  • 1. Data: 2013-09-10 20:28:26
    Temat: Czy w dniu referendum w sprawie odwołania prezydent Warszawy wolno będzie agitować za udziałem w referendum?
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    * Strategia _polityczna_ PO to obrona stołka HGW przez frekwencje niższą
    od ustawowo wymaganej do ważności referendum
    * PKW zezwalało na agitacje za udziałem w głosowaniu (bez wskazania na kogo)
    w dniu wyborów (w okresie ciszy wyborczej)

    Czy w dniu referendum w Warszawie w sprawie odwołania prezydent HGW
    wolno będzie _legalnie_ agitować za udziałem w referendum? :-)

    --
    A. Filip
    Mężczyzna wnosi, a kobieta buduje.

  • 2. Data: 2013-09-10 20:54:58
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-09-10 20:28, A. Filip pisze:

    > Czy w dniu referendum w Warszawie w sprawie odwołania prezydent HGW
    > wolno będzie _legalnie_ agitować za udziałem w referendum? :-)

    Kampania referendalna rozpoczyna się z dniem podjęcia uchwały organu
    stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego lub postanowienia
    komisarza wyborczego o przeprowadzeniu referendum i ulega zakończeniu na
    24 godziny przed dniem głosowania. W tym czasie do zamknięcia urn
    obowiązuje cisza wyborcza: zabronione jest zwoływanie zgromadzeń,
    organizowanie pochodów i manifestacji, wygłaszanie przemówień,
    rozdawanie ulotek, prowadzenie w inny sposób agitacji w związku z
    referendum, a także publikowania sondaży.

    http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub
    =article&id=135649#

    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2013-09-10 21:06:17
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> pisze:

> [...]
    > rozdawanie ulotek, prowadzenie w inny sposób agitacji w związku z
    > referendum, a także publikowania sondaży.

    Czyli nie zdołałeś pojąć że według dotychczasowej praktyki PKW zezwalała
    na agitowanie za samym wzięciem udziału w głosowaniu (bez wskazywania na
    kogo/co głosować) także w okresie ciszy wyborczej?

    Wiec tym co zacytowałeś można sobie cztery litery podetrzeć bo nie
    zawiera jasnego wskazania w czym przepisy dotyczące referendów są różne
    od przepisów dotyczących chociażby wyborów do Sejmu i Senatu.

    Bo interpretacja _polityczna_ jest taka że na agitacjach za udziałem w
    wyborach do Sejmu i Senatu PO zyskiwało a na agitacji za udziałem w
    referendum za odwołaniem prezydent HGW straci.

    --
    A. Filip
    Kolacja i światło dzienne, synowa i teściowa - to nie są sprawy do

  • 4. Data: 2013-09-10 21:18:55
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-09-10 21:06, A. Filip pisze:

> [...]
    > na agitowanie za samym wzięciem udziału w głosowaniu (bez wskazywania na
    > kogo/co głosować) także w okresie ciszy wyborczej?

    W wyborach ludzi a nie odwołania jednej osoby.
    W tym przypadku można nie wskazywać, ponieważ nie ma to sensu.

    Podałem Ci jak przeprowadzić referendum w gminie.

    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2013-09-10 21:28:06
    Od: Winston Niles Rumfoord <g...@h...com>

    W dniu 2013-09-10 20:54, Krzysztof 45 pisze:
> [...]

    Byłoby to zwykłe skurwysyństwo. Legalność tego skurwysyństwa
    rozpatrzyłaby PKW

    --
    "I liked the weather before it was cool" - W. N. Rumfoord

  • 6. Data: 2013-09-10 21:55:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    > Czy w dniu referendum w Warszawie w sprawie odwołania prezydent HGW
    > wolno będzie _legalnie_ agitować za udziałem w referendum? :-)

    Jeżeli będzie to "idźcie głosować", a nie "odwołajcie babsztyla" to nie będzie
    problemów.

  • 7. Data: 2013-09-14 11:28:38
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2013-09-10 21:06, A. Filip wrote:
    > Czyli nie zdołałeś pojąć że według dotychczasowej praktyki PKW zezwalała
    > na agitowanie za samym wzięciem udziału w głosowaniu (bez wskazywania na
    > kogo/co głosować) także w okresie ciszy wyborczej?

    Ale jesteś podniecony! Już wiadomo, że niezależnie od wyniku PO będzie
    rządziło w mieście (najpewniej nadal będzie to HGW). Weź ochłoń, znajdź
    sobie jakieś życie. Idź w sobotę do roboty i nadwyżkę z budżetu oddaj
    miastu - bardziej się przysłużysz tym niż agitacją.

    Referendum jest przeciw konkretnemu politykowi z konkretnej partii. Czy
    to już kwalifikuje się jako agitacja polityczna? Pewnie nikt na
    przymierającym Usenecie Ci tego precyzyjnie nie powie, więc masz 2
    wyjścia. Możesz wystąpić o opinię sądu. Możesz też zaryzykować i
    usłyszeć tę opinię na rozprawie :D.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski