  • 1. Data: 2004-10-22 07:25:44
    Temat: Niezgodność towaru z umową i prawo zwrotu towaru lub wymiany na inny
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Dzień dobry.
    Mój problem wygląda następująco:
    Pod koniec kwietnia br. zakupiłem w promocji w sieci Era telefon Samsung
    C100. Miałem spory problem z wyborem, ponieważ oczekiwałem od telefonu
    wiele. Chciałem korzystać z niego jako modemu do internetu (erainternet po
    GPRS) oraz móc wgrywać do niego i pobierać z niego pliki dzwonków, grafiki
    itp. Generalnie telefon miał współpracować z notebookiem po porcie
    podczerwieni. Po długich trudach wybrałem w/w model. Okazało się, że nie
    można tak po prostu wgrywać do niego i pobierać z niego plików. Jest to
    ogromnie skomplikowane, wymaga tony dodatkowego oprogramowanie dość trudnego
    w obsłudze. Początkowo pogodziłem się z tym, bo w opinii operatora "tak ma
    być". Na oczy przejrzałem dopiero po przetestowaniu telefonu żony
    (SonyEricsson T630) zakupionego pod koniec sierpnia br., do którego z
    dziecinną łatwością wgrywa się ogólnodostępne formaty dźwięków oraz grafik,
    pobiera zdjęcia, konfiguruje modem bez instalowania dodatkowego
    oprogramowania. Więc stwierdziłem, że to _nie_prawda_, że _tak_ma_być_. To
    nie kwestia obsługi tylko kwestia produktu... Dodam, że ostatnio telefon
    odmawia wogóle jakiejkolwiek współpracy z notebookiem.

    I teraz moje pytanie.
    Czy po takim czasie (kwiecień - zakup Samsunga, sierpień - zakup
    SonyEricsona) mogę naświetlając problem operatorowi żądać wymiany na
    SonyEricsson T630 tym bardziej, że w ofercie Ery oba te telefonu dla mojej
    taryfy są w tej samej cenie 1,- PLN netto. Nie chodzi mi tu jak widać o
    zwrot pieniędzy. Nie chcę kombinować. Chcę tylko korzystać w cywilizowany,
    komfortowy i taki sposób, jakiego oczekiwałem od zakupionego produktu.

    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]

  • 2. Data: 2004-10-22 08:56:11
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 22 Oct 2004 09:25:44 +0200, Chmielu naskrobał(a):

> [...]
    > zwrot pieniędzy. Nie chcę kombinować. Chcę tylko korzystać w cywilizowany,
    > komfortowy i taki sposób, jakiego oczekiwałem od zakupionego produktu.

    musisz wykazać że w chwili zakupu zaostałeś wprowadzony w błąd przez
    sprzedawcę względnie telefon nie posiada cech wskazanych przez producenta
    wprost w instrukcji obsługi czy pudełku.

    hint: czy jest polska instrukcja obsługi? jeżeli nie, to masz towar wadliwy
    podlegający wymianie. Świństwo ale skuteczne.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-10-22 19:53:47
    Od: VB <n...@p...ed>

    Dnia 22-10-2004 o godzinie 10:56, Sebol napisal(a):

    > musisz wykazać że w chwili zakupu zaostałeś wprowadzony w błąd przez
    > sprzedawcę względnie telefon nie posiada cech wskazanych przez producenta
    > wprost w instrukcji obsługi czy pudełku.

    To raczej bedzie ciezkie.

    > hint: czy jest polska instrukcja obsługi? jeżeli nie, to masz towar wadliwy
    > podlegający wymianie. Świństwo ale skuteczne.

    Ale czy takiej "wady" nie mozna naprawic poprzez wydanie takiej
    instrukcji?

    Zreszta IMHO jesli dane funkcje telefonu dzialaja, w trudny bo trudny
    sposob, to wszystko jest w porzadku. Oczywistym jest ze wszystko z
    czasem sie usprawnia, unowoczesnia i ulatwia wiec nowszy model
    telefonu bedzie realizowal to samo ale w bogatszy i latwiejszy sposob.

    Reklamowac mozna jesli nie dziala a powinno.

    --
    pozdrawiam
    Pawel

  • 4. Data: 2004-10-22 20:26:25
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 22 Oct 2004 21:53:47 +0200, VB naskrobał(a):

    > Ale czy takiej "wady" nie mozna naprawic poprzez wydanie takiej
    > instrukcji?

    IMO tak, ale automatycznie rozgrzesza to użytkownika z nieprawidłowego
    użytkowania. Czyli poprzez nieprawidłowe używanie telefonu komórkowego mógł
    doprowadzić do jego uszkodzenia ale brak instrukcji zwalnia go z
    odpowiedzialności.

> [...]
    > czasem sie usprawnia, unowoczesnia i ulatwia wiec nowszy model
    > telefonu bedzie realizowal to samo ale w bogatszy i latwiejszy sposob.

    zgadza sie - istotne jest działanie pewnych funkcji.

    > Reklamowac mozna jesli nie dziala a powinno.

    nie zapominaj że może coś działać ale wadliwie np. IRDA na 2 metry zamiast
    10 itd.

  • 5. Data: 2004-10-23 00:11:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <clbq9j$pgb$1@news.onet.pl>, Sebol wrote:
> [...]
    > użytkowania. Czyli poprzez nieprawidłowe używanie telefonu komórkowego mógł
    > doprowadzić do jego uszkodzenia ale brak instrukcji zwalnia go z

    Nie w całym zapewne zakresie a dodatkowo ciekawi mnie jak faktycznie
    wygląda orzecznictwo (o ile jest) w takim konkretnym przypadku. Mamy
    przykładowo okres do 6 miesięcy od nabycia towaru. Klient mówi - nie było
    polskiej instrukcji. Sprzedawca mówi - taka instrukcja została dołączona
    na osobnej kartce. I teraz co, na zasadzie domniemania istnienia wady w
    momencie zakupu zakładamy, że sprzedawca kłamie? :)

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-10-23 06:08:27
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > musisz wykazać że w chwili zakupu zaostałeś wprowadzony w błąd przez
    > sprzedawcę względnie telefon nie posiada cech wskazanych przez producenta
    > wprost w instrukcji obsługi czy pudełku.

    Z tym wprowadzeniem w błąd to jest tak:
    W moim Samsungu C100 nie można wysłać plików (dzwięki, obrazki...) metodą
    "wyślij do...". Potrzeba do tego - jak opisałem w pierwszym poście - masy
    dodatkowego oprogramowania a i tak nie zawsze to się udaje. W SonyErisccon
    T630 żony funkcjonalność "Wyślij do..." działa bez zarzuty, w bardzo prosty
    sposób zarówno przez IRDę jak i BlueTooth bez instalowania dodatkowego
    oprogramowania.

    > hint: czy jest polska instrukcja obsługi? jeżeli nie, to masz towar
    > wadliwy
    > podlegający wymianie. Świństwo ale skuteczne.

    Polskojęzyczna instrukcja jest. Nawet dość szczegółowa...

    Ponieważ ostatnio mój Samsung C100 wogóle nie chce się komuniować z
    Notebookiem po porcie IRDa, czyli funkcjonalnośc, na której mi _bardzo_
    zależy nie działa wogóle, mam zamiar pojechać do autoryzowanego serwisu
    samsunga (telefon jest oczywiście na gwarancji) i złożyć reklamację.

    I tu następne pytanie:
    Jaką opinię musiłby wydać serwis, oby operator (Era GSM) wymieniła mi
    Samsunga C100 na SonyEricssona T630?

    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]

  • 7. Data: 2004-10-23 06:10:46
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "VB" <n...@p...ed> napisał w wiadomości

> [...]
    > telefonu bedzie realizowal to samo ale w bogatszy i latwiejszy sposob.
    >
    > Reklamowac mozna jesli nie dziala a powinno.

    No właśnie. Ostatnio komunikacja via IRDa _wogóle_ nie fukcjonuje...

    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]

  • 8. Data: 2004-10-24 21:43:48
    Od: VB <n...@p...ed>

    Dnia 22-10-2004 o godzinie 22:26, Sebol napisal(a):

> [...]
    > użytkowania. Czyli poprzez nieprawidłowe używanie telefonu komórkowego mógł
    > doprowadzić do jego uszkodzenia ale brak instrukcji zwalnia go z

    A co w przypadku jak sprzedawca stwierdzi ze skoro nie bylo instrukcji
    to trzeba bylo jej zazadac przed przystapieniem do uzytkowania?

    > nie zapominaj że może coś działać ale wadliwie np. IRDA na 2 metry zamiast
    > 10 itd.

    A to konkretnie z czego wynika? Sa jakies odgorne specyfikacje?

    --
    pozdrawiam
    Pawel

  • 9. Data: 2004-10-24 21:45:53
    Od: VB <n...@p...ed>

    Dnia 23-10-2004 o godzinie 8:10, Chmielu napisal(a):

    > No właśnie. Ostatnio komunikacja via IRDa _wogóle_ nie fukcjonuje...

    W ogole z komputerem czy z zadnym urzadzeniem? Sprawdz z jakimkolwiek
    sprawnym telefonem, jesli i tu nie zadziala to smialo reklamuj.

    --
    pozdrawiam
    Pawel

  • 10. Data: 2004-10-25 04:29:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <6...@4...net>, VB wrote:
    > A co w przypadku jak sprzedawca stwierdzi ze skoro nie bylo instrukcji
    > to trzeba bylo jej zazadac przed przystapieniem do uzytkowania?

    To jest istotna uwaga jeszcze z innego powodu. Trudno będzie wykazać że
    się w takiej sytaucji braku instrukcji nie zauważyło przez 4 miesiące a
    w każdym razie nie brzmi MZ zbyt przekonywująco stwierdzenie "oceniając
    rozsądnie powód mógł nie zauważyć braku polskiej istrukcji w okresie 4
    miesięcy uzytkowania". DLaczego 4'rech? Bo ma 2 miesiące na zgłoszenie
    niezgodności po jej wykryciu.

    --
    Marcin