  • 21. Data: 2007-06-23 11:12:23
    Temat: Re: Czy mozna kopię dokumentuzamieścićwsieci
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-06-23 01:02, Marcin Debowski wrote:

    > To, że zlecił to nie oznacza jeszcze przeniesienia praw majątkowych na
    > formę i inne elementy dokumentu. Urząd dostał licencję na korzystanie w
    > określonym zakresie z tego dokumentu i tyle.

    Zlecenie oznacza, że raport powstał w wyniku pewnej procedury urzędowej
    zapewne w trakcie albo postępowania administracyjnego albo z powodu
    obowiązku ustawowego -- raczej nie zleca się takich badań bez powodu. Ze
    znanym mi stanowisk sądów wynika, że zarówno opinie biegłych w
    postępowaniach na podstawie ustawy jak i nawet opinie biegłych
    rewidentów powstałe wykonane dla podmiotów w których istnieje nakaz
    sporządzenia takich opinii nie są, jako dokumenty urzędowe, przedmiotami
    prawa autorskiego.

    Nadal podtrzymuję stanowisko, że co do zasady raport o którym mowa nie
    jest utworem albowiem nie jest przejawem działalności twórczej o
    indywidualnym charakterze [tak jak nie jest przejawem działalności
    twórczej o indywidualnym charakterze ten post].

    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 22. Data: 2007-06-24 00:04:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.06.2007 Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> napisał/a:
    > Zlecenie oznacza, że raport powstał w wyniku pewnej procedury urzędowej
    > zapewne w trakcie albo postępowania administracyjnego albo z powodu
    > obowiązku ustawowego -- raczej nie zleca się takich badań bez powodu. Ze

    To nie jest istotne, bo same wyniki badań (dane) nie są tu przedmiotem
    watpliwości, a jest nim jedynie forma i inne elementy dokumentu, które nie
    są autorstwa urzędu.

> [...]
    > rewidentów powstałe wykonane dla podmiotów w których istnieje nakaz
    > sporządzenia takich opinii nie są, jako dokumenty urzędowe, przedmiotami

    I mogę wziąć np. godło lub rozbudowany slogan którym posługuje się dowolna
    instytucja, biegły, osoba fizyczna, której zlecono badania i
    rozpowszechniać do woli? Nie uważasz, że taka interpretacja dokumentu
    urzędowego jest np. sprzeczna z art.5 kc? Zresztą taka interpretacja
    również jest MZ nieprawidłowa z kilku dalszych powodów.

> [...]
    > indywidualnym charakterze [tak jak nie jest przejawem działalności
    > twórczej o indywidualnym charakterze ten post].

    Ponownie, ja tego raportu nie widziałem, więc tak bym się kategorycznie nie
    odważył zdania sformułować. Widywałem dziesiątki raportów spełniających
    kryteria utworu przez formę opracowania i również materiał badawczy tam
    zawarty. Raport to nie tylko suche numeryczne dane.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2007-06-24 13:26:49
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Fri, 22 Jun 2007 23:35:49 +0200, grzech napisał(a):

    > Nie przesadzaj. Jest to dokument wykonany na zamówienie urzedu i każdy ma
    > prawo się z nim zapoznać.
    Zapoznać - pewnie tak, ale czy każdy może opublikować?
    Np. zamówiony przez urząd obraz, film, projekt architektoniczny też?

    > Wyniki badań zamówionych przez instytucję publiczną są jak najbardziej
    > dokumentem urzędowym. Nie podlegają pod prawo autorskie.
    O! To fajnie będę mógł się podpisać pod jakimiś wynikami badań ;)

    PS. a tej publikacji nie dało by się zamknąć w pojęciu "interes społeczny"
    a jeżeli tak, czy to coś wnosi?

    --
    pozdro
    poreba