  • 31. Data: 2010-01-21 20:21:34
    Temat: Re: Czy płatność kartą od kwoty X jest zgodna z prawem?
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Co mnie obchodzą "gotówkowcy"?
    > Ja np. kupując paliwo do agregatu prądotwórczego stojącego na działce,
    > płącę "w każdym litrze" stary podatek drogowy, który "ma iść na
    > rozbudowę dróg". Przecież ja kurwa nie jeżdżę z tego paliwa po drogach
    > tylko spalam go w agregacie.
    > Przykłady gdzie "się płaci a nie korzysta" jest mnóstwo albo i więcej.
    To nie powód, by pojawiały się następne.

  • 32. Data: 2010-01-21 20:53:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 20:47:06 +0100, januszek napisał(a):

    > No tak ale ja ne jestem strona tych umow, wiec trudno abym z ich tresci
    > czegos dla siebie wywodzi

    Błąd!
    Hint: "umowa na rzecz osoby trzeciej" i bardzo dobre opracowanie tu:
    http://www.monitorprawniczy.pl/index.php?mod=m_artyk
    uly&cid=20&id=418

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 33. Data: 2010-01-21 20:59:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 21:18:18 +0100, K.K. napisał(a):

    > Jest 'w szczególności', co jest także kwotą minimalną.

    Czytaj całość: w par. 9 masz odesłanie do art. 8 ust. 1 pkt 4, czyli do
    umowy zawartej między agentem rozliczeniowym a akceptantem. Zatem jeśliby
    ta umowa wprowadzała taką możliwość, to i owszem.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 34. Data: 2010-01-21 21:01:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 21:18:25 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Byłeś łaskaw obrócić kota ogonem (czy jak tam to idzie). Lista z
    > ustawy jest OTWARTA (patrz podkreślenie), i pełni taką funkcję
    > iż owa odmowa jest możliwa "z ustawy" BEZ konieczności regulowania
    > takich przypadków w regulaminach, umowach i innych takich.

    Nie, albowiem otwarcie katalogu jest ograniczone treścią umowy -- art. 9
    odsyła do umowy z art. 8 ust. 1 pkt 4 uEIP.

    Dodam, że ciężar gatunkowy przykładowych przyczyn odmowy (art. 9)
    wskazuje, że takie pierdoły jak "niska kwota" nie zmieszczą się w tym
    katalogu.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 35. Data: 2010-01-21 21:19:31
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > iż owa odmowa jest możliwa "z ustawy" BEZ konieczności regulowania
    > takich przypadków w regulaminach, umowach i innych takich.

    Ciekawe, bo akurat jest koiniecznosc regulowania wszystkich przypadkow
    innych niz wymienione w ustawie.

    > Ale NIE ZABRANIA przewidzenia w umowie *dodatkowo* *innych* przypadków.

    Nie nie zabraniaja. ALe chyba nie wierzysz, ze agent rozliczeniowy da
    taka mozliwosc akceptantowi?

    Jacek Kustra

  • 36. Data: 2010-01-21 21:25:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    [...]

    Chwila z Google i:

    ING.

    http://www.ingbank.pl/_itemserver/download/regulamin
    _01102006.pdf

    (par 44 pkt 3):

    "Bank nie ponosi odpowiedzialności za fakt niehonorowania karty przez
    punkty oznaczone logo organizacji płatniczej umieszczonym na karcie,
    awarię systemu autoryzacyjno-rozliczeniowego lub urządzenia do
    Weryfikacji PIN czy też jego nieprawidłowe funkcjonowanie".

    mBank.

    http://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_wy
    dawania_i_uxywania_debetowych_kart_pxatniczych_w_mBa
    nku.pdf

    (par 21):

    "1. Akceptant, oddział banku, lub inna upoważniona placówka oraz
    bankomat mają prawo odmówić dokonania transakcji.
    2. Odmowa dokonania transakcji może nastąpić w szczególności w
    przypadku:
    a) nieważności karty,
    b) zastrzeżenia karty,
    c) podania nieprawidłowego numeru PIN lub kodu CVV2,
    d) niezgodności podpisu na karcie z podpisem na dokumencie
    obciążeniowym,
    e) odmowy okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość Posiadacza lub
    Użytkownika w przypadku określonym w § 20, albo w przypadku stwierdzenia
    posługiwania się kartą przez osobę nieuprawnioną,
    f) niemożności uzyskania autoryzacji".

    Alior.

    http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_d
    okumentow/klienci_indywidualni/regulaminy/regulamin_
    kart_platniczych.pdf

    "2.1. Bank wydaje następujące rodzaje kart płatniczych:
    1) Karty debetowe,
    2) Karty kredytowe.
    Karty są własnością Banku. Klient zobowiązany jest zwrócić kartę na
    żądanie Banku.
    2.2. Karta może być używana w kraju i za granicą do dokonywania
    Operacji.
    2.3. Użycie karty powoduje obciążenie Rachunku karty kwotą dokonanej
    Operacji. Posiadacz odpowiada prawnie
    i finansowo za wszelkie operacje wykonane kartą przez Użytkownika.
    2.4. Przy dokonywaniu operacji Klient jest zobowiązany do
    okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość na życzenie
    pracownika punktu realizującego Operację".

    BPH.

    http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/karty_plat
    nicze/regulaminy

    Nic tam nie widze.

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 37. Data: 2010-01-21 21:41:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Jan 2010, Olgierd wrote:

    > Dodam, że ciężar gatunkowy przykładowych przyczyn odmowy (art. 9)
    > wskazuje, że takie pierdoły jak "niska kwota" nie zmieszczą się w tym
    > katalogu.

    Hm... jest jakaś podstawa do określania "ciężaru" dla katalogu
    otwartego (znaczy rozszerzenia w umowie)?
    Coś mi się ta wersja nie podoba :]

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2010-01-21 21:52:16
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Nie nie zabraniaja. ALe chyba nie wierzysz, ze agent rozliczeniowy da
    > taka mozliwosc akceptantowi?
    Oczywiście że wierzę. Da możliwość, lub zrezygnuje z przychodu, jaki ten
    akceptant mu przynosi. Tu nie ma konkurencji, więc to akcptant dyktuje
    warunki, a szczególnie jeśli jest duży i takie dochody może przynosić.
    Jeśli nie w umowie, to ciche przyzwolenie będzie miał.

  • 39. Data: 2010-01-21 23:07:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Kapsel pisze:

    > O! pręg widzę opiniotwórczą grupa jest ;]
    >
    > No ale dobra - skoro już przy temacie - wkurzyłem się. Mogę się komuś
    > poskarżyć, że Lidl moją kartę olał?

    Na Lidlu jest pewnie jakaś naklejka z symbolami kart - w rogu tej
    naklejki ktoś się pewnie podpisał, jakiś operator tych płatności.

    I jemu się możesz najszybciej poskarżyć, bo on ma umowę z Lidlem.

    Ewentualnie wystawcy swojej karty (a więc bank, albo jakiś ogólny
    koordynator który to markuje - np. Visa), tylko tam to już chyba rośnie
    ryzyko że zostaniesz z głębi serca przeproszony, szczerze zapewniony o
    zbadaniu tej sprawy, a następnie olany.

    IMO operatorzy tolerują te limity - bo nikt mi nie powie że to, że w
    danym sklepie nikt nigdy nie zapłacił mniej niż 20zł jest dla operatora
    niezauważalne. Gdyby chciał, to by szybko przywrócił swoich klientów do
    porządku.

    Tylko pytanie ile małych sklepików z jakimiś telefonicznie
    autoryzowanymi terminalami by w ogóle z obsługi kart zrezygnowało.
    Bo ja się już widziałem małe sklepiki, pod franczyzowym szyldem
    sieciowym, zobligowane do honorowania kart w których zawsze jest
    "chwilowa awaria terminala - przepraszamy".

  • 40. Data: 2010-01-21 23:23:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Robert Tomasik napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Chwila z Google i:
    >
    > ING.

    Z tego wniosek, że należy omijać ING, bo sprzedaje karty, za których
    działanie nie gwarantuje. A myślałem o przeniesieniu do nich konta z BPH.