  • 1. Data: 2008-04-10 21:23:25
    Temat: Rozpowszechnienie programu komputerowego bez podania autorstwa
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Czy w przypadku rozpowszechnienia cudzego programu komputerowego bez
    podania autorstwa (art. 115 ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych) ma zastosowanie art. 293 kk, traktujący o uzyskaniu
    programu komputerowego w drodze dokonania czynu zabronionego?

    Innymi słowy -- czy w przypadku uzyskania programu komputerowego
    stanowiącego utwór od kogoś, kto nie jest autorem tego programu, gdy
    nie zostało podane autorstwo programu, osoba uzyskująca program
    komputerowy popełnia przestępstwo z art. 293 kk?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 2. Data: 2008-04-10 22:18:47
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie zostało podane autorstwo programu, osoba uzyskująca program
    > komputerowy popełnia przestępstwo z art. 293 kk?

    Bez przesadyzmu...

    Jak wyobrazasz sobie rozpowszechnienie programu komputerowego bez zwyczajowo
    umieszczanej w nim informacji o autorstwie?

    Przeciez jezeli program nie posiada takiej informacji, to znaczy, ze autor
    nie chcial jej umiescic i nie umiescil.

    sz.

  • 3. Data: 2008-04-10 23:18:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szomiz pisze:

> [...]
    > umieszczanej w nim informacji o autorstwie?
    >
    > Przeciez jezeli program nie posiada takiej informacji, to znaczy, ze autor

    Chyba że informacja ta została usunięta.

  • 4. Data: 2008-04-11 06:37:52
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

> [...]
    > nie zostało podane autorstwo programu, osoba uzyskująca program
    > komputerowy popełnia przestępstwo z art. 293 kk?

    przestepstwem jest przywlaszczenie sobie autorstwa, najlepiej zapytaj sie
    (nagrywajac) przedstawiciela openoffice polska (bo domyslam sie ze o nich Ci
    chodzi :)
    czy to ich oprogramowanie , mi kiedys babka odpisujac uzywala takie zwroty
    jakby tak bylo.

    P.

  • 5. Data: 2008-04-11 07:22:23
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    wiadomości news:vrj2d5-tps.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Chyba że informacja ta została usunięta.

    No ale wtedy podpada jakby pod inne paragrafy.

    sz.

  • 6. Data: 2008-04-11 10:20:44
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Dnia Fri, 11 Apr 2008 08:37:52 +0200, Troll napisał(a):

    > przestepstwem jest przywlaszczenie sobie autorstwa, najlepiej zapytaj
    > sie (nagrywajac) przedstawiciela openoffice polska (bo domyslam sie ze o

    Openoffice Polska jest przedstawicielem, kogo?

    > nich Ci chodzi
    > czy to ich oprogramowanie , mi kiedys babka odpisujac uzywala takie
    > zwroty jakby tak bylo.

    Jeśli zmodyfikowali pewne części oprogramowania lub dopisali, nawet
    najmniejsze, swoje to jak by nie patrzeć są współautorami.

    pozdr

    Radek

  • 7. Data: 2008-04-11 11:52:57
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> writes:

    > No ale wtedy podpada jakby pod inne paragrafy.

    Niekoniecznie.

  • 8. Data: 2008-04-11 11:58:02
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    [...]

  • 9. Data: 2008-04-11 13:25:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Radoslaw Korzeniewski pisze:

    > Openoffice Polska jest przedstawicielem, kogo?

    Przedstawiciel (mianownik) openoffice polska (dopełniacz) - taki facet
    albo kobitka która reprezentuje firmę Opeoffice Polska.
    Teraz jaśniej? Naprawdę jedno nieodmienne słowo stanowi taką barierę w
    zrozumieniu zdania?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2008-04-11 15:15:02
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 11 kwiecień 2008 15:25
    (autor Maddy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ftnou3$jjd$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Przedstawiciel (mianownik) openoffice polska (dopełniacz) - taki facet
    > albo kobitka która reprezentuje firmę Opeoffice Polska.

    Języka polska ciężka jest :D

    Sytuacja pierwsza: Marek ma przedstawiciela.

    ,,Zapytaj przedstawiciela Marka''.

    Sytuacja druga: Marek jest przedstawicielem.

    ,,Zapytaj przedstawiciela Marka''.

    Więc się nie dziw, że to zdanie można rozumieć dwuznacznie. Choć kontekst
    (brak w całym liście informacji właśnie kogo przedstawia Marek) sugeruje
    Twoją wersję rozumienia.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com