eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy w dniu referendum w sprawie odwołania prezydent Warszawy wolno będzie agitować za udziałem w referendum? › Re: Czy w dniu referendum w sprawie odwołania prezydent Warszawy wolno będzie agitować za udziałem w referendum?
    From: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.regionalne.warszawa,pl.soc.prawo,pl.soc.polityka
    Subject: Re: Czy w dniu referendum w sprawie odwołania prezydent Warszawy wolno
    będzie agitować za udziałem w referendum?
    Date: Tue, 10 Sep 2013 21:06:17 +0200

    Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> pisze:

    > Kampania referendalna rozpoczyna się z dniem podjęcia uchwały organu
    > stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego lub postanowienia
    > komisarza wyborczego o przeprowadzeniu referendum i ulega zakończeniu na
    > 24 godziny przed dniem głosowania. W tym czasie do zamknięcia urn
    > obowiązuje cisza wyborcza: zabronione jest zwoływanie zgromadzeń,
    > organizowanie pochodów i manifestacji, wygłaszanie przemówień,
    > rozdawanie ulotek, prowadzenie w inny sposób agitacji w związku z
    > referendum, a także publikowania sondaży.
    >
    > http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub
    =article&id=135649#

    Czyli nie zdołałeś pojąć że według dotychczasowej praktyki PKW zezwalała
    na agitowanie za samym wzięciem udziału w głosowaniu (bez wskazywania na
    kogo/co głosować) także w okresie ciszy wyborczej?

    Wiec tym co zacytowałeś można sobie cztery litery podetrzeć bo nie
    zawiera jasnego wskazania w czym przepisy dotyczące referendów są różne
    od przepisów dotyczących chociażby wyborów do Sejmu i Senatu.

    Bo interpretacja _polityczna_ jest taka że na agitacjach za udziałem w
    wyborach do Sejmu i Senatu PO zyskiwało a na agitacji za udziałem w
    referendum za odwołaniem prezydent HGW straci.

    --
    A. Filip
    Kolacja i światło dzienne, synowa i teściowa - to nie są sprawy do