eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy trzeba trzymac pudla po zakupie sprzetu???
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 1. Data: 2006-07-20 09:20:42
    Temat: Czy trzeba trzymac pudla po zakupie sprzetu???
    Od: "Bumba Bumbinska" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pare miesiecy temu kupilam komputer. Niedawno spalila sie plyta glowna (na
    gwarancji). Firma serwisowa domaga sie oddania oryginalnego pudelka od
    plyty, inaczej nie uzna reklamacji. Nie mam pudelka. W tym czasie kupowalam
    sporo sprzetu komputerowego wlacznie z monitorami, jakbym miala
    przetrzymywac te pudla w domu (nie mam piwnicy) mialabym klopot w poruszaniu
    sie po malym mieszkaniu.Czy moglby ktos potwierdzic, ze istnieje jakas
    podstawa prawna do odmowy przyjecia przez serwisanta komputera do naprawy?
    A.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2006-07-20 09:54:26
    Temat: Re: Czy trzeba trzymac pudla po zakupie sprzetu???
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Zobacz do gwarancji.Jezeli jst tam postanowienie, że masz obowizek
    dostarczyc w oryginalnym opakoaniu to olej gwarancje i skorzystaj z
    uprawnien wynikajacych z ustawy konsumenckiej. A jezeli w gwarancji nic nie
    ma to zapytaj z czego nby wynika ten obowiazek



  • 3. Data: 2006-07-20 10:23:00
    Temat: Re: Czy trzeba trzymac pudla po zakupie sprzetu???
    Od: "Bumba Bumbinska" <a...@W...gazeta.pl>

    D.H. Oskar <d...@o...pl> napisał(a):

    > Zobacz do gwarancji.Jezeli jst tam postanowienie, że masz obowizek
    > dostarczyc w oryginalnym opakoaniu to olej gwarancje i skorzystaj z
    > uprawnien wynikajacych z ustawy konsumenckiej. ,

    Niestety jest. Gwarancja trwa 24 m_ce. 2 lata trzymac pudla po 2
    komputerach, monitorach, oprzyrzadowaniu, po sprzecie agd i rtv? To jakas
    paranoja. Moglbys napisac cos wiecej nt tej umowy konsumenckiej, gdzie ja
    zdobyc?
    Dziekuje.
    A.


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 4. Data: 2006-07-20 10:32:06
    Temat: Re: Czy trzeba trzymac pudla po zakupie sprzetu???
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>


    USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego Dz.U.2002.141.1176


    pozdrawiam
    Ł



  • 5. Data: 2006-07-20 10:43:26
    Temat: Re: Czy trzeba trzymac pudla po zakupie sprzetu???
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Bumba Bumbinska porozsypywal nastepujace haczki:
    > Niestety jest. Gwarancja trwa 24 m_ce. 2 lata trzymac pudla po 2
    > komputerach, monitorach, oprzyrzadowaniu, po sprzecie agd i rtv? To jakas
    > paranoja. Moglbys napisac cos wiecej nt tej umowy konsumenckiej, gdzie ja
    > zdobyc?
    Jesli juz to ustawa konsumencka a nie umowa:P Moze skontaktuj sie z
    lokalna federacja praw konsumentow? Poszukaj tez w googlach odnosnie
    praw konsumenta, pod katem hasla 'niezgodnosci z umowa'
    --
    badzio


  • 6. Data: 2006-07-20 10:48:24
    Temat: Re: Czy trzeba trzymac pudla po zakupie sprzetu???
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.07.2006 Bumba Bumbinska <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał/a:
    > Pare miesiecy temu kupilam komputer. Niedawno spalila sie plyta glowna (na

    Ile konkretnie? Jeśli 6 lub mniej i kupiłaś go prywatnie to reklamuj z
    tyt. niezgodności z umową.

    > gwarancji). Firma serwisowa domaga sie oddania oryginalnego pudelka od
    > plyty, inaczej nie uzna reklamacji. Nie mam pudelka. W tym czasie kupowalam
    > sporo sprzetu komputerowego wlacznie z monitorami, jakbym miala
    > przetrzymywac te pudla w domu (nie mam piwnicy) mialabym klopot w poruszaniu
    > sie po malym mieszkaniu.Czy moglby ktos potwierdzic, ze istnieje jakas
    > podstawa prawna do odmowy przyjecia przez serwisanta komputera do naprawy?

    Istnieje, ale jest to dość dyskusyjne więc nie wdając się w szczegóły,
    jeśli ww warunek jest spełniony to daj sobie spokój z gwarancją i reklamuj
    z tyt. niezgodności z umową.

    --
    Marcin


  • 7. Data: 2006-07-20 11:32:40
    Temat: Re: Czy trzeba trzymac pudla po zakupie sprzetu???
    Od: "Gryngol" <j...@p...onet.pl>

    > Ile konkretnie? Jeśli 6 lub mniej i kupiłaś go prywatnie to reklamuj z
    > tyt. niezgodności z umową.
    >

    No ale powiedzmy ze sprzedawca chcialby wymienic płyte na inną, ja tak np
    robie, wtedy zawsze chce, zeby klient mi stara oddal kompletną, pudełko,
    sterowniki, instrukcja, tasiemki, poprostu komplet. Jesli wymieniam na nowa
    identyczna to komplet do starej biore sobie od tej nowej.

    --
    Pozdrawiam

    GRYNGOL



  • 8. Data: 2006-07-20 12:12:38
    Temat: Re: Czy trzeba trzymac pudla po zakupie sprzetu???
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.07.2006 Gryngol <j...@p...onet.pl> napisał/a:
    >> Ile konkretnie? Jeśli 6 lub mniej i kupiłaś go prywatnie to reklamuj z
    >> tyt. niezgodności z umową.
    > No ale powiedzmy ze sprzedawca chcialby wymienic płyte na inną, ja tak np
    > robie, wtedy zawsze chce, zeby klient mi stara oddal kompletną, pudełko,
    > sterowniki, instrukcja, tasiemki, poprostu komplet. Jesli wymieniam na nowa
    > identyczna to komplet do starej biore sobie od tej nowej.

    To ci się chwali ale fakt pozostaje faktem, że to opakowanie i tyle. Co do
    reszty nie wnoszę zastrzeżeń bo są MZ integralną częścią towaru. Trochę
    pokutuje tu w moim odczuciu prl'owska mentalność, że sprzedawca robi
    właściwie łaskę konsumentowi wymieniając wadliwy towar. W końcu ten
    konsument wcale nie chciał aby mu się to zepsuło i jeszcze ma z tym
    wszystkim się pierniczyć plus przechowywać jakieś stada kartonów bo coś
    się nie z jego winy może zepsuć.

    --
    Marcin


  • 9. Data: 2006-07-20 18:34:43
    Temat: Re: Czy trzeba trzymac pudla po zakupie sprzetu???
    Od: "Chopin" <s...@w...xl>


    Użytkownik "Bumba Bumbinska" <a...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:e9nli3$pa3$1@inews.gazeta.pl...
    > D.H. Oskar <d...@o...pl> napisał(a):
    >
    >> Zobacz do gwarancji.Jezeli jst tam postanowienie, że masz obowizek
    >> dostarczyc w oryginalnym opakoaniu to olej gwarancje i skorzystaj z
    >> uprawnien wynikajacych z ustawy konsumenckiej. ,
    >
    > Niestety jest. Gwarancja trwa 24 m_ce. 2 lata trzymac pudla po 2
    > komputerach, monitorach, oprzyrzadowaniu, po sprzecie agd i rtv? To jakas
    > paranoja. Moglbys napisac cos wiecej nt tej umowy konsumenckiej, gdzie ja
    > zdobyc?
    > Dziekuje.
    > A.
    >
    Jeśli już musisz trzymać pudła bo może będziesz chciała skorzystać z
    gwarancji to porponuję proste rozwiązanie. Każdy karton daje się złożyć po
    przecięciu taśm i wyciągnięciu wypełnień. Tak złożony kartonik wrzucasz za
    szafę i zapominasz o kłopocie.

    --
    Chopin
    s...@w...xl
    "Gdynia Moje Miasto"


  • 10. Data: 2006-07-21 07:38:18
    Temat: Re: Czy trzeba trzymac pudla po zakupie sprzetu???
    Od: "Mike" <m...@S...pl>

    W kwestiach "nie prawnych" ;) :
    Pracuję dość długo w tej branży i krótko odpowiem, że nie trzeba mieć
    pudełka. Odmowa przyjęcia do serwisu wynika wyłącznie ze złej woli
    sprzedawcy, ponieważ żaden producent sprzętu komputerowego nie stawia takich
    wymagań. Pomiędzy sprzedawcą a producentem jest jeszcze dystrybutor i tu
    tylko raz zdarzyła się nam podobna sytuacja - dystrybutor zażądał
    opakowania... lol - tłumacząc się takim wymogiem producenta. Skończyło się
    na piśmie od producenta, że jeśli ten dystrybutor tego nie przyjmie to będą
    mieli nieprzyjemności a my możemy wysłać to do producenta przez innnego
    dystrybutora. Po takim obrocie sprawy od razu "zmiękli" i załatwili
    reklamację w tri miga ;)

    Niestety sprzedawcy bazują na niewiedzy klientów i stawiają dziwne
    przeszkody najczęściej nieuzasadnione aby tylko ograniczyć ilość reklamacji.
    Kółko się rozkręca jeśli sklep sprzedaje tani towar, który często się psuje;
    bo konkurują ceną z innymi sklepami - klient nie wie, że płyta główna to
    najważniejsza część komputera (pomimo, że na logikę nawet nazwa elementu na
    to wskazuje ;) i nie patrzy na to jakiej ona jest marki. Skutkiem tego
    kupuje najgorszą jaka tylko może być = najtańszą i awaryjną.

    Poza tym płyta główna nie stanowi produktu samego w sobie przeznaczonego dla
    klienta końcowego, ponieważ jej uruchomienie wymaga specjalistycznej wiedzy,
    inaczej mówiąc nie jest to np. radio, które przynosimy do domu, włączamy i
    ono gra. To jest podzespół, część całości - tak jak np. tranzystor do radia.

    Podsumowując = nie korzystać więcej z usług tej firmy i kupować w
    przyszłości gdzie indziej a wszystkim znajomym mówić o problemach z tą
    firmą. Kilka firma tak dziających już zniknęło z naszej okolicy - ale sami
    są sobie winni.

    P.S. Można poprosić ich o dowód zakupu sprzętu u dystrybutora i samemu
    wysłać sprzęt do naprawy - ale na 100% się na to nie zgodzą.
    Można też zaproponować im pokrycie kosztu wysyłki kurierem do serwisu
    (jakieś 15,- zł netto) na zasadzie "warunkowego przyjęcia do serwisu" - na
    to powinni się zgodzić.


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1