eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy trzeba trzymac pudla po zakupie sprzetu??? › Re: Czy trzeba trzymac pudla po zakupie sprzetu???
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.
    pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
    From: "Mike" <m...@S...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy trzeba trzymac pudla po zakupie sprzetu???
    Date: Fri, 21 Jul 2006 09:38:18 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 37
    Message-ID: <e9q08v$hke$1@news.dialog.net.pl>
    References: <e9nhta$9si$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: xdsl-3289.elblag.dialog.net.pl
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1153467487 18062 84.40.195.217 (21 Jul 2006 07:38:07 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 21 Jul 2006 07:38:07 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2869
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Antivirus: avast! (VPS 0629-1, 2006-07-19), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:401803
    [ ukryj nagłówki ]

    W kwestiach "nie prawnych" ;) :
    Pracuję dość długo w tej branży i krótko odpowiem, że nie trzeba mieć
    pudełka. Odmowa przyjęcia do serwisu wynika wyłącznie ze złej woli
    sprzedawcy, ponieważ żaden producent sprzętu komputerowego nie stawia takich
    wymagań. Pomiędzy sprzedawcą a producentem jest jeszcze dystrybutor i tu
    tylko raz zdarzyła się nam podobna sytuacja - dystrybutor zażądał
    opakowania... lol - tłumacząc się takim wymogiem producenta. Skończyło się
    na piśmie od producenta, że jeśli ten dystrybutor tego nie przyjmie to będą
    mieli nieprzyjemności a my możemy wysłać to do producenta przez innnego
    dystrybutora. Po takim obrocie sprawy od razu "zmiękli" i załatwili
    reklamację w tri miga ;)

    Niestety sprzedawcy bazują na niewiedzy klientów i stawiają dziwne
    przeszkody najczęściej nieuzasadnione aby tylko ograniczyć ilość reklamacji.
    Kółko się rozkręca jeśli sklep sprzedaje tani towar, który często się psuje;
    bo konkurują ceną z innymi sklepami - klient nie wie, że płyta główna to
    najważniejsza część komputera (pomimo, że na logikę nawet nazwa elementu na
    to wskazuje ;) i nie patrzy na to jakiej ona jest marki. Skutkiem tego
    kupuje najgorszą jaka tylko może być = najtańszą i awaryjną.

    Poza tym płyta główna nie stanowi produktu samego w sobie przeznaczonego dla
    klienta końcowego, ponieważ jej uruchomienie wymaga specjalistycznej wiedzy,
    inaczej mówiąc nie jest to np. radio, które przynosimy do domu, włączamy i
    ono gra. To jest podzespół, część całości - tak jak np. tranzystor do radia.

    Podsumowując = nie korzystać więcej z usług tej firmy i kupować w
    przyszłości gdzie indziej a wszystkim znajomym mówić o problemach z tą
    firmą. Kilka firma tak dziających już zniknęło z naszej okolicy - ale sami
    są sobie winni.

    P.S. Można poprosić ich o dowód zakupu sprzętu u dystrybutora i samemu
    wysłać sprzęt do naprawy - ale na 100% się na to nie zgodzą.
    Można też zaproponować im pokrycie kosztu wysyłki kurierem do serwisu
    (jakieś 15,- zł netto) na zasadzie "warunkowego przyjęcia do serwisu" - na
    to powinni się zgodzić.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1