  • 301. Data: 2009-11-15 15:08:48
    Temat: Re: Czy moge wniesc wlasny napój?
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Thu, 12 Nov 2009 23:04:45 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zacznijmy od tego, że bileter popełnia przestępstwo zmuszania do
    > określonego zachowania.

    ROTFL :DDD
    Jak nie wpuszcze do domu domokrazcy, to popelniam przestepstwo?
    Buhahaha:)))

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 302. Data: 2009-11-15 15:11:06
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 14 Nov 2009 00:24:58 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ale ten punkt umowy jest nieważny - dotrze to wreszcie do ciebie?!

    Jest jak najbardziej wazny - dotrze wreszcie do Ciebie?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 303. Data: 2009-11-15 15:12:55
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 14 Nov 2009 01:09:18 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Czyli nie może
    > zablokować komuś wejścia na salę kinową.

    Oczywiscie, ze moze. Po to tam wlasnie stoi.

    P.S.
    Sprobuj mnie nie wpuscic do swojego mieszkania. Nie mozesz mnie zmuszac do
    okreslonego zachowania:)

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 304. Data: 2009-11-15 15:30:28
    Temat: Re: Czy mogę wnieść własny napój?
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    BK pisze:

    > Prosze masz np. regulamin multikina
    >
    > ftp://www.multikinoftp.pl/kinoregulamin/multikino-ur
    synow-regulamin-kina.pdf

    czyli jak wykupie sobie domene http://www.regulaminwmultikinie.pl i
    powiesze tam swoj belkot to tez uznasz to za wiazacy Cie regulamin?

    Regulamin ma byc ogolnodostepny, i musze miec mozliwosc zapozniania sie
    z nim w momencie zakupu. Chyba nie chcesz mi wmowic, ze kazdy klient
    Multikina musi posadiadac Internet?

    > I kodeks cywilny:
    > Art. 384. (152) § 1. (153) Ustalony przez jedną ze stron wzorzec
    > umowy, w szczególności ogólne warunki umów, wzór umowy, regulamin,
    > wiąże drugą stronę, jeżeli został jej doręczony przed zawarciem umowy.

    A zostal doreczony? Chyba nie prawda?

    > § 2. W razie gdy posługiwanie się wzorcem jest w stosunkach danego
    > rodzaju zwyczajowo przyjęte, wiąże on także wtedy, gdy druga strona
    > mogła się z łatwością dowiedzieć o jego treści.

    No to nie mogl. Na stronie Multikina zadnego regulaminu nie ma.

    Jacek Kustra

  • 305. Data: 2009-11-15 15:32:29
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    BK pisze:

    > Przeczytaj kodeks cywilny bo sie mozesz zdzwic. Zgodnie z KC takie
    > regulaminy wiaza druga strone.

    Czyli kolejna umowa wiazana? Aby moc sie zapoznac z regulaminem, musze
    po pierwsze zainstalowac sobie internet, a po drugie mocno sie
    nagimnastykowac, aby go odnalezc :D Rownie dobrze wlasciciel Multikina,
    moze sobie go powiesic w kiblu we wlasnym domu. Bedzie miec on tam taka
    sama moc prawna.

    Jacek Kustra

  • 306. Data: 2009-11-15 15:33:25
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    cef pisze:

    > Ty tak uważasz. Prawo stanowi inaczej.

    Wskaz to prawo stanowiace inaczej.

    > No wg Ciebie nie ma mocy, ale jak się okazuje
    > w sprawach tak trywialnych jak zakup biletu do kina - ma moc prawną.

    Jak moze miec regulamin moc prawna, ktorego nie ma? Wskaz mi gdzie moge
    sie z nim zapoznac nie majac internetu?

    > BK podał Ci stosowne przepisy.

    Stosownego nie podal zadnego, niestety.

    Jacek Kustra

  • 307. Data: 2009-11-15 15:35:27
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Olgierd pisze:

    > Nie, nie widzę analogii. W kinie nie można kupić ciuchów. Jak zaczną
    > sprzedawać -- zobaczymy, pogadamy.

    Jak nie mozna kupic ciuchow? Wieloktornie widzialem, jak sprzedawali
    jakies koszulki czy tym podobne rzeczy i nikt nie mial pretensji, ze
    wchodze na seans w swojej koszulce, a nie tej zakupionej w ich sklepiku.

    Jacek Kustra

  • 308. Data: 2009-11-15 15:47:25
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> pisze:

    > Ale jaki konflikt? Konflikt byłby wtedy, gdybym obok kina miał budkę z
    > czipsami. Nie jest konfliktem to, że jak chcę jeść w kinie, to muszę
    > kupić od nich.

    "Bezkonfliktowych" nie sieją, sami rosną :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Wsadź kota do worka - i tak mu wyjdą pazury.

  • 309. Data: 2009-11-15 15:55:56
    Od: BK <b...@g...com>

    On 15 Lis, 16:30, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

> [...]

    > Regulamin ma byc ogolnodostepny, i musze miec mozliwosc zapozniania sie
    > z nim w momencie zakupu. Chyba nie chcesz mi wmowic, ze kazdy klient

    Dzizas no gorzej jak siedmioletnie dzieci. A co ma do tego wszystkiego
    nieszczesna strona multikina?

    Chodzi o zasade, ze kina maja regulaminy. Rozumiesz? Nie rozmawiamy
    teraz o konkretnym przypadku, ze kino X ma regulamin tylko na stronie,
    a kino Y wywieszony przy kasie.

    Nie bylem w kazdym multikinie i nie wiem jak preznetuja swoj
    regulamin.

    Pokazuje jedynie, ze kina maja regulaminy. Chodzi o zasade nie zas
    badanie konkretnego przypadku np. multikina w poznaniu.

    > A zostal doreczony? Chyba nie prawda?

    A doczytales art. 384 do konca? Przeca masz nizej, ze nie musi byc
    doreczony. Nie rob z siebie idioty.

    > No to nie mogl. Na stronie Multikina zadnego regulaminu nie ma.

    Po pierwsze, co to za znaczenie ma czy jest on na stronie multikina
    czy nie? To, ze go nie ma na stronie multikina swiadczy jedynie o tym,
    ze go nie ma na stronie mutikina. Nie badamy przypadku konkretnego -
    tylko zasade. Zasada jest, ze kina maja regulaminy. To czy konkretne
    kino spelnia wymagania i tresc jego regulaminu mozna poznac "z
    latwoscia" to juz kwestia zbadania konkretnego kina w konkretnym
    momencie.

    Chodzi o zasade w tym temacie - zasada jest taka, ze a] kina maja
    regulaminy b] regulaminy te wiaza osoby odwiedzajace kino jesli o
    tresci regulaminu mozna sie z latwoscia dowiedziec.

    Kwestia tego co kto uzna za "z latwoscia". Jedni uwazaja, ze regulamin
    taki musi byc wywieszony w lokalu [w Multikinie Ursynow kiedys byl,
    nie wiem jak teraz], inni, ze jest okazywany "na rzadanie". I to jest
    zasadniczo jedyna kwestia, o ktorej mozna dyskutowac bo nie zostala
    jednoznacznie wyjasniona w doktrynie/orzecznictwie [AFIR, chociaz ja
    bym sie sklanial do opcji wywieszania regulaminow].

    Proponowal bym wiec zanim zaczniesz dyskutowac w temacie poswiecic 15
    minut na lekture KC [fragmenty o wzorcach umownych] + komentarz i
    orzecznictwo.

    Bo to o czym Ty piszesz jest kwestia Twoich pogladow i opini, Tobie
    sie poprostu wydaje, ze powinno byc tak lub inaczej ale nie ma to
    oparcia w przepisach. To czy mozliwe jest zwiazanie konsumenta
    regulaminem przy umowie adhezyjnej w ogole nie podlega dyskusji w
    swietle KC.

    Takie umowy sa powszechne w naszym obrocie gospodarczym, a regulaminy
    wiaza konsumentow. Twoje zaprzeczanie nic tutaj nie zmieni bo to nie
    jest juz kwestia pogladow/opini,a jasnego twardego zapisu KC.

    Dyskusja wiec o tym, czy do zasady takie regulaminy wiaza czy nie [co
    usilnie sugerowales] jest bezsensu i podpada najwyzej pod trollowanie
    - bo o czym tu dyskutowac skoro KC mowi jasno, ze wiaza.

    Racjonalnej dyskusji podlegaja dwie inne sprawy:
    - czy konsument moze sie z latwoscia dowiedziec o zakazie wnoszenia
    jedzenia - moim zdaniem moze bo takie regulaminy zwykle w kinach sa
    dostepne. Powinnismy go tez dostac do wgladu na kazda nasza prosbe
    [chyba, ze ktos udowodni, ze w konkretnym kinie w konkretnym momencie
    czasu regulamin nigdzie nie byl wywieszony lub odmowiono mu okazania
    regulaminu]
    - czy taki zapis regulaminu jest dozwolony - moim zdaniem jest bo nie
    ma takiego zapisu w rejestrze klauzul niedozwolonych, a trudno na
    pdostawie ogolnych przepisow KC uznac to za "sprzedaz wiazana" jak
    zdaje sie kilka osob sugerowac

  • 310. Data: 2009-11-15 15:57:11
    Od: BK <b...@g...com>

    On 15 Lis, 16:35, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

> [...]
    > jakies koszulki czy tym podobne rzeczy i nikt nie mial pretensji, ze
    > wchodze na seans w swojej koszulce, a nie tej zakupionej w ich sklepiku.

    Glupota ludzka podobno nie zna granic. Po za strona internetowa jest
    tez lokal przedsiebiorcy gdzie ten regulamin moze byc wywieszony lub
    okazywany na Twoje wezwanie.