokalu.

    Przemyślałbym intercyzę tj. jej cel - jeżeli jest po to, by żona nie
    miała za dużo, to ponoszenie wspólnych kosztów temu zaprzecza, jeżeli po
    to, by nie ponosiła np. negatywnych konsekwencji niepowodzeń
    gospodarczej działalności męża, to lepiej, by właścicielem wszystkiego
    była ona, tyle, że trzeba mieć jakiś kwit dla skarbówki "skondonatoma".

    Pzdr; Catbert

  • 13. Data: 2004-10-27 23:15:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, Catbert wrote:
    [...]
> [...]
    > + świadzczenie w miarę ekwiwalentne - jeżeli mąż ponosi koszty czegoś, do czego

    ...no i lądujemy na pierwotnej opinii Roberta.

    > + chyba, że koszt inwestycji uznać jako
    > + zadatek na czynsz czy coś podobnego. Można dokonać podziału, o ile
    > + technicznie jest to wykonalne.

    ...zakładając POTENCJALNĄ złą wolę żony... jest pytanie czy
    nawet jeśli są możliwości "techniczne" to czy "po wydaniu
    pieniędzy" da się coś uzyskać.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2004-10-30 20:32:38
    Od: Sebastian Kuczyński <S...@n...ssn.pl>

    Pewnego dnia ,bodajże 2004-10-27 naszła Gotfryd Smolik taka myśl:
> [...]
    >
    > ...zakładając POTENCJALNĄ złą wolę żony... jest pytanie czy
    > nawet jeśli są możliwości "techniczne" to czy "po wydaniu

    Intercyza miala na celu ochrone malzonki przed negatywnymi skutkami
    dzialalnosci gospodarczej.Po kilku latach inwestycji okazuje sie ze dzialania
    tesciow przybieraja dziwny obrot.Obudzilem sie z pytaniem "A co gdyby... ?"
    Na dzien dzisiejszy wiem ze moge:
    a) Naklonic malzonke do wspolwlasnosci
    b) W przypadku negatywnego obrotu spraw bawic sie kilka lat w sadach ze zwitkiem
    faktur ktore bada potraktowane jako "darowizna" wiec nic nie uzyskam.
    c)<MODE "Ponury Zart" ON> Podpalic wszystko, tesiowej urznac glowe
    tesciowej pila motorowa a samemu wziac lokomotywe za rogi<MODE "Ponury
    Zart" OFF>

    Szkoda, ze czlowiek pewnego dnia uzmyslawia sobie iz pol zycia harowki
    moze przepasc przez zbytnie zaufanie.

    Dziekuje za pomoc i podpowiedzi.

  • 15. Data: 2004-10-30 21:34:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kuczyński" <S...@n...ssn.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnco7urg.2e8.SebastianK@nocturn.ssn.pl...

    Zdradzić nas mogą tylko Ci, którym zaufamy. :-)

  • 16. Data: 2004-10-31 00:05:50
    Temat: Re: Czyj budynek? Właściciela działki,ale...
    Od: piotrs<p...@o...pl>

    Budynek jest własnością żony, zgodnie z zasadą łacińską SSC, czyli co
    na gruncie to właściciela gruntu.

    Jest szansa na wykupienie gruntu(czyli zmuszenie właściciela do jego
    odsprzedaży) jeśli urządzenie wzniesione (tutaj budynek) ZNACZNIE
    przenosi wartość gruntu, jeśli działka o wiele tańsza od willi postawionej
    można się domagać wyroku sądu nakazującego odsprzedaż.

    -> http://usenet.pomocprawna.info