  • 1. Data: 2008-04-10 17:52:34
    Temat: P2P legalne?
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Za WP:

    W Europie nie bedzie kar za korzystanie z P2P?

    Parlament Europejski odrzucil projekt karania uzytkowników za pobieranie z
    Internetu plików chronionych prawem autorskim za posrednictwem aplikacji
    P2P. Europarlamentarzysci odrzucili tez koncepcje odcinania takim osobom od
    dostepu do Sieci.

    Glosowanie bylo bardzo wyrównane - 314 poslów PE glosowalo za poprawka
    odrzucajaca proponowane metody ochrony materialów chronionych prawem
    autorskim, uwazane przez wiele osób za nieproporcjonalnie surowe. 297
    parlamentarzystów glosowalo przeciw poprawce.

    Malene Folke Chaucheprat, rzeczniczka Parlamentu Europejskiego, tak
    skomentowala wyniki glosowania: "Glosowanie wskazuje, ze europoslowie chca
    zrównowazyc interesy posiadaczy praw autorskich i konsumentów, a takie
    powazne srodki, jak odcinanie dostepu do Internetu nie powinny byc
    wykorzystywane."

    Glosowanie odbylo sie na czwartkowym posiedzeniu plenarnym Parlametu
    Europejskiego.

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 2. Data: 2008-04-10 18:01:16
    Temat: Re: P2P legalne?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jacek23 pisze:

    > W Europie nie bedzie kar za korzystanie z P2P?

    Parament Europejski może tyle co nic. Może sobie głosować i zasadniczo
    nic z tego nike wynika. Przynajmniej na razie ...
    Jak będzie miał coś do powiedzenia to będzie dopiero strasznie.

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 3. Data: 2008-04-10 18:27:35
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Uzytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Internetu plików chronionych prawem autorskim za posrednictwem aplikacji
    > P2P. Europarlamentarzysci odrzucili tez koncepcje odcinania takim osobom

    No brzmi calkiem jak hipotetyczny news:

    W Europie nie bedzie kar za korzystanie z pil lancuchowych?

    Parlament Europejski odrzucil projekt karania uzytkowników za wycinanie
    drzew chronionych odpowiednimi przepisami przy pomocy pil lancuchowych.
    Europarlamentarzysci odrzucili tez koncepcje zabraniania takim osobom
    kupowania paliwa do pil/podlaczania ich do elektrycznych gniaazdek.

    BP, MSPANC

    sz.

  • 4. Data: 2008-04-10 20:20:32
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> writes:

    [...]

    > Parlament Europejski odrzucil projekt karania uzytkowników za
    > wycinanie drzew chronionych odpowiednimi przepisami przy pomocy
    > pil lancuchowych.

    Owocowe, na własnym gruncie, można wycinać bez żadnych zezwoleń.

  • 5. Data: 2008-04-10 20:25:30
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Johnson pisze:

    > Parament Europejski może tyle co nic. Może sobie głosować i zasadniczo
    > nic z tego nike wynika. Przynajmniej na razie ...
    > Jak będzie miał coś do powiedzenia to będzie dopiero strasznie.

    Oj coś przestarzałe masz podejście do prerogatyw PE. A rozporządzenia
    unijne, to niby kto uchwala?

    Brak zgody parlamentu oznacza w tej chwili najczęściej brak
    rozporządzenia (pomijając te rozporządzenia, które może wydawać sama
    Komisja). To już od dawna nie te czasy, gdy PE mógł sobie tylko
    rezolucje uchwalać. Przypominam tak lubianą przez większość internautów
    decyzje właśnie PE ( w podjęciu której niebagatelny udział miał premier
    Buzek) o odrzuceniu patentowalności programów komputerowych. Twoim
    zdaniem tam też wyszło na to, że PE nic nie może?

  • 6. Data: 2008-04-10 20:30:56
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    > Parament Europejski może tyle co nic. Może sobie głosować
    > i zasadniczo nic z tego nike wynika.

    Proponuję spojrzeć na plany posiedzeń Sejmu i policzyć ile
    z omawianych spraw zostało oznaczonych logo UE.

  • 7. Data: 2008-04-10 20:32:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Oj coś przestarzałe masz podejście do prerogatyw PE. A rozporządzenia
    > unijne, to niby kto uchwala?

    Będę strzelał Rada :) PE opiniuje ? To było z pamięci :)
    A teraz z wikipedi:
    "Rozporządzenia, dyrektywy i decyzje są wydawane przez Radę Unii
    Europejskiej, niekiedy przy współudziale Parlamentu Europejskiego
    (procedury współpracy i współdecydowania). Wyłączna inicjatywa
    ustawodawcza w tym zakresie przysługuje Komisji Europejskiej (wyjątkiem
    jest prawo Parlamentu do opracowania projektu jednolitej ordynacji
    wyborczej do PE).
    Szczególny rodzaj rozporządzeń, tzw. rozporządzenia wykonawcze, są
    wydawane przez Komisję Europejską"

    > Twoim zdaniem tam też wyszło na to, że PE nic nie może?

    Podtrzymuje swoje stanowisko, że na szczęścicie PE nic nie może :)
    Może ty piszesz o tym co będzie w tym "pięknym" nowym traktacie.

  • 8. Data: 2008-04-10 20:33:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Dembiński pisze:

    > Proponuję spojrzeć na plany posiedzeń Sejmu i policzyć ile
    > z omawianych spraw zostało oznaczonych logo UE.

    Proponuje myśleć, jak się coś pisze ...

  • 9. Data: 2008-04-10 20:39:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    I jak już jesteśmy przy UE, to jeszcze dwie:
    1. UE nie zajmuje się prawem karnym, wiec nie jest w stanie
    "wyprodukować" przepisów o charakterze karnym (pomnimy terroryzm i coś
    tam, czego nie pamiętam);
    2. bardziej niż PE bałbym się ETS - tam to dopiero "dają dżezu". To
    podejście do prawa które jest całkowicie obce do tradycyjnego,
    pozytywistycznego modelu prawa, jakiego uczą (uczyli ?) na naszych
    uniwersytetach. Orzeczenia ETS są w zasadzie nieprzewidywalne.
    To oczywiście tylko moje, nieistotne zdanie :)

  • 10. Data: 2008-04-10 20:47:26
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    > Proponuje myśleć, jak się coś pisze ...

    Wiele spośród obecnie wprowadzanych zmian wynika z dostosowywania
    prawa polskiego do unijnego.