  • 1. Data: 2008-04-11 06:36:17
    Temat: Re: wyposazenie samochodu
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Szuwarek <latarnikk(chlup)@wp.pl> napisal:
    > Wie ktos moze jak to jest z wyposazeniem samochodu w apteczki, gasnice,
    > kamizelki i tym podobne duperele przy podrozach zagranicznych.

    Co kraj to obyczaj :)

    > Czy mnie,
    > ktory mam zarejestrowany samochod w Polsce i wyposazenie wedlug polskich
    > przepisow obowiazuja rowniez przepisy innego kraju?

    W Polsce - nie, w tamtym kraju - tak. Twoje auto nie jest tam
    eksterytorialne ;)

    > Przykladowo, jesli w
    > kraju X na wyposazeniu samochodu jest obowiazkowa lopata i wiadro, to musze
    > sobie je kupic przed przejazdem przez ten kraj?

    Bingo! Wygrales kredki i uscisk dloni prezesa najbardziej lobbujacej
    firmy w danym kraju: producenta lopat i wiader.

    Ostatnio za najbardziej pogiete przepisy uznaje te, ktore sa na Slowacji.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2008-04-11 06:38:00
    Temat: wyposazenie samochodu
    Od: "Szuwarek" <latarnikk(chlup)@wp.pl>

    Wie ktos moze jak to jest z wyposazeniem samochodu w apteczki, gasnice,
    kamizelki i tym podobne duperele przy podrozach zagranicznych. Czy mnie,
    ktory mam zarejestrowany samochod w Polsce i wyposazenie wedlug polskich
    przepisow obowiazuja rowniez przepisy innego kraju? Przykladowo, jesli w
    kraju X na wyposazeniu samochodu jest obowiazkowa lopata i wiadro, to musze
    sobie je kupic przed przejazdem przez ten kraj?
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-04-11 06:55:29
    Od: "MarekN" <m...@p...usun.to.onet>

    Odnosze wrazenie, ze mijasz sie z prawda. Ale to moze byc tylko wrazenie. O
    uszy obilo mnie sie, ze w UE (i tylko w UE) wszedl w zycie przepis, ze
    pojazd ma byc zgodny z przepisami kraju, w ktorym jest pojazd
    zarejestrowany.

    --
    Marek N

  • 4. Data: 2008-04-11 07:31:22
    Od: "Szuwarek" <latarnikk(chlup)@wp.pl>

    Użytkownik "MarekN" <m...@p...usun.to.onet> napisał w wiadomości
> [...]
    > uszy obilo mnie sie, ze w UE (i tylko w UE) wszedl w zycie przepis, ze
    > pojazd ma byc zgodny z przepisami kraju, w ktorym jest pojazd

    Wlasnie o tym mitycznym przepisie UE slyszalem od znajomego.

  • 5. Data: 2008-04-11 07:37:58
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Jacek_P" <Z...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    > W Polsce - nie, w tamtym kraju - tak.

    O ile jest to kraj UE to nie.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 6. Data: 2008-04-11 07:53:43
    Od: sqbie <j...@g...com>

    On Apr 11, 8:31 am, "Szuwarek" <latarnikk(chlup)@wp.pl> wrote:
    > Użytkownik "MarekN" <m...@p...usun.to.onet> napisał w
    wiadomościnews:47ff0b7c$0$31406$f69f905@mamut2.aster
    .pl...> Odnosze wrazenie, ze mijasz sie z prawda. Ale to moze byc tylko wrazenie.

    > Wlasnie o tym mitycznym przepisie UE slyszalem od znajomego.

    Ten mityczny przepis to Konwencja Wiedenska z 1968 roku

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Konwencja_wiede%C5%84sk
    a_o_ruchu_drogowym

    a w szczegolnosci zapisy:

    "
    Jednym z praktycznym aspektów tej konwencji jest to, że policja
    drogowa nie ma prawa nakładania mandatu na kierowców samochodów
    zagranicznych, wyposażonych zgodnie z wykazem wynikającym z rodzimego
    prawa o ruchu drogowym, ale niewystarczająco z punktu widzenia kraju,
    przez który przejeżdżają.
    "

  • 7. Data: 2008-04-11 09:29:31
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Szuwarek" <latarnikk(chlup)@wp.pl> napisał w wiadomości

    > Wlasnie o tym mitycznym przepisie UE slyszalem od znajomego.

    By być dokładnym to nie jest przepis UE.
    Jest to Konwencja Wiedeńska z 1968.

  • 8. Data: 2008-04-11 09:44:35
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > zagranicznych, wyposażonych zgodnie z wykazem wynikającym z rodzimego
    > prawa o ruchu drogowym, ale niewystarczająco z punktu widzenia kraju,

    Jak to się ma to policjantów niemieckich karających polaków za brak apteczki
    i policjantów polskich karajacych niemców za brak gaśnicy? O takich
    przypadkach pisała jakiś czas temu polska prasa.

    Te mandaty są niesłusznie wystawiane?

  • 9. Data: 2008-04-11 10:13:52
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Dnia Fri, 11 Apr 2008 11:44:35 +0200, sympatyczna_poczta_a napisał(a):

> [...]
    > apteczki i policjantów polskich karajacych niemców za brak gaśnicy? O
    > takich przypadkach pisała jakiś czas temu polska prasa.

    Ale wydaje mi się że zarówno apteczka jak i gaśnica jest w Polsce
    obowiązkowa, więc jeśli w Niemczech także to mandat był zasadny, jeśli
    nie to powyższe nie miało zastosowania bo polski samochód nie miał
    wymaganego wyposażenia.

    pozdr

    Radek

  • 10. Data: 2008-04-11 10:18:18
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > apteczki i policjantów polskich karajacych niemców za brak gaśnicy? O
    > takich przypadkach pisała jakiś czas temu polska prasa.

    No właśnie było o tym głośno jeżeli ktoś dostał w Niemczech mandat za brak
    apteczki to należy się zwrócić i zostanie anulowany, tak w każdym razie
    oficjalnie niemiecki urzędnik średniego szczebla się wypowiadał (o ile się
    nie mylę informacja z wyborczej sprzed kilku miesięcy).

    Pozdrawiam
    axell