  • 1. Data: 2008-04-11 08:42:30
    Temat: Czy NIP jest na całe życie?
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Czy po zmianie miejsca zameldowania muszę zmienić NIP?
    Czy mogą być (teoretycznie) takie same NIP-y dla dwóch różnych podatników?

  • 2. Data: 2008-04-11 09:13:36
    Temat: Re: Czy NIP jest na całe życie?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał w wiadomości
    > Czy po zmianie miejsca zameldowania muszę zmienić NIP?

    NIE

    > Czy mogą być (teoretycznie) takie same NIP-y dla dwóch różnych podatników?

    Co do zasady NIE. W praktyce pewnie komputery moga czasem zglupiec (ktos juz
    pisal kiedys o takich samych PESEL-ach).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2008-04-11 10:51:34
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Na odwrót: znam podatnika z przyznanymi dwoma NIP-ami.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-04-11 13:57:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    666 pisze:
    > Na odwrót: znam podatnika z przyznanymi dwoma NIP-ami.

    Jeżeli to efekt złożenia dwóch wniosków to podpada pod KKS.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-04-11 14:25:27
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A to zalezy złożenia przez kogo.
    Są w tym kraju istytucje równie durne i niereformowalne, co niekaralne: ZUS.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-04-11 14:28:40
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    666 wrote:
    > Są w tym kraju istytucje równie durne i niereformowalne, co niekaralne: ZUS.

    Widzę, że kolega również z tych niereformowalnych ...

    Hint:
    netykieta - odpowiadamy *pod* cytatem.

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-04-11 16:59:44
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał w wiadomości
    >
    > NIE

    > Co do zasady NIE. W praktyce pewnie komputery moga czasem zglupiec

    Poltax nie umozliwia wygenerowania 2 takich samych nipów. Poza tym sa one
    generowane w obrebie 1 urzędu skarbowego (pierwsze 3 cyfry nip) na tej samej
    lokalnej bazie. Nie ma wiec systemowo mozliwosci powielenia tego samego nipu
    w róznych miejscach kraju, bo to wynika z istoty konstrukcji nipu.

    W poczatkach istnienia poltaxu zdarzalo sie natomiast nawet 19 nipów dla
    tego samego podatnika, co bylo oczywiscie oszustwem i próba odebrania
    wielkrotnego odpisu od podatku. System zostal szybko uszczelniony i od wielu
    lat takie wypadki nie maja miejsca.

    Nip idzie za podatnikiem przez cale zycie, mozna sie z niego dowiedziec w
    jakim powiecie podatnik rejestrowal sie po raz pierwszy.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 8. Data: 2008-04-11 17:12:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 11 kwiecień 2008 18:59
    (autor Le5zek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fto5lt$egj$1@news.onet.pl>):

    > Nip idzie za podatnikiem przez cale zycie, mozna sie z niego dowiedziec w
    > jakim powiecie podatnik rejestrowal sie po raz pierwszy.

    O ile ma się bazę nipów. Niestety nigdzie takiej darmo nie znalazłem.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 9. Data: 2008-04-11 18:35:44
    Od: <s...@a...pl>

    Może inaczej, w jakim US się rejestrował (czyli gdzie mniej wiecej mieszkał,
    gdy się rejestrowal). Mój powiat US swojego nie ma :(

    > O ile ma się bazę nipów. Niestety nigdzie takiej darmo nie znalazłem.

    Bazy wszystkich NIPów nie ma dostepnej publicznie (przynajmniej nie trafiłem
    :), pierwszych 3 cyfr i przypisanych do nich US jest w necie dostępna.

  • 10. Data: 2008-04-11 23:26:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Le5zek wrote:

> [...]
    > tej samej lokalnej bazie. Nie ma wiec systemowo mozliwosci powielenia
    > tego samego nipu w róznych miejscach kraju, bo to wynika z istoty

    teoria teorią a praktykra praktyką.
    Przez dwa lata bujałem się z ZUS gdzie są moje składki i okazało się, że
    mój zakład pracy (zatrudniający kilka tysięcy ludzi) ma taki sam NIP
    jak jakiś Kowalski. I ZUS się pogubił.