  • 51. Data: 2006-06-06 20:58:13
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    witek [###w...@s...gazeta.pl.invalid.###] napisał:

    > Nie. Napisz oświadczenie, że to ty je zrobiłeś. Szczególnie jak sam
    na
    > tym zdjęciu jesteś.

    Mam cały szereg zdjęć, na których jestem i sam je robiłem. Chadzałem
    sporo sam po górach. Aparat umieszczało się na jakimś pieńku lub
    kamyczku. I co? Pieniek ma prawa autorskie? A może leśniczy?

    > A zakłady robiące zdjęcia nie mają być ochoty pociągnięte 'za ucho"
    > przez fotografa, który to zdjęcie wykonał.

    A możesz mnie oświecić, na jakiej podstawie ów fotograf mógł by mieć
    jakiekolwiek roszczenie?

  • 52. Data: 2006-06-06 20:58:27
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Tue, 06 Jun 2006 13:01:11 -0500, witek napisał(a):

    > Natomiast na miejscu zakładu fotograficznego poprosiłbym o podpisanie
    > oświadczenia, że jest się autorem tego zdjęcia.
    Sugerujesz, że _każdy_ fotolab powinien żądać takiego oświadczenia od
    _każdego_ klienta przynoszącego do "wywołania" _każdy_ materiał?
    Jeżeli zakładamy konieczność uzyskania takiego oświadczenia w przypadku
    fotek legitymacyjnych to dlaczego nie nie w przypadku zdjęć z wycieczki,
    komunii, ślubu, spaceru itp.?

    --
    pozdro
    poreba

  • 53. Data: 2006-06-06 21:02:33
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Tue, 06 Jun 2006 08:36:38 -0500, witek napisał(a):

    > Właścicielem praw autorskich jest dalej fotograf, który to zdjęcie wykonał.
    > Ty jesteś właścicielem tylu odbitek ile sobie zamówiłeś i nie masz prawa
    > do dalszej reprodukcji takiego zdjęcia, nawet jeśli posiadasz go w
    > wersji elektronicznej.
    A mógbyś w kilku punktach wymienić jakie cechy "dzieła" - z katalogu
    wymienionego w uopa) nosi fotografia legitymacyjna (lewy półprofil, bez
    nakrycia głowy, o wymiarach ...),możesz ograniczyć się do tych, które
    uznajesz za rozstrzygające

    PS. a wiesz co to jest FUT?

    --
    pozdro
    poreba

  • 54. Data: 2006-06-06 21:03:41
    Od: "Infrarot" <i...@w...pl>

    Oczywiscie, ze wykonawca ma prawo odmowic wykonania zlecenia, jezeli
    zaistnieje podejrzenie o lamanie prawa przez zleceniodawce (w tym
    przypadku prawa autorskie). Mozesz w takim przypadku poddac zdjecie
    analizie ktora wykaze, ze np zdjecie zrobiles Twoim aparatem itd. itp.
    Na tej samej zasadzie pan w lombardzie moze nie kupic zlota lub radia
    samochodowego, albo pan w komisie nie przyjac do niego auta.

    Jesli chodzi o negatyw od fotografa to rzecza oczywista jest, ze klient
    nie ma do niego zadnego prawa. Kazdy cennik w oparciu o ktory zawierana
    jest umowa ustna o swiadczenie uslugi wykazuje pozycje jaka sa ODBITKI
    / ZDJECIA legitymacyjne etc. Sprawa jest z gory przegrana przez klienta
    ktory zyczylby sobie kliszy.
    Inna kwestia jest, ze fotograf tez nie moze jej dalej wykorzystywac bez
    zgodny fotografowanego, moze ja jednak dowolnie dlugo przechowywac w
    stanie niezmienionym.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 55. Data: 2006-06-06 21:06:29
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek napisał(a):

    > A jakie jest prawdopodobienstwo, ze sie pomyliłem.
    > Mówimy o praktyce a nie debatujemy na zajeciach z prawa

    Moim zdaniem duże. Wskaż konkretne słowa inicjatora wątku, które
    pozwalają Ci przypuszczać że nie posiada on żadnych praw do tej fotografii.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 56. Data: 2006-06-06 21:06:47
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e64nsc$biv$1@inews.gazeta.pl

    > A kolega różni się czymś od zawodowego fotografa? To koledze
    > przysługują

    daj sobie spokój z tymi prawami autorskimi, poprzednio wspomniałem o
    parametrach wymaganych do robienia zdjęć, to dodam jeszcze, że nie znasz
    wcale zakresu działania firmy kodak.Gdyby prawdą było, że Kodak nie
    wykonuje odbitek, bo obawia się naruszenia praw autorskich to nie nie było
    by kiosków kodaka .Firma Kodak w wielu miescach np.: na dworcach, w domach
    towarowych stawia kioski .Wchodzisz tam z kartą z aparatu, dyskietka lub
    płytka i tam możesz zrobić jakie chcesz odbitki i robisz to sam. Więc
    jedyne to takie wytłumaczenie jak podał Robert Tomasik.

    akala

  • 57. Data: 2006-06-06 21:07:03
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek napisał(a):

    > ?

    Sprecyzuj proszę pytanie.

  • 58. Data: 2006-06-06 21:11:26
    Od: "Jacek_Placek" <a...@m...adr.es.pl>

    > A jak napisu nie ma, to oznacza, że prawo autorskie nie obowiązuje?
    > Czytałeś ty chociaż ustawę o prawach autorskich?
    > Szczerze mówić, powyższe zdanie dyskwalifikuje cię totalnie.

    Oczywiście, że obowiązuje, ale człowiek w punkcie ksero ma wtedy podstawę
    odmowy wykonania takiej usługi. I nie może wtedy się "wymigać", że nie
    wiedział, że popełnia przestępstwo, i powielając tą książkę złamał prawo
    autorskie. Natomiast co będzie w przypadku, kiedy przyniosę do punktu ksero
    100 kartek A4 z treścią książki jakiejś tam ksiązki, gdzie nie będzie ani
    tytułu, ani autora, tylko sama treść. Oczywiście w taki przypadku facet w
    punkcie ksero powieli to na pewno (bo nie zna treści wszystkich książek na
    świecie) i na pewno będzie to złamaniem prawa autorskiego. Ale na jakiej
    podstawie takiego właściciela punktu ksero pociągniesz do odpowiedzialności
    karnej w takim przypadku?
    Nie jestem za łamaniem prawa autorskiego, ale z drugiej strony nie można
    zakładać na podstawie własnego widzimisię , że każdy , kto przynosi jakieś
    zdjęcie do wywołania, czy luźne kartki do punktu ksero, takie prawo łamie.
    Jacek_Placek

  • 59. Data: 2006-06-06 21:14:55
    Od: ps <p...@g...pl>

    Jacek_Placek wrote:

    (..)
> [...]
    > ksero 100 kartek A4 z treścią książki jakiejś tam ksiązki, gdzie nie
    > będzie ani tytułu, ani autora, tylko sama treść. Oczywiście w taki

    Będzie to samo. Zrobią Ci odbitki, bo płacą ryczałtem haracz za to.
    (..)

  • 60. Data: 2006-06-06 21:16:23
    Od: ps <p...@g...pl>

    JA wrote:

    > Odbitkę można wykonać tylko przez _STYKOWE_ kopiowanie.
    > :->
    > Więc umowa na dzień dobry jest nie ważna, bo laboratorium nie jest w
    > stanie wykonać _ODBITKI_ z pliku.
    > :-P

    Więc laboratorium musi zapłacić karę za reklamy typu 'odbitki z aparatów
    cyfrowych', chyba, że odbijają same aparaty -stykowo, może pod prasą :D