  • 1. Data: 2013-09-09 14:51:50
    Temat: Umowa sprzedarzy nieruchomiości...
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Tak się zastanawialiśmy ze znajomymi po przeczytaniu:
    5934,Stracil_dom__a_w_trakcie_eksmisji_chwycil_za_ko
    se.html

    Tu sprawa raczej jest jasna - słowo przeciw słowu i brak aktu. Teraz
    kwestia - co by było, gdyby była umowa sprzedaży spisana, z której druga
    strona się nie wywiązała nie podpisując umowy notarialnej.
    Bo mamy z jednej strony wymóg sprzedaży w formie aktu notarialnego, ale
    z drugiej wolność zawierania umów i ew niedopełnienie wszystkich
    obowiązków z winy którejś ze stron.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 2. Data: 2013-09-09 14:55:22
    Temat: Re: Umowa sprzedarzy nieruchomiości...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-09 14:51, Tomasz Kaczanowski pisze:
> [...]
    > Bo mamy z jednej strony wymóg sprzedaży w formie aktu notarialnego, ale
    > z drugiej wolność zawierania umów i ew niedopełnienie wszystkich

    Mógł zasiedzieć.

    Ale tego nie zrobił.

    Umowa nienotarialna=brak umowy.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-09-09 15:24:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Kaczanowski wrote:
> [...]
    > Bo mamy z jednej strony wymóg sprzedaży w formie aktu notarialnego, ale
    > z drugiej wolność zawierania umów i ew niedopełnienie wszystkich

    nieruchomosc moze zmienic wlasciciela tylko w formie aktu notarialnego.
    cokolwiek innego ma wartosc papieru.
    nie ma zadnej dyskusji. dom nigdy nie został kupiony.

  • 4. Data: 2013-09-09 17:28:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    > nieruchomosc moze zmienic wlasciciela tylko w formie aktu notarialnego.
    > cokolwiek innego ma wartosc papieru.

    Są kraje gdzie nie ma potrzeby sprzedaży/kupna nieruchomości w formie aktu.
    Załóżmy, że wyprowadziłem się 20 lat temu do takiego kraju, na przykład
    USA, i sporządziłem sobie umowę/kupna sprzedaży mojej działki z jakimiś
    amerykańcem.
    On zapłacił i ma papier, po jakimś czasie przyjeżdża do Polski i chce
    cokolwiek z tą nieruchomością zrobić. Formalnym właścicielem w Polsce
    jestem ja ale czy Amerykanin ma jakieś szanse na zostanie też takim
    właścicielem jeżeli ja nie mam ochoty dopełniać naszych krajowych
    formalności?

  • 5. Data: 2013-09-09 18:18:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    nadir wrote:

> [...]
    > jestem ja ale czy Amerykanin ma jakieś szanse na zostanie też takim
    > właścicielem jeżeli ja nie mam ochoty dopełniać naszych krajowych

    troche uratował cie sąd najwzyszy

    postanowienie SN z dnia 8 stycznia 2004 r., I CK 39/03, OSNCP 2005, nr
    2, poz. 33).

    stwierdził, że umowa jest ważna jeśli została sporządzona zgodnie z
    prawem miejscowym.

    tylko, ze wiesz jak to jest z postanowieniami SN. Niby masz rację, ale
    co z tego.

    Na miejscu kupującego umowę zawarłbym (rowniez) wg kraju w ktorym
    nieruchomosc sie znajduje.

    Notariusz w Polsce moze zawrzec taką umowę notarialną jeszcze raz.

    gdby nie orzeczenie SN, to kupa. ma byc akt notarialny sporzadzony wg
    prawa polskiego i koniec. Bo ustawa zastrzega sobie niewaznosc umow
    sporzadzonych w inny sposob.

    Po raz kolejny SN i TK potwierdzaja, ze są od tego zeby robic dziury w
    przepisach

  • 6. Data: 2013-09-09 18:19:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    nadir wrote:

> [...]
    > jestem ja ale czy Amerykanin ma jakieś szanse na zostanie też takim
    > właścicielem jeżeli ja nie mam ochoty dopełniać naszych krajowych

    a, znalazłem

    http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/pos
    tanowienie;sn;izba;cywilna,ic,i,ck,39,03,6086,orzecz
    enie.html