  • 1. Data: 2004-10-21 22:40:06
    Temat: Raty za mable a... przedawnienie.
    Od: "LukasMWS" <l...@o...pl>

    Witajcie!

    Już kiedyś pomogliście mi rozwiązać problem, dlatego zwracam się znów o opinie.
    Temat przedawnienia, czyli po prostu interpretacja Art.118 KC, to temat rzeka...
    Przecztałem wiele wątków dot. przedawnienia roszczeń, ale poproszę Was o
    wypowiedź w tym, konkretnym przypadku, w jakim zgłoszono się do mnie o pomoc.

    Meble kupowane na raty.
    To, czy jest to świadczenie okresowe, to pierwsza wątpliwość.
    Bowiem kredyt, to nie świadczenie okresowe, ale raty...
    Ważniejsze jest to, że meble kupowane na raty, to czynoość związana z
    prowadzeniem przez sprzedawcę działalności gospodarczej. Tak więc przedawnienie
    = 3 lata (?).
    I tutaj pytanie: trzy lata od zawarcia umowy o sprzedaż na raty, czy trzy lata
    od momentu powstania wymagalności spłaty konkretnej raty?

    I teraz szczegóły.
    Wspomnieni znajomi kupili meble na raty. Kilka kat temu. W każdym razie 3 lata
    od momentu spłaty ostatniej raty minęły dawno.
    Niedawno Kruk przysłał (listem zwykłym) informację, że nabył dłyg w wysokości
    cośtam koło 200zł, czyli dwóch niezapłaconych rat.
    Inna rzecz, że raty były zapłacone wszystkie, ale dowody wpłat zostały
    zagubione. Za moją radą pismo zostało zignorowane.
    Drugie pismo zaiwerało informację, że (UWAGA!) Biuro Detektywistyczne Kruk
    wykryje i ujawni Państwa dochody ukryte przed fiskusem...
    To już groteska...
    Ale zostało zignorowane...
    Ale! Dziś detektyw Kruka odwiedził domniemaną dłużniczkę w pracy!
    Czy to już nie przesada?

    No i po krótce.
    Czy to już jest przeterminowane?
    Jak zareagować na takie bezczelne posunięcia Kruka?

    Dziękuję serdecznie za podpowiedzi!
    Pozdrawiam!

    --
    LukasMWS

  • 2. Data: 2004-10-21 23:25:16
    Temat: Re: Raty za mable a... przedawnienie.
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 22 Oct 2004 00:40:06 +0200, LukasMWS naskrobał(a):

> [...]
    > To już groteska...
    > Ale zostało zignorowane...
    > Ale! Dziś detektyw Kruka odwiedził domniemaną dłużniczkę w pracy!

    hehehe tego jeszcze nie było :D
    Zacznij od poproszenie Kruka o wskazanie zgody na przetwarzenie danych
    osobowych albo skierowanie sprawy do GIODO.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-10-21 23:33:34
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Dnia 22 Oct 2004 00:40:06 +0200, LukasMWS naskrobał(a):

    > hehehe tego jeszcze nie było :D
    > Zacznij od poproszenie Kruka o wskazanie zgody na przetwarzenie danych
    > osobowych albo skierowanie sprawy do GIODO.

    Hehe - to Kolega jeszcze mało słyszał;)))
    U mnie Kruk odwiedził moich.... teściów! No i rodziców również!
    Nieco mnie to rzecz jasna stresuję, ale mówiąc brzydko mam ich w d.pie. Powiem
    w ich języku i bardzo brzydko: niech się ustawią do komornika w kolejce;)))
    Hehe... czarny humor niestety... :(((