  • 1. Data: 2010-01-20 20:30:03
    Temat: Czy płatność kartą od kwoty X jest zgodna z prawem?
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam

    Kiedyś pamiętam, że czytałem że nie można ograniczać możliwości
    płatności kartą tym, że zakupy są zbyt małe w praktyce większość małych
    sklepikarzy wymaga np. 25 zł, a nawet niektóre sieci jak Lidl ! jak to jest?

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 2. Data: 2010-01-20 21:34:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kartą tym, że zakupy są zbyt małe w praktyce większość małych sklepikarzy
    > wymaga np. 25 zł, a nawet niektóre sieci jak Lidl ! jak to jest?

    Te ograniczenia są niezgodne z umowami pomiędzy klientami a bankami. Z tego
    co wiem naruszają również umowy pomiędzy sklepami a centrami
    rozliczeniowymi. Proponuję rzucić okiem na grupę pl.biznes.banki, bo tam
    było już kilka wątków na ten temat.

  • 3. Data: 2010-01-21 06:39:54
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

> [...]
    > Z tego co wiem naruszają również umowy pomiędzy sklepami a centrami
    > rozliczeniowymi. Proponuję rzucić okiem na grupę pl.biznes.banki, bo

    Pytanie było o zgodność z prawem. Z prawem nie są niezgodne.

  • 4. Data: 2010-01-21 07:13:55
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Pytanie było o zgodność z prawem. Z prawem nie są niezgodne.

    Czy niedotrzymanie umowy (dwustronnej) "bez ważnego powodu" jest zgodne
    z prawem? Wiec można "przerobić pytanie": na co w prawie mógłby się
    powoływać sklep wprowadzający podobne ograniczenia?
    [ o ile są one niezgodne z umową z "siecią karcianą" ]
    Albo: na jakiej podstawie sklep mógłby twierdzić że podobne zapisy w
    umowach są "nielegalne"/"niewymagalne"?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Pieniądz jest bezwonny, ale się ulatnia.

  • 5. Data: 2010-01-21 07:33:19
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl> napisał

    > Czy niedotrzymanie umowy (dwustronnej) "bez ważnego powodu" jest
    > zgodne
    > z prawem?

    Jaki przepis tego zabrania?
    W rachubę wchodzą jakieś tam konsekwencje umowne
    lub rozwiązanie umowy przez operatora karcianego.
    Ewentualnie odszodowanie, gdyby ów operator poniósł
    jakąś szkodę na skutek naruszenia umowy przez sklep.
    Zwykła sprawa cywilna.

  • 6. Data: 2010-01-21 07:42:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Te ograniczenia są niezgodne z umowami pomiędzy klientami a bankami.

    Z powyzszego wynika, ze trzeba skladac skargi do banku, ktory nam karte
    wydal?

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 7. Data: 2010-01-21 07:54:42
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

> [...]
    > Ewentualnie odszodowanie, gdyby ów operator poniósł
    > jakąś szkodę na skutek naruszenia umowy przez sklep.

    Zasadniczo tak (jak rozumiem).
    Tylko że ja odniosłem "wrażenie" że startującemu wątek chodziło o to jak
    na "jedną ze stron takiej umowy" "napuścić prokuraturę" (dostać swoje na
    cudzy koszt) -> pokazanie że prokuraturę/UOKiK/... można próbować
    "napuścić" również na "drugą stronę" jest "interesujące" :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Z mleka skrzepłego powstaje masło;

  • 8. Data: 2010-01-21 07:55:57
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> pisze:

    > Z powyzszego wynika, ze trzeba skladac skargi do banku, ktory nam karte
    > wydal?
    >
    > j.

    Na to że to toleruje i domagać się odszkodowania *od banku*? ;-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Nadmiar słów powoduje potknięcie języka i znudzenie przyjaciół.

  • 9. Data: 2010-01-21 10:59:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:hj8tgs$r1m$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Pytanie było o zgodność z prawem. Z prawem nie są niezgodne.

    To zależy, co rozumiesz pod pojęciem prawa. Bo zasadniczo prawo wymaga
    przestrzegania zawartych umów, a ograniczenia kwotowe owe ograniczenia
    łamią.

  • 10. Data: 2010-01-21 11:03:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Na to że to toleruje i domagać się odszkodowania *od banku*? ;-)

    Dokładnie. Bank w celu uchylenia się oid odpowiedzialności musi
    wyegzekwować swoje prawa wynkające z umowy od centrum rozliczeniowego, zaś
    te centra od sklepów. Trochę to pokrętne, ale jedyne prawnie właściwe
    postępowanie.