  • 1. Data: 2007-06-21 21:35:23
    Temat: prawo autorskie
    Od: d...@a...pl

    hej
    mam pytanie - czy jesli pisuję na forum internetowym i zostaję
    zbanowana czyli usunieta z forum i nie mam mozliwości dokonywania na
    nim wpisów mam prawo wystapić do administratorów forum o usunięcie
    moich wątków, zdjęc i wypowiedzi, z tytułu tego że są objete prawem
    autorskim i stanowią moją własność?

  • 2. Data: 2007-06-21 22:07:16
    Temat: Re: prawo autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.06.2007 d...@a...pl <d...@a...pl> napisał/a:
> [...]
    > nim wpisów mam prawo wystapić do administratorów forum o usunięcie
    > moich wątków, zdjęc i wypowiedzi, z tytułu tego że są objete prawem

    A co mówi ntt. i ogólnie praw autorskich regulamin tego forum?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-06-21 22:24:22
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > A co mówi ntt. i ogólnie praw autorskich regulamin tego forum?

    Art. 53 PA

    M.

  • 4. Data: 2007-06-21 22:43:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1182461723.453189.121990@q75g2000hsh.googlegrou
    ps.com
    d...@a...pl <d...@a...pl> pisze:

> [...]
    > nim wpisów mam prawo wystapić do administratorów forum o usunięcie
    > moich wątków, zdjęc i wypowiedzi, z tytułu tego że są objete prawem
    Możesz wystąpić, oczywiście.
    Tyle, że to bez znaczenia i administratorów do niczego na wymienionej
    podstawie nie zobowiązuje.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-06-21 22:54:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.06.2007 Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał/a:
    > Art. 53 PA

    Tu nie ma przeniesienia autorskich praw majątkowych. Tu jest MZ licencja.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-06-23 22:20:05
    Od: d...@a...pl

    On 22 Cze, 00:43, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    googlegroups.com

    > Możesz wystąpić, oczywiście.
    > Tyle, że to bez znaczenia i administratorów do niczego na wymienionej

    witam, dziekuję za odpowiedź. Poczytalam trochę w kilku miejscach i
    był taki artykuł że wpisy na forach dyskusyjnych są objete wg prawa -
    prawami autorskimi, czyli nie mozna ich udostepniać bez zgody ich
    właściciela - i stąd moje pytanko, i dlaczego administratorów nie
    obowiązuje dostosowanie się do przepisów ochrony praw autorskich
    (dodam dla ułatwienia że to nie ja jestem zbanowana :-)
    tylko byłam świadkiem takiej sytuacji i zastanawiam się czy
    administratorzy mają prawo odmówić osobie która składa wniosek o
    skasowanie wszystkich jej wypowiedzi i innych elementów rozmów gdyż
    sama juz nie może pisywac. Pisuję czasem na pewnym dosyć popularnym
    forum i tam jest taka zasada że jak nie mam ochoty aby moje wpisy
    finkcjonowały to piszę do admina prośbę o usunięcie np. wpisu z dnia
    tego a tego i godziny tej a tej i admin to kasuje. bez najmniejszych
    obiekcji. i dlatego pytam czemu na jednym forum jest tak a na innym
    inaczej? i kto ustala zasady? poza tym chyba regulamin forum nie ma
    takiej mocy prawnej jak np. ustawa o ochronie praw autorskich?

  • 7. Data: 2007-06-23 22:41:45
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    d...@a...pl pisze:

> [...]
    > właściciela - i stąd moje pytanko, i dlaczego administratorów nie
    > obowiązuje dostosowanie się do przepisów ochrony praw autorskich

    Moim zdaniem autor ma pełne prawa do kontrolowania sposobu
    rozpowszechniania swojej pisaniny. Z takim stanowiskiem (aczkolwiek w
    nieco innej sprawie, nie chodziło o forum tylko o publikacje w serwisie
    www) zgodził się też Sąd Najwyższy, sygn. II CK 51/04.

    M.

  • 8. Data: 2007-06-24 11:23:07
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    d...@a...pl writes:

    [...]

    > Poczytalam trochę w kilku miejscach i był taki artykuł że wpisy na
    > forach dyskusyjnych są objete wg prawa - prawami autorskimi,

    Ale wszystkie? Nawet proste wypowiedzi?

  • 9. Data: 2007-06-24 12:17:09
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sun, 24 Jun 2007 00:41:45 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    > nieco innej sprawie, nie chodziło o forum tylko o publikacje w serwisie
    > www) zgodził się też Sąd Najwyższy, sygn. II CK 51/04.

    Sugerujesz, że gdybym się bardziej postarał (i nieopatrznie dzieło w
    rozumieniu p.a. tutaj klepnął) mógłbym zastrzec, że nie życzę sobie
    rozpowszechniania niniejszego postu przez serwery news po 01.01.2007r?!

    PS. fora i komentarze na www to jednak problematyczne są względem pa

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2007-06-24 13:00:19
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    poreba pisze:

> [...]
    > rozpowszechniania niniejszego postu przez serwery news po 01.01.2007r?!
    >
    > PS. fora i komentarze na www to jednak problematyczne są względem pa

    Jeżeli potrafisz wskazać Z KIM zawarłeś umowę ( a 99,999% wszelkich www
    stosuje coś na kształt umowy czy chociażby regulaminu) to IMO problemu
    nie ma. Sam też, współadministrując pewnym forum, stosuję tę zasadę.
    Problemem może być jedynie prawidłowe zidentyfikowanie autora (w sensie
    podszywania sie pod kogoś innego). Co prawda w tym przypadku bardziej
    chodzi o usuwanie wypowiedzi, których autorzy się później wstydzą, ale
    podstawa prawna jest ta sama.

    W przypadku usenetu rzeczywiście takiej możliwości nie ma, chociaż był
    (w zasadzie jest nadal) człowiek, który zabraniał przetwarzania swoich
    danych osobowych w ten sposób :-P Tu brak jest jasno określonego
    podmiotu rozprowadzającego treści - można przyjąć, że każdy serwer news
    trzyma to na własne potrzeby ;-)

    M.