  • 21. Data: 2008-04-14 18:15:26
    Temat: Re: Czy NIP jest na całe życie?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Ten sam NIP był nadany dwóm różnym instytucjom i mało mnie obchodzi co
    > ty wiesz i co jest niemożliwe skoro tak było.

    potwierdzam slowa Le5zka - to jest niemozliwe.
    Natomiast jest mozliwe zarejestrowanie sie innej firmy w US nie wydajacym
    danego numeru z nie swoim numerem i np. otrzymanie potwierdzenia rejstracji
    VAT czy czegos podobnego.

    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie
    swojej osoby, zginie raczej, niż stanie się antytezą tego wyobrażenia."
    Frank Herbert

  • 22. Data: 2008-04-14 20:04:19
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Le5zek wrote:

    > W oraclowskiej bazie Poltaxu nie ma mozliwosci zdublowania NIPu. Nie ma
    > mozliwosci dwukrotnego wygenerowania tego samego NIPu z powodów czysto
    > informatycznych, bo taka jest konstrukcja bazy Oracle.

    Tylko że to nie baza Oracle nadaje NIPy, ale naczelnik urzędu skarbowego
    w formie decyzji administracyjnej. Wystarczy że drukarka (igłowa)
    zamiast 8 wydrukuje 3 i już mamy ten sam NIP.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 23. Data: 2008-04-15 01:43:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Tylko że to nie baza Oracle nadaje NIPy, ale naczelnik urzędu skarbowego
    > w formie decyzji administracyjnej. Wystarczy że drukarka (igłowa)
    > zamiast 8 wydrukuje 3 i już mamy ten sam NIP.

    Pewnie tak właśnie było.
    Nie wiem, kto przepisywał numer NIP z ekranu na kartkę, w każdym razie
    dwie różne decyzje o nadaniu nip miały ten sam NIP.

  • 24. Data: 2008-04-15 07:45:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@m...liamg napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > zamiast 8 wydrukuje 3 i już mamy ten sam NIP.

    jezeli drukarka zamiast 8 wydrukuje 3 to ten niby numer nie bedzie pewnie
    nawet spelnial warunku bycia numerem NIP, a tymbardziej nie bedzie sie
    powtarzał, bo NIP ma sam w sobie cyfre kontrolna.

  • 25. Data: 2008-04-15 18:41:35
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

    > Tylko że to nie baza Oracle nadaje NIPy,

    Mylisz sie, bo to baza generuje NIP unikalny. Ręcami pracownika
    odpowiedzialnego za tą czynność wg procedur poltaxu.

    > ale naczelnik urzędu skarbowego w formie decyzji administracyjnej.

    Czy wg ciebie naczelnik siedzi z ołóweczkiem i wypisuje 10 losowo
    wymyślonych cyfr mrucząc pod nosem "o taki właśnie NIP dostanie Kowalski
    ..."
    Nie, naczelnik podpisuje dokument z NIPem wygenerowanym z bazy. Nie ma
    żadnego wpływu na 7 ostatnich cyfr.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'