  • 1. Data: 2006-07-19 22:10:39
    Temat: Umowa o pracę i weksel
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

    Witam

    Jak w temacie podpisałam umowę o pracę na czas próbny 3 miesięczny na razie i do
    tego umowe o odpowiedzielności materialnej pracownika do kt byl do do podpisania
    weksel do kwoty 2 tys. ( jesli bym nie podpisała by nie zatrudnii - mialam
    możliwość prawnie nie podpisania tego ??)) Nie było oficjalnego remamentu ( dość
    duzy sklep z ubrankami dzięcięcymi, duża warszawska firma z siecią sklepów w
    całej Polsce) jak sie ten weksel ma odnośnie przyszlości ? Jak rozumiem przy
    rozwiązywaniu umowy powinny mi go zwrócic ???

    Pozdrawiam
    Aska

  • 2. Data: 2006-07-20 03:56:18
    Temat: Re: Umowa o pracę i weksel
    Od: "Verizon Newsgroups" <z...@v...net>

    "Aska" <a...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > przy
    > rozwiązywaniu umowy powinny mi go zwrócic ???

    Zapomnij. Zawsze cos znajda, zeby nie oddac.

    veri

  • 3. Data: 2006-07-20 06:27:22
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

    > Zapomnij. Zawsze cos znajda, zeby nie oddac.

    Czyli co nawet po dajmy na to 5 latach moga odnośnie tego weksla sie odezwać ??
    wszyscy pracownicy u nich podpisuja, i jak ma sie do niego brak remamentu ?? I
    do weksla i do umowy o odpowiedzialności materialnej pracownika ?? Jak to w
    ogóle z tymi wekslami jest ??

    Pozdrawiam
    Aska

  • 4. Data: 2006-07-20 06:43:53
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

> [...]
    > do weksla i do umowy o odpowiedzialności materialnej pracownika ?? Jak to w

    dodam ze weksel nie był wypełniony, trzeba było tylko postawic swoj podpis i
    date na samym dole

  • 5. Data: 2006-07-20 06:48:30
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

    > dodam ze weksel nie był wypełniony, trzeba było tylko postawic swoj podpis i
    > date na samym dole

    W umowie mam taki zapis : Pracownik został poinformowany i przyjumuje do
    wiadomości zze łącznie z umowa o pracę podpisze umowę o odpowiedzialności
    materialnej z wekslem in blanco o wartości 2.000 zł

    Czyli nie moze byc on wypełniony na wyższą sumę niz ta zawarta w umowie ??
    Zaczęłam teraz czytac o wekslach i jestem ciut w panice jakie moga z nimi byc
    problemy , dodam ze na rozmowie nie bylo o tym mowy , od tygodnia pracuję a
    umowa przzyszła wczoraj do podpisania dopiero

    pozdr.

    Aska

  • 6. Data: 2006-07-20 06:51:17
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Aska napisał(a):
    > dodam ze weksel nie był wypełniony, trzeba było tylko postawic swoj podpis i
    > date na samym dole

    To jak w końcu? Był na kwotę 2 tys. zł, czy był całkowicie niewypełniony?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-07-20 07:06:14
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

    > To jak w końcu? Był na kwotę 2 tys. zł, czy był całkowicie niewypełniony?

    Byl nie wypelniony , z boku tylko pisało do kwoty 2 tys. ( jak jest ten blankiet
    wekslowy ) no i ten zapis w umowie ze podpisuje weksel o wartości 2 tys i nic
    wiecej - pusty byl

  • 8. Data: 2006-07-20 07:10:36
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    blankiet
    > wekslowy ) no i ten zapis w umowie ze podpisuje weksel o wartości 2 tys i nic

    Hehehe, to jest normalny weksel in blanco. Te 2000 zł na blankiecie to jest
    opłata skarbowa od kwoty 2000 zł.
    Nie ma to najmniejszego znaczenia co do wpisania wyższej kwoty. ( tylko
    wcześniej trzeba weksel "doskarbić" - ale to już inna inszość)

  • 9. Data: 2006-07-20 07:14:31
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

> [...]
    > Nie ma to najmniejszego znaczenia co do wpisania wyższej kwoty. ( tylko
    > wcześniej trzeba weksel "doskarbić" - ale to już inna inszość)

    MOze tak bez smiechu ?? czyli co moze sobie tam wpisac dowolna kwote ??Mimo tego
    ze w umowie mam ze moze byc tylko do 2 tys . ?? Jestem spanikowana własnie a ty
    robisz sobie smiechy

  • 10. Data: 2006-07-20 07:28:25
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Aska napisał(a):
    > MOze tak bez smiechu ?? czyli co moze sobie tam wpisac dowolna kwote ??Mimo tego
    > ze w umowie mam ze moze byc tylko do 2 tys . ?? Jestem spanikowana własnie a ty
    > robisz sobie smiechy

    On może i nie może (jeśli umowa wekslowa jest skuteczna - a wydaje mi
    się, że powinna być zawarta na wekslu - przynajmniej odniesienie do
    niej), ale kto powiedział, że on będzie wypełniał weksel? Rozumiem że
    nie ma w nim słów "tylko na rzecz" albo "nie na zlecenie"?