  • 1. Data: 2010-01-20 19:30:37
    Temat: Firma windykacyjna
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Witam!

    Na jakiej zasadzie dzialaja firmy windykacyjne? Mam na mysli sytuacje z
    niezaplaconym "mandatem" za jazde bez biletu w MZK - przeciez wsiadajac
    do autobusu zawieralem umowe z MZK a nie z jakas firma trzecia. Na
    jakiej podstawie firma trzecia wlacza sie w spor miedzy nami?

    Pisza, ze poinformuja rowniez policje. A to na jakiej zasadzie? Jak mi
    dluznik nie placi za fakture to tez mam isc na policje a nie do sadu?

    ps
    Jak to w zwyczaju tej grupy - sprawa nie dotyczy mnie ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk

  • 2. Data: 2010-01-20 20:25:27
    Temat: Re: Firma windykacyjna
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RadekNet pisze:
> [...]
    > do autobusu zawieralem umowe z MZK a nie z jakas firma trzecia. Na
    > jakiej podstawie firma trzecia wlacza sie w spor miedzy nami?

    Albo na zasadzie pełnomocnictwa, albo jako cesjonariusz.

    > Pisza, ze poinformuja rowniez policje. A to na jakiej zasadzie? Jak mi
    > dluznik nie placi za fakture to tez mam isc na policje a nie do sadu?

    W niektórych przypadkach do przestępstwo. A w przypadku jazdy na gapę
    może to być wykroczenie.

    > ps
    > Jak to w zwyczaju tej grupy - sprawa nie dotyczy mnie ;)

    I jak to zwykle bywa - pytania na bardzo niskim poziomie ;)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-01-20 20:42:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadekNet wrote:
    > Witam!
    >
    > Na jakiej zasadzie dzialaja firmy windykacyjne?

    komercyjnej.

> [...]
    > do autobusu zawieralem umowe z MZK a nie z jakas firma trzecia. Na
    > jakiej podstawie firma trzecia wlacza sie w spor miedzy nami?

    a) działa jako pełnomocnik MZK;
    b) długiem jak każdym innym towarem można handlować, więc został sprzedany.

    raczej a)

    > Pisza, ze poinformuja rowniez policje. A to na jakiej zasadzie?

    może się przestraszysz

    > Jak mi
    > dluznik nie placi za fakture to tez mam isc na policje a nie do sadu?

    nie tyle masz iść co poinformować dłużnika, że pójdziesz.

    > ps
    > Jak to w zwyczaju tej grupy - sprawa nie dotyczy mnie ;)

    powiedz koledze, zeby po prostu zapłacił co wisi.

  • 4. Data: 2010-01-20 23:39:40
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-01-20 20:30, RadekNet pisze:

    > Na jakiej zasadzie dzialaja firmy windykacyjne?

    Wiesz ... kapitalizm ... demokracja ... takie tam ...

    > Mam na mysli sytuacje z
    > niezaplaconym "mandatem" za jazde bez biletu w MZK

    Zlituj się, cudzysłów też wku*wia. To nie jest żaden pieprzony
    mandat. LUDZIE ! Nauczcie się !!

    > do autobusu zawieralem umowe z MZK a nie z jakas firma trzecia.

    Nie ma znaczenia - art 509 kc, i parę innych w paru innych
    ustawach (mój ulubiony to 3 ustawy o uig)

    > jakiej podstawie firma trzecia wlacza sie w spor miedzy nami?

    Kupuje twój dług, bądź działa na zlecenie (ma pełnomocnictwo)

    > Pisza, ze poinformuja rowniez policje. A to na jakiej zasadzie?

    Czytaj KW. Istnieje możliwość, że mają prawo poinformować.

    > Jak mi
    > dluznik nie placi za fakture to tez mam isc na policje a nie do sadu?

    Nic nie masz zrobić oprócz stwierdzenia, żeś frajer i
    fakturujesz pajaców, co Ci nie płacą :)

    > Jak to w zwyczaju tej grupy - sprawa nie dotyczy mnie ;)

    Jasssne.

    6008

  • 5. Data: 2010-01-21 01:07:51
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości

    > Na jakiej zasadzie dzialaja firmy windykacyjne? Mam na mysli sytuacje z

    Z firmami windykacyjnymi nie rozmawia sie.
    Jak sie poczuwasz, zaplac wierzycielowi, jak sie nie poczuwasz, traktuj jak
    powietrze - tylko pilnuj skrzynki na listy, zebys awiza nie przegapil.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-01-21 01:10:42
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-01-21 02:07, SDD pisze:

    > Z firmami windykacyjnymi nie rozmawia sie.
    > Jak sie poczuwasz, zaplac wierzycielowi,

    A co jeśli w/w firma windykacyjna to ... wierzyciel ?

    > powietrze - tylko pilnuj skrzynki na listy, zebys awiza nie przegapil.

    Czyli traktować jak powietrze - a jednak srać ze strachu na
    widok nakazu ? :)

    6008

  • 7. Data: 2010-01-21 07:50:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Czyli traktować jak powietrze - a jednak srać ze strachu na widok nakazu
    > ? :)

    Nie "srać ze strachu", tylko pilnować, żeby cwaniaczki walkowerem wyroku
    nie dostali - co przecież może się zdarzyć i przy nieistniejącym
    "długu", bo sądy w trybie uproszczonym przyklepują jak leci byle byłby
    jakiś pretekst (np. dawno temu zapłacona faktura albo faktura za
    nieistniejący numer telefoniczny) - i trzeba pilnować terminu odwołania.

  • 8. Data: 2010-01-21 16:57:44
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    SDD pisze:
> [...]
    > powietrze - tylko pilnuj skrzynki na listy, zebys awiza nie przegapil.

    Dzieki za odpowiedzi :)
    List z windykacji poszedl do kosza. Na koncie MZK przybylo kilka zl.

    --
    Radek Wrodarczyk

  • 9. Data: 2010-01-21 19:46:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Jan 2010, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > A co jeśli w/w firma windykacyjna to ... wierzyciel ?

    Znaczy mają dowód, że poprzedni wierzyciel *poinformował Cię*
    że sprzedał dług (w praktyce - co najmniej list polecony)?

    Na wypadek, jakbyś chciał uznać za "prawomocne" poinformowanie
    (Cię) przez nabywcę, to rozważ, czy przejmiesz się, jak Cię
    poinformuję że ktoś mi sprzedał Twój dług ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-01-21 20:06:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > (Cię) przez nabywcę, to rozważ, czy przejmiesz się, jak Cię
    > poinformuję że ktoś mi sprzedał Twój dług ;)

    *Ja* w takim przypadku wysyłam informacje od poprzedniego wierzyciela
    razem ze swoim wezwaniem - i co do zasady jest to praktyka stosowana
    przez firmy, które są faktycznie nowymi wierzycielami, a nie pełnomocnikami.

    --
    Liwiusz