  • 171. Data: 2006-06-08 00:00:07
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    >> To nie był uzasadniony przypadek.
    > Skąd wiesz?

    Pomijając taki detal, że laboludek zwyczajnie chciał wydoić kasę za
    droższą usługę i miał w d*.*ie prawo, to nic nie świadczyło o tym, że
    przynoszący nośnik nie ma praw dojego wykorzystania.

    > rozróżniasz zaświadczenie od oświadczenia?

    Tak. I tylko rozwijam twoją paranoję - przecież oświadczający może
    kłamać (skoro wygląda na takiego parszywego złodzieja, co to twórcę
    okrada, to może być także kłamcą - i zapewne jeszcze pijakiem).

    > Nie jest. Poczytaj prawo autorskie.

    Sam sobie poczytaj. Zwłaszcza Art. 4 punkt 2.

    > Oczywiście. Laboludek powinien wezwać policję.
    > Miałem okazję to przerabiać.

    Chyba w USA :)

    > Co mam ci udowodnić, że próbujesz zwielokrotnić dzieło, do czego nie
    > masz prawa?

    Mam. Ty twierdzisz, że nie mam - musisz to udowodnić.

    > Poczytaj w prawie autorskim, kiedy prawo autorskie wygasa.
    > To, że tobie coś się wydaje absurdem nie oznacza, że jest absurdem
    > zgodnie z prawem.

    Nie jest mowa o tym, kiedy wygasa, ale o tym, jakie wykorzystanie
    dopuścił autor.

    > Analogicznie jest w przypadku projektów budowlanych.
    > Spróbuj coś zmienić w konstrukcji, czy elewacji budynku bez zgody autora
    > projektu. Nawet po 20 latach. Szybko cię naprowadzą na właściwą drogę.

    Weź mnie nie rozweselaj.

    Jak projektant zaprojektował buraczkowy dach to ja nie mogę sachu
    swojego budynku przemalować potem na ceglasty?

    > Wiesz co to jest cytat i jak się tego cuda używa?

    A wiesz co to jest dzieło?

    > Jakby to miał być egzamin z prawa to dostałeś dwóje z wykrzyknikiem.

    ROTFL

    Śmieszny jesteś :)

  • 172. Data: 2006-06-08 00:12:39
    Od: umberto <s...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    ]

    > Chyba w USA :)

    W USA konsument zaglosowalby najpierw portfelem.

    Uparty konsument naslalby kontrole rzadowa dzwoniac pod numer 800.

    W przypadku weazwania policji, laboludek dostalby przyjacielskie
    pouczenie, ze policje wzywa sie do powaznych spraw, a nie w przypadku
    widzenia bialych myszek i slyszenia "glosow".

    Za drugim razem, laboludek dostalby ostrzezenie, a za trzecim dostal
    sprawe za falszywe alarmy.

    Wlasnie dlatego zadem laboludek Kodaka (Eastmann firma sie nazywa
    naprawde) w USA nigdy nie zadzownil.

    Tylko w panstwie prawa moga sobie pozwolic na takie traktowanie klienta.

    > Mam. Ty twierdzisz, że nie mam - musisz to udowodnić.

    a najpierw miec UZASADNIONE okolicznosciami podejrzenie!

  • 173. Data: 2006-06-08 00:12:59
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-06-08 00:52, witek wrote:

    > No zgadzam się.
    > Ale jeśli założysz, że fotograf i jego zdjęcia są utworem, to jak
    > ocenisz zachowanie fotolabu.
    > Masz prawo powielić takie zdjęcie czy nie.
    > Dla uproszczenia zamień zdjęcie na płytkę z programem komputerowym.

    Ocenię zachowanie fotolabu jako nieprawidłowe. Zaiste, gdyby posiadacz
    praw majątkowych nie udzielił przychodzącemu do fotolabu licencji na
    sporządzanie odbitek, to ów przychodzący do fotolabu popełniłby
    przestępstwo z art. 115 ust. 3 w zw. z art. 17 ustawy o prawie autorskim
    (pominę problem szkodliwości społecznej, która IMO jest tu znikoma).
    Jednocześnie, nie sposób w takiej sytuacji przypisać pracownikowi
    fotolabu współsprawstwa tego przestępstwa. Nie tylko nie miał on podstaw
    przypuszczać, że klient nie posiada licencji na odbitki (bo nie zna
    treści umowy pomiędzy fotografem a klientem), to jeszcze nie jest jego
    obowiązkiem sprawdzać, czy zachowanie klienta jest legalne. Inaczej:
    pracownik fotolabu powinien zakładać istnienie dobrej wiary (art. 7 kc).

    Podobnie jak sprzedawca noży nie może mi odmówić sprzedaży jednego noża
    dlatego, że mogę kogoś nim zabić, także pracownik fotolabu nie może mi
    odmówić dokonania odbitek tylko dlatego, że mogę sporządzając odbitki
    popełnić czyn zabroniony typizowany w art. 115 ust. 3 w zw. z art. 17
    ustawy o prawie autorskim. Nie bez znaczenia jest, że nośnik zawierający
    licencjonowane dla odbitek zdjęcie wygląda tak samo jak nośnik
    zawierający takie zdjęcie nielicencjonowane (czego nie można powiedzieć
    co do zasady o płytce z programem komputerowym).

    Jeszcze inaczej: _nieskonkretyzowane_ podejrzenie możliwości popełnienia
    przez klienta fotolabu przestępstwa z art. 115 ust. 3 w zw. z art. 17
    ustawy nie może stanowić podstawy odmowy wykonania usługi. Praktycznie
    każde zachowanie człowieka wiąże się, z pewną nieskonkretyzowaną
    możliwością popełnienia przestępstwa.

    I jeszcze inaczej, gdyby pracownik fotolabu mógł ocenić w sposób
    konkretny (a nie na zasadzie abstrakcyjnego gdybania), że dochodzi do
    łamania prawa to powinien odmówić wykonania usługi -- zresztą inaczej
    popełniałby przestępstwo. W tej sprawie, jego ocena miała niestety
    charakter raczej gdybania i była raczej podobna do odmowy wpuszczenia
    mnie do kafejki internetowej "bo przecież mogę popełnić przestępstwo z
    art. 269a kk".
    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 174. Data: 2006-06-08 00:24:49
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Sam sobie poczytaj. Zwłaszcza Art. 4 punkt 2.

    może czytamy inną ustawę, ale jak tam zdjęć nie zauważyłem, a do
    dokumnetów urzędowych raczej się nie zalicza.

    > Chyba w USA :)

    i w Japonii również.

    Też nie chodzę do fotografa robić zdjęcia, skoro mogę zrobić to sam.
    Statyw i wyprasowane prześcieradło jest wystarczające.

    No i pani się przyczepiła jak zwykle. Na pytanie kto jest autorem zdjęć
    i mojej odpowiedzi, że ja. Powiedziała, że mi nie wierzy i ściągnęła
    policję.
    Skończyło sie na pokazaniu oryginału, po przyjeździe policji.
    Na tym protokół zakończono i podpisano.

    > Nie jest mowa o tym, kiedy wygasa, ale o tym, jakie wykorzystanie
    > dopuścił autor.

    A jakie dopuścił? Mógł ci przekazać prawa autorskie do zdjęcia.
    Z tym, że musiał pisemnie. Masz taki dokument?

    > Weź mnie nie rozweselaj.

    Nikt ci nie każe wierzyć. Tak po prostu jest.

    > Jak projektant zaprojektował buraczkowy dach to ja nie mogę sachu
    > swojego budynku przemalować potem na ceglasty?

    A czy to jest konstrukcja budynku? Ale spróbuj dołożyć balkon.

    > A wiesz co to jest dzieło?

    Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

    > ROTFL
    >
    > Śmieszny jesteś :)

    Twój wybór. Nie musisz na moje posty odpowiadać.

  • 175. Data: 2006-06-08 00:25:49
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    umberto wrote:

    > Wlasnie dlatego zadem laboludek Kodaka (Eastmann firma sie nazywa
    > naprawde) w USA nigdy nie zadzownil.
    Zadzwonił.

  • 176. Data: 2006-06-08 00:26:20
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Był w innym. Nie mogę cytować bo nie wiem, czy autor tamtego cytatu mi
    > na to pozwala.

    No comments.

  • 177. Data: 2006-06-08 00:29:30
    Od: umberto <s...@w...pl>

    witek wrote:

    > Zadzwonił.

    konkrety.

    Bo w przypadku takiej arogancji, to adwokaci ofiary miliby niezle
    symbole dolarow w zrenicach.

    Wlasnie dlatego ten sam Eastmann nie smie odwalac takich numerow w USA.

  • 178. Data: 2006-06-08 00:32:07
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-06-08 02:12, umberto wrote:
> [...]
    > naprawde) w USA nigdy nie zadzownil.
    >
    > Tylko w panstwie prawa moga sobie pozwolic na takie traktowanie klienta.

    Znaczy w Stanach Zjednoczonych Ameryki? W krainie prawa i szczęśliwości
    laboludkowie skutecznie odmawiają odbitek, bo "wyglądają zbyt
    profesjonalnie".
    http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=05/06/17/1720
    239&tid=188

    Zresztą w krainie prawa, facet przesiedział parę godzin w areszcie bo
    zapłacił banknotami dwudolarowymi z kolejnymi numerami seryjnymi -- "a
    jak wiadomo nie ma banknotów dwudolarowych a posiadanie banknotów o
    kolejnych numerach seryjnych świadczy jednoznacznie o tym, że się jest
    fałszerzem" http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICL
    E_ID=43685

    FUT: pl.soc.prawo -- Umberto Wielopseudonimowy to nasz pl.soc.prawny
    troll i chcemy go tylko dla siebie :-P
    --
    Przemysław Płaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 179. Data: 2006-06-08 00:37:08
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

> [...]

    > Znaczy w Stanach Zjednoczonych Ameryki? W krainie prawa i szczęśliwości
    > laboludkowie skutecznie odmawiają odbitek, bo "wyglądają zbyt

    On zawsze wie lepiej

    > FUT: pl.soc.prawo -- Umberto Wielopseudonimowy to nasz pl.soc.prawny
    > troll i chcemy go tylko dla siebie :-P

    Ja go zdecydowanie nie chce.
    Takich się po prostu powinno zamykać bez ostrzeżenia.

  • 180. Data: 2006-06-08 00:43:30
    Od: umberto <s...@w...pl>

> [...]

    > Znaczy w Stanach Zjednoczonych Ameryki? W krainie prawa i szczęśliwości
    > laboludkowie skutecznie odmawiają odbitek, bo "wyglądają zbyt

    slashdot nie jest zadnym profesjonalnym serwisem, ani AP, ktorego
    serwuje. Zreszta cytowany art AP jest metny i nie przytacza zadnego
    dowodu. Zacytuj choc JEDNO orzeczenie sadu.

> [...]
    > jak wiadomo nie ma banknotów dwudolarowych a posiadanie banknotów o
    > kolejnych numerach seryjnych świadczy jednoznacznie o tym, że się jest

    i na to jest:

    http://www4.law.cornell.edu/uscode/html/uscode42/usc
    _sec_42_00001983----000-.html

    a na dodatek sedzia (komuch rowniez) nie oprzeka w ogole z ZASADY.

    Pokaz linki do wyrokow z paragrafu 1983, pogadamy.