  • 61. Data: 2006-06-06 21:20:54
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Było pokazać oryginalne zdjęcie, an podstawie którego zostało zrobione
    > to i po sprawie.

    Pare lat temu zrobilem sobie w zawodowym zakładzie fotke dowodowa na analogu , na
    kolorowym filmie 35 mm, w pakiecie oprocz odbitek dostalem negatyw, bo o to
    poprosilem, autor rzemieslnik nie pytal ani po co, ani tez nie oczekiwał dodatkowej
    zapłaty. Pewien znany na grupie skanerzysta zeskanowal mi ten obrazek i złożył mi 4
    takie obrazki w jedno zdjęcie tif. Przychodze do labu na Karmelickiej w krakowie
    (chyba juz go dzis nie ma) i rozmowa taka jak w Gliwicach, nie i juz, bo skad mam
    wiedziec, ze to nie zdjecie dowodowe, no to jest zdjecie dowodowe wlasnie, i ch....
    was to obchodzi - zrobcie mi odbitke z pliku. Nie i koniec. Ide z plikiem do Agfy na
    Gertrudy, ogląda laborant dzieło " jakie to pomysłowe - komentuje" i dostaje odbitki
    10x15 w normalnej cenie jaka wynika z uslugi za amatorke w tym formacie.
    Niby czemu mam w takiej sytuacji udowadniac kto ma prawa do tego wizerunku? A jak
    sobie sciagne widoczki Wielkiego Canionu z publicznie dostepnego pbase.com.do
    domowego albumu to też laboranci będą żadac ode mnie certyfikatów? Nie dajmy sie
    zwariowac moze jednak...

    Wojtek

  • 62. Data: 2006-06-06 21:22:47
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Zmienia.
    a możesz wyjasnić co?

    > Takie do dokumentów - owszem.

    No comments.

  • 63. Data: 2006-06-06 21:23:53
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    akala wrote:
> [...]
    >

    > daj sobie spokój z tymi prawami autorskimi, poprzednio wspomniałem o
    > parametrach wymaganych do robienia zdjęć, to dodam jeszcze, że nie znasz
    > wcale zakresu działania firmy kodak.Gdyby prawdą było, że Kodak nie
    > wykonuje odbitek, bo obawia się naruszenia praw autorskich to nie nie było
    > by kiosków kodaka .Firma Kodak w wielu miescach np.: na dworcach, w domach
    > towarowych stawia kioski .Wchodzisz tam z kartą z aparatu, dyskietka lub
    > płytka i tam możesz zrobić jakie chcesz odbitki i robisz to sam. Więc
    > jedyne to takie wytłumaczenie jak podał Robert Tomasik.

    A korzystałeś?
    I czytasz co tam się wyświetla po kolei? Szczególnie na temat praw do
    zdjęcia, którego kopie wykonujesz?

  • 64. Data: 2006-06-06 21:24:44
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Infrarot wrote:
> [...]
    > samochodowego, albo pan w komisie nie przyjac do niego auta.
    >
    > Jesli chodzi o negatyw od fotografa to rzecza oczywista jest, ze klient
    > nie ma do niego zadnego prawa. Kazdy cennik w oparciu o ktory zawierana
    > jest umowa ustna o swiadczenie uslugi wykazuje pozycje jaka sa ODBITKI
    > / ZDJECIA legitymacyjne etc. Sprawa jest z gory przegrana przez klienta
    > ktory zyczylby sobie kliszy.
    > Inna kwestia jest, ze fotograf tez nie moze jej dalej wykorzystywac bez
    > zgodny fotografowanego, moze ja jednak dowolnie dlugo przechowywac w

    Bingo.

  • 65. Data: 2006-06-06 21:26:51
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    poreba wrote:

    > Sugerujesz, że _każdy_ fotolab powinien żądać takiego oświadczenia od
    > _każdego_ klienta przynoszącego do "wywołania" _każdy_ materiał?
    > Jeżeli zakładamy konieczność uzyskania takiego oświadczenia w przypadku
    > fotek legitymacyjnych to dlaczego nie nie w przypadku zdjęć z wycieczki,
    > komunii, ślubu, spaceru itp.?

    A dlaczego by nie.
    Skoro można było na kopercie do której wrzucało się film napisać, że
    zakład nie odpowiada za straty w przypadku uszkodzenia negatywu, to
    dlaczego nie można napisać takiego oświadczenie, że składający zlecenie
    oświadcza, że jest autorem zdjęc lub posiada prawa do ich repordukcji.

  • 66. Data: 2006-06-06 21:28:02
    Od: Maciek Brynski <m...@g...pl>

    Piotr Kubiak wrote:

> [...]

    Wcale, ze nie.
    Tylko licencja wylaczna lub przekazanie praw majatkowych wymaga formy
    pisemnej.

    --
    Maciek 'Maverick' Brynski
    m...@g...pl

  • 67. Data: 2006-06-06 21:29:13
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Jacek_Placek wrote:

    > Oczywiście, że obowiązuje, ale człowiek w punkcie ksero ma wtedy podstawę
    > odmowy wykonania takiej usługi.
    Jaką? Taką, że jest napis na książce.
    A paragraf w ustawie nie wystarczy jako podstawa odmowy? Musi być
    jeszcze dodatkowo na książce czy zdjęciu napisane?

  • 68. Data: 2006-06-06 21:29:58
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Sprecyzuj proszę pytanie.

    Pytanie jest co chciałeś przez to powiedzieć?

  • 69. Data: 2006-06-06 21:31:57
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Moim zdaniem duże. Wskaż konkretne słowa inicjatora wątku, które
    > pozwalają Ci przypuszczać że nie posiada on żadnych praw do tej fotografii.

    Jakby posiadał, to nie pisałby na grupie, że mu zakład odmówił wykonania
    odbitek.
    Ale to jest dyskusje o d... marynii, więc ją zakończmy.

  • 70. Data: 2006-06-06 21:34:37
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek napisał(a):

    > Pytanie jest co chciałeś przez to powiedzieć?

    Że porównanie książki w kserze do ,,negatywu'' w zakładzie
    fotograficznym nie jest trafne.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak