  • 1. Data: 2007-06-22 16:08:14
    Temat: Sluzba zastepcza - oddawanie krwi - ulamki ;)
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    W ustawie o sluzbie zastepczej pisze ze za oddawanie krwi przysluguje
    poborowemu urlop 1 dzien za kazde 200ml oddanej krwi.

    Standardowo w stacjach krwiodawstwa oddaje sie 450. Chodze regularnie, w
    czasie sluzby oddalem juz prawie 2l - czy w zwiazku z tym te 50-tki mam
    prawo zsumowac i uzyskac kolejny dzien urlopu?

    Pytanie przy okazji - klucilem sie dosc mocno z kadrowa w pracy o te urlopy
    - raz ze nie chciala uznac, iz poza 2 dniami urlopowymi mam jeszcze
    zwolnienie lekarskie (z tytulu innej ustawy - o honorowym krwiodastwie), a
    dwa ze chciala bym uzyskany ta droga urlop wykorzystywal od razu. Musialem
    napisac specjalne pismo do "szefowej" z prosba o mozliwosc wykorzystania
    tych dni urlopowych w pozniejszym (niz 1 miesiac) czasie - motywowano to
    tym, ze ten urlop jest tzw. urlopem okolicznosciowym, czego w samej ustawie
    nigdzie nie wyczytalem. Mieli racje?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net