eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Niezgodność towaru z umową niejednoznaczne odrzucenie ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2013-09-10 14:54:19
    Temat: Niezgodność towaru z umową niejednoznaczne odrzucenie ?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Jakiś czas temu odesłałem buty do sprzedawcy, które się podarły przed
    upływem 2 lat. Wraz z zakupionymi butami nie dostałem żadnych
    wytycznych, instrukcji, ani gwarancji. Zareklamowałem więc w trybie
    Niezgodność Towaru z Umową.

    Sprzedawca odesłał mi obuwie wraz z opinią rzeczoznawcy przed upływem 14
    dni.

    Czy to jest wystarczające aby taka odmowa była skuteczna bo na stronie:

    http://prokonsumencki.pl/blog/masz-14-dni-na-ustosun
    kowanie-do-reklamacji-klienta-i-ani-dnia-wiecej/

    przeczytałem:

    ...
    Istotne aby informacja o sposobie rozpatrzenia reklamacji była jasna i
    zrozumiała. Dlatego na wstępie należy napisać, czy reklamacja zostaje
    uznana, czy też odrzucona. W dalszej części sprzedawca może zamieścić
    ewentualne uzasadnienie takiej, a nie innej decyzji. Warto też pamiętać,
    że oświadczenie powinno być tutaj złożone osobiście przez sprzedawcę lub
    upoważnioną przez niego osobę - nie wystarczy np. przesłanie samej
    negatywnej opinii rzeczoznawcy zatrudnionego przez sklep.
    ...

    Ja nie dostałem, żadnej odmowy od sklepu, a jedynie opinię rzeczoznawcy,
    gdzie na końcu jest tylko napisane wniosek:
    Roszczenia klienta uważam za bezzasadne.

    Czy w takim układzie w myśl tego co wyczytałem na cytowanej stronie
    takie odrzucenie jest skuteczne. Czy może jednak jest bezskuteczne bo do
    dnia dzisiejszego nie otrzymałem od sprzedawcy odrzucenia reklamacji, a
    więc został przekroczony 14-dbiowy okres na odpowiedź.
    A zatem moje roszczenie jest zasadne niezależnie od opinii biegłego.

    Druga sprawa to sama opinia biegłego:
    link: http://www.ruthenus.pl/klient/Ariusz/opinia.jpg

    Pierwsza rzecz to na jakiej podstawie biegły stwierdził:
    ... absoluty brak dbałości klienta o obuwie.

    Mogę przedstawić kilku świadków, że o te buty dbałem lepiej niż o
    jakiekolwiek inne, zawsze były myte czystą wodą i suszone, a
    przechowywane były w stanie rozwieszonym.

    Druga rzecz: wg opinii biegłego cyt:
    ...
    jest obuwiem specjalistycznym wędkarskim, do brodzenia po wodzie a więc
    obuwiem szczególnie narażonym na uszkodzenia mechaniczne takie jak
    otarcia, rozdarcia...

    Czy w takim układzie skoro obuwie jest specjalistyczne nie powinno być
    wykonane z materiałów odpornych na takie warunki. Sprzedawca sprzedał mi
    buty do brodzenia, a biegły uważa, że one do tego się nie nadają bo mogą
    się zbyt wcześnie zużyć.

    Czy to jest moja nadinterpretacja

    Proszę o radę co dalej mogę z tym zrobić.
    Czy zaistniał brak zachowania ustawowego terminu na odpowiedź, czy może
    opinia rzeczoznawcy jest wystarczająca, a jeżeli tak czy ta opinia jest
    do podważenia, czy muszę wysłać buty do rzeczoznawcy, który może wyda
    opinię na moją korzyść?


    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com


  • 2. Data: 2013-09-10 17:06:51
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową niejednoznaczne odrzucenie ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:522f167b$0$1223$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jakiś czas temu odesłałem buty do sprzedawcy, które się podarły przed
    > upływem 2 lat. Wraz z zakupionymi butami nie dostałem żadnych wytycznych,
    > instrukcji, ani gwarancji. Zareklamowałem więc w trybie Niezgodność
    > Towaru z Umową.
    >
    > Sprzedawca odesłał mi obuwie wraz z opinią rzeczoznawcy przed upływem 14
    > dni.
    >
    > Czy to jest wystarczające aby taka odmowa była skuteczna bo na stronie:
    >
    > http://prokonsumencki.pl/blog/masz-14-dni-na-ustosun
    kowanie-do-reklamacji-klienta-i-ani-dnia-wiecej/
    >
    > przeczytałem:
    >
    > ...
    > Istotne aby informacja o sposobie rozpatrzenia reklamacji była jasna i
    > zrozumiała. Dlatego na wstępie należy napisać, czy reklamacja zostaje
    > uznana, czy też odrzucona. W dalszej części sprzedawca może zamieścić
    > ewentualne uzasadnienie takiej, a nie innej decyzji. Warto też pamiętać,
    > że oświadczenie powinno być tutaj złożone osobiście przez sprzedawcę lub
    > upoważnioną przez niego osobę - nie wystarczy np. przesłanie samej
    > negatywnej opinii rzeczoznawcy zatrudnionego przez sklep.
    > ...
    >
    > Ja nie dostałem, żadnej odmowy od sklepu, a jedynie opinię rzeczoznawcy,
    > gdzie na końcu jest tylko napisane wniosek:
    > Roszczenia klienta uważam za bezzasadne.
    >
    > Czy w takim układzie w myśl tego co wyczytałem na cytowanej stronie takie
    > odrzucenie jest skuteczne. Czy może jednak jest bezskuteczne bo do dnia
    > dzisiejszego nie otrzymałem od sprzedawcy odrzucenia reklamacji, a więc
    > został przekroczony 14-dbiowy okres na odpowiedź.
    > A zatem moje roszczenie jest zasadne niezależnie od opinii biegłego.
    >
    > Druga sprawa to sama opinia biegłego:
    > link: http://www.ruthenus.pl/klient/Ariusz/opinia.jpg
    >
    > Pierwsza rzecz to na jakiej podstawie biegły stwierdził:
    > ... absoluty brak dbałości klienta o obuwie.
    >
    > Mogę przedstawić kilku świadków, że o te buty dbałem lepiej niż o
    > jakiekolwiek inne, zawsze były myte czystą wodą i suszone, a
    > przechowywane były w stanie rozwieszonym.
    >
    > Druga rzecz: wg opinii biegłego cyt:
    > ...
    > jest obuwiem specjalistycznym wędkarskim, do brodzenia po wodzie a więc
    > obuwiem szczególnie narażonym na uszkodzenia mechaniczne takie jak
    > otarcia, rozdarcia...
    >
    > Czy w takim układzie skoro obuwie jest specjalistyczne nie powinno być
    > wykonane z materiałów odpornych na takie warunki. Sprzedawca sprzedał mi
    > buty do brodzenia, a biegły uważa, że one do tego się nie nadają bo mogą
    > się zbyt wcześnie zużyć.
    >
    > Czy to jest moja nadinterpretacja

    Moim zdaniem nie. Nie stoi nic na przeszkodzie, by sprzedawca uznał
    reklamacje pomimo opinii butoznawcy, że jest bezzasadna. Natomiast widzę tu
    problem dowodowy, ze do opinii butoznawcy w odpowiedzi nie dołączono odmowy
    reklamacji.

    Ja bym po prostu pisemnie zapytał sprzedawcy, co w związku z tą opinią
    planuje. Jak bedzie nieostrożny i wyśle odmowę uznania reklamacji z datą po
    upływie 14-tu dni od reklamacji to masz sprawę jasną i wygraną przed sądem.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1