  • 1. Data: 2010-01-20 11:13:07
    Temat: Czy takie działanie spółdzielni mieszkaniowej jest legalne?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    spółdzielnia mieszkaniowa z Kopernika w Gliwicach wydała zakaz montażu
    anten satelitarnych. Nie wolno ich montować ani na balkonie ani na
    dachu, bo każą ściągać, a jak się nie ściągnie to wzywają firmę która
    ściąga na koszt lokatora. A jak się nie pozwoli ściągnąć, to naliczają
    kary i skreślają z listy członków za długi. W efekcie monopol ma jakaś
    tam kablówka ukochana przez prezesa.

    Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Jak można mu ewentualnie
    przeciwdziałać?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-01-20 11:16:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> [...]
    > tam kablówka ukochana przez prezesa.
    >
    > Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Jak można mu ewentualnie

    Wykupić mieszkania i założyć wspólnotę.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2010-01-20 11:30:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:hj6ols$nlv$2@news.onet.pl...

    > Wykupić mieszkania i założyć wspólnotę.

    Albo odwołać prezesa., bo to tańsze. Ewentualnie podjąć uchwałę członków,
    że wolno instalować anteny, bo taka uchwała ma wyższą moc, niż pomysły
    prezesa.

  • 4. Data: 2010-01-20 11:55:52
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > tam kablówka ukochana przez prezesa.
    >
    > Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Jak można mu ewentualnie

    Mozna ustawić na balkonie. Tak widziałem już u kogoś, był zakaz montazu na
    balkonie, więc postawiono na balkonie solidną podstawe do której
    przymocowano antenę. W ten sposób antena nie jest zamontowana (nie jest
    trwale połaczona z elementami budynku, balkonu) na balkonie tylko
    postawiona. I wówczas mogą ci skoczyć. Ważne by balkon był z odpowiedniej

    Pozdrawiam Przemek

  • 5. Data: 2010-01-20 12:27:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-20 12:30, Robert Tomasik pisze:

    > Albo odwołać prezesa., bo to tańsze. Ewentualnie podjąć uchwałę
    > członków, że wolno instalować anteny, bo taka uchwała ma wyższą moc, niż
    > pomysły prezesa.

    No ale to wymaga kolektywnego działania, a ludzie to mają w dupie
    generalmente.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2010-01-20 12:28:17
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Przemysław Adam Śmiejek" napisał:

    > spółdzielnia mieszkaniowa z Kopernika w Gliwicach wydała zakaz montażu
    > anten satelitarnych.

    > Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Jak można mu ewentualnie
    > przeciwdziałać?

    RKT-61-04/05/MK
    Decyzja nr RKT-23/2005

  • 7. Data: 2010-01-20 12:28:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-20 12:55, Przemek Lipski pisze:
> [...]
    > trwale połaczona z elementami budynku, balkonu) na balkonie tylko
    > postawiona. I wówczas mogą ci skoczyć. Ważne by balkon był z odpowiedniej

    No ale napisałem: Nie wolno ich montować ani na balkonie ani na
    > dachu, bo każą ściągać, a jak się nie ściągnie to wzywają firmę która
    > ściąga na koszt lokatora. Więc jak postawisz na balkonie, to przyjadą,
    zdemontują i jeszcze zapłacisz karę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2010-01-20 12:32:16
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No ale napisałem: Nie wolno ich montować ani na balkonie ani na
    > zdemontują i jeszcze zapłacisz karę.

    Napisał, że nie montujesz, a wystawiasz... Zdemontować nie mogą, bo nie
    jest zamontowana na stałe. Kwestia stworzenia stabilnej podstawy - to
    taki pomysł, ala wóz Drzymały....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2010-01-20 12:39:41
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-01-20 13:32, Użytkownik Tomasz Kaczanowski napisał:

    > Napisał, że nie montujesz, a wystawiasz... Zdemontować nie mogą, bo nie
    > jest zamontowana na stałe. Kwestia stworzenia stabilnej podstawy - to
    > taki pomysł, ala wóz Drzymały....

    Powszechnie stosowane u naszych zachodnich sąsiadów.
    Antenę stawia się na balkonie i przykrywa plastikową
    skrzynią. Zakazu stawiania skrzyń na balkonie u nich nie ma.
    U nas nawet w takich dziwnie rządzonych spółdzielniach
    też nie spotkałem.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-01-20 12:48:49
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > No ale napisałem: Nie wolno ich montować ani na balkonie ani na
    > zdemontują i jeszcze zapłacisz karę.

    A czy jak postawisz na balkonie krzesło, to ono jest zamontowane ? :)))) Nie
    jest i tak samo jest z postawioną na balkonie anteną. Wystarczy wieksza
    donica i zabetonowana w niej metalowa rurka. Widzialem własnie taki patent w
    Niemczech.
    Nikt sie nie ma prawa przyczepic.

    Pozdrawia mPrzemek