  • 41. Data: 2010-01-22 06:55:22
    Temat: Re: Czy płatność kartą od kwoty X jest zgodna z prawem?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > To zależy, co rozumiesz pod pojęciem prawa. Bo zasadniczo prawo
    > wymaga przestrzegania zawartych umów,

    Masz na myśli jakis konkretny przepis karny?

  • 42. Data: 2010-01-22 07:01:59
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "castrol" napisał:

    > Nie nie zabraniaja. ALe chyba nie wierzysz, ze agent rozliczeniowy da taka
    > mozliwosc akceptantowi?

    Ba, nawet ustawi tak terminal, że nie przyjmie płatności niższą kwotą niż
    zakładana.

  • 43. Data: 2010-01-22 07:55:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Z tego wniosek, że należy omijać ING, bo sprzedaje karty, za których
    > działanie nie gwarantuje. A myślałem o przeniesieniu do nich konta z BPH.

    Mam odwrotne zdanie bo porownujac cytat ktory wkleiles z tym z ing mam
    wrazenie, ze oba mowia o tym samym ale ing okresla rzecz jasno i
    klarownie a bph owija w bawelne i rozmydla bo w rzeczywistosci i tu, i
    tu bank nie bierze odpowiedzialnosci za to, ze akceptant odmowi
    przyjecia platnosci karta.

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 44. Data: 2010-01-22 08:01:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 22:41:06 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Hm... jest jakaś podstawa do określania "ciężaru" dla katalogu
    > otwartego (znaczy rozszerzenia w umowie)?
    > Coś mi się ta wersja nie podoba :]

    Oczywiście, że tak -- z ogólnych reguł wnioskowania o normach: ad minori
    ad maius, ad maiori ad minus, per analogiam, a contrario... etc. etc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 45. Data: 2010-01-22 08:23:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:hjbi9k$gb1$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Masz na myśli jakis konkretny przepis karny?

    Czemu karny? Nie każde naruszene prawa jest przestęstwem lub wykroczeniem.

  • 46. Data: 2010-01-22 08:26:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > klarownie a bph owija w bawelne i rozmydla bo w rzeczywistosci i tu, i
    > tu bank nie bierze odpowiedzialnosci za to, ze akceptant odmowi

    W BPH przyjmują takie zgłoszenia i skutecznie działają - przynajmniej w
    znanych mi wypadkach. Jak widzę ING swoich klient ów ma w d... i sprzedaje
    karty nie gwarantując, że będą działały w ogóle.

  • 47. Data: 2010-01-22 08:33:41
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Widzisz gdzieś tu minimalną kwotę? Zatem, skoro w Twoim banku nie
    > panują nad sprzedawanym produktem i nie są w stanie zagwarantować
    > jego działania, to może zmień bank. niekoniecznie na BPH, bo chyba
    > większość ma zbliżone regulaminy.

    Znasz jakikolwiek bank na świecie, który gwarantuje,
    że wydana przez niego karta zawsze zostanie zaakceptowana
    przez każdy sklep ze stosowną nalepką?

  • 48. Data: 2010-01-22 08:38:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > W BPH przyjmują takie zgłoszenia i skutecznie działają - przynajmniej w
    > znanych mi wypadkach.

    IMO z fragmentu (regulaminu BPH) ktory wkleiles nie wynika, ze akceptant
    nie moze odmowic przyjecia platnosci karta w innych niz wymienione
    wypadki. O dzialaniach na ktore sie wyzej powolujesz nie mam zadnej
    wiedzy wiec ciezko mi na takie argument odpowiedziec bo w zasadzie jest
    rownorzedny plotce.

    j.

  • 49. Data: 2010-01-22 08:41:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Dodam, że ciężar gatunkowy przykładowych przyczyn odmowy (art. 9)
    > wskazuje, że takie pierdoły jak "niska kwota" nie zmieszczą się w tym
    > katalogu.

    a jakiz to katalog ustawa czy inne prawo w polsce moze zmusic przedsiebiorce
    do dzialania na swoja szkode?
    bo niska kwota, w przypadku malych punktow handlowo uslugowych, to nie jest
    pierdola, tylko strata

  • 50. Data: 2010-01-22 08:44:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    maurycy123 pisze:

    > Idziesz do sklepu i kupujesz sobie np. wedliny za 9.99 (ograniczenie
    > karta od 10 zl).
    > Przy kasie dajesz karte. Stwierdzaja, ze brakuje grosz do mozliwosci
    > zaplaty karta.
    > Wtedy ty lizesz te wedliny i informujesz ze, nie masz gotowki ;-)
    > I co wtedy? Wzywaja policje?
    > Wtedy z niechecia ale przyjmuja karte ;-)

    A to już zależy. Podpytałem osobę zajmującą się kartami i powiedziała,
    że chyba Polcard czasami godzi się na limity i wtedy takowe są ustawione
    w urządzeniu. Czasami przypadkiem taki terminal może dostać inny
    użytkownik bez zdjętej kwoty minimalnej i wtedy nie zapłacisz poniżej
    pewnej kwoty, bo terminal nie pozwoli na to.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl