  • Date: Thu, 08 Jun 2006 02:00:07 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??

    witek wrote:

    >> To nie był uzasadniony przypadek.
    > Skąd wiesz?

    Pomijając taki detal, że laboludek zwyczajnie chciał wydoić kasę za
    droższą usługę i miał w d*.*ie prawo, to nic nie świadczyło o tym, że
    przynoszący nośnik nie ma praw dojego wykorzystania.

    > rozróżniasz zaświadczenie od oświadczenia?

    Tak. I tylko rozwijam twoją paranoję - przecież oświadczający może
    kłamać (skoro wygląda na takiego parszywego złodzieja, co to twórcę
    okrada, to może być także kłamcą - i zapewne jeszcze pijakiem).

    > Nie jest. Poczytaj prawo autorskie.

    Sam sobie poczytaj. Zwłaszcza Art. 4 punkt 2.

    > Oczywiście. Laboludek powinien wezwać policję.
    > Miałem okazję to przerabiać.

    Chyba w USA :)

    > Co mam ci udowodnić, że próbujesz zwielokrotnić dzieło, do czego nie
    > masz prawa?

    Mam. Ty twierdzisz, że nie mam - musisz to udowodnić.

    > Poczytaj w prawie autorskim, kiedy prawo autorskie wygasa.
    > To, że tobie coś się wydaje absurdem nie oznacza, że jest absurdem
    > zgodnie z prawem.

    Nie jest mowa o tym, kiedy wygasa, ale o tym, jakie wykorzystanie
    dopuścił autor.

    > Analogicznie jest w przypadku projektów budowlanych.
    > Spróbuj coś zmienić w konstrukcji, czy elewacji budynku bez zgody autora
    > projektu. Nawet po 20 latach. Szybko cię naprowadzą na właściwą drogę.

    Weź mnie nie rozweselaj.

    Jak projektant zaprojektował buraczkowy dach to ja nie mogę sachu
    swojego budynku przemalować potem na ceglasty?

    > Wiesz co to jest cytat i jak się tego cuda używa?

    A wiesz co to jest dzieło?

    > Jakby to miał być egzamin z prawa to dostałeś dwóje z wykrzyknikiem.

    ROTFL

    Śmieszny jesteś :)