  • 111. Data: 2005-01-29 14:13:56
    Temat: Re: Co z tą "wpadką" ?
    Od: Arek <a...@e...net>

    RobertSA rzecze:
    > Nie, Arku, mylisz sie tu mocno.

    Doprawdy? To jak bardzo mocno i czy czas już przeredagować słowniki i
    encyklopedie?

    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 112. Data: 2005-01-29 14:36:49
    Od: T0SIA <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik Arek napisał:
    > RobertSA rzecze:

    > Doprawdy? To jak bardzo mocno i czy czas już przeredagować słowniki i
    > encyklopedie?

    slownik j polskiego jest slownikiem j.polskiego, slownik terminologii
    medycznej podchodzi do tematu w sposob fachowy..
    tak samo jak slownik dla dzieci i dla specjalisty.. tez informacja
    podana jest w taki sposob aby czytajacy mogl ja zrozumiec...
    Mozliwe, ze nie dojrzales do wchlaniania wiedzy na wyzszym poziomie.
    Ciesze sie tylko, ze nie analizujesz "skrobanki" pod kontem ortografii

    --
    Pozdrawiam - T0SIA
    -----------

  • 113. Data: 2005-01-29 14:38:37
    Od: "Emi" <e...@v...pl>

    Arek wrote:
    > RobertSA rzecze:
    >
    > Doprawdy? To jak bardzo mocno i czy czas już przeredagować słowniki i
    > encyklopedie?

    encyklopedie są przeznaczone dla ogółu, są pisane tak, aby były przez
    wszystkich dobrze zrozumiane...

    a studenci biologii na pewno z nich nie korzystają - przynajmniej nie z
    takich ogólnych, tylko ze specjalnych, biologicznych, są też takie
    słowniki no i przede wszystkim książki..

    --
    e_m_i_

    "Ci,co poznali mrok, światło kochają;
    Oczekują świtu, nocy się lękając." Dean R. Koontz

  • 114. Data: 2005-01-29 14:39:44
    Od: Arek <a...@e...net>

    T0SIA rzecze:
    > slownik j polskiego jest slownikiem j.polskiego, slownik terminologii
    > medycznej podchodzi do tematu w sposob fachowy..

    A ulotka i strony są zredagowane w jakim języku?
    Polskim czy kurna w marsjańskim ?
    Pomijam przy tym to, że w słowniku medycznym jest tak samo.

    > tak samo jak slownik dla dzieci i dla specjalisty.. tez informacja
    > podana jest w taki sposob aby czytajacy mogl ja zrozumiec...

    A więc jeszcze raz pytam - do kogo jest skierowana reklama ?

    > Mozliwe, ze nie dojrzales do wchlaniania wiedzy na wyzszym poziomie.

    Po co ta porojona wycieczka osobista?

    zdegustowany
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 115. Data: 2005-01-29 14:43:27
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    ctg5re$skg$...@n...onet.pl,
    Arek <a...@e...net>:
    > RobertSA rzecze:
    >
    > Doprawdy? To jak bardzo mocno i czy czas już przeredagować słowniki

    Tak. Slownik ogolny jezyka z zalozenia nie rejestruje wiedzy naukowej ani
    terminow naukowych; opisuje natomiast uzycie jezyka przez rodzimych
    uzytkownikow jezyka.
    Z drugiej strony slownik, ktory tu cytujesz (SJP pod red. Szymczaka), jest
    dosc nietypowy i probuje czasem przemycac cos na ksztalt wiedzy
    encyklopedycznej, bardzo nieudolnie (na co wskazali liczni recenzenci).
    Zatem jesli chodzi o "przeredagowanie" tego slownika, to powinno (IMO)
    nastapic przed jego pierwszym wydaniem, a co do slownikow w ogole, to nie
    bardzo rozumiem, o co pytasz.

    --
    Robert

  • 116. Data: 2005-01-29 14:46:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    Emi rzecze:
    > encyklopedie są przeznaczone dla ogółu, są pisane tak, aby były przez
    > wszystkich dobrze zrozumiane...

    Znaczy się, że ludzie potrafią zrozumieć tekst "ciąża zaczyna się od
    zapłodnienia" natomiast tekstu "ciąża zaczyna się od zagnieżdżenia się
    zarodka w macicy" już nie zrozumieją ?

    > a studenci biologii na pewno z nich nie korzystają - przynajmniej nie z
    > takich ogólnych, tylko ze specjalnych, biologicznych, są też takie
    > słowniki no i przede wszystkim książki..

    Są. Ale dlaczego o nich mówisz, skoro jest w nich to samo?

    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 117. Data: 2005-01-29 14:47:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    RobertSA rzecze:
    > Tak. Slownik ogolny jezyka z zalozenia nie rejestruje wiedzy naukowej ani
    > terminow naukowych; opisuje natomiast uzycie jezyka przez rodzimych
    > uzytkownikow jezyka.

    Czyli użycie słów "zapobiega ciąży" przez rodzimych użytkowników języka
    jest rozumiane "zapobiega zapłodnieniu", a nie "zapobiega zagnieżdżeniu
    się zarodka".
    Zgadza się?

    Jeśli zgadzasz się z tym to jasne i dla Ciebie jest, że ta reklama
    jest oszustwem. CND...

    Zgadamy się?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 118. Data: 2005-01-29 14:55:35
    Od: "Emi" <e...@v...pl>

    Arek wrote:

    > Są. Ale dlaczego o nich mówisz, skoro jest w nich to samo?

    no właśnie o to chodzi, że w nich nie jest to samo...

    przede wszystkim jest bardziej fachowa tterminologia, dużo
    haseł,których nie znajdziesz w normalnej encyklopedii, po za tym są
    precyzyjniejsze ich opracowania, bardziej szczegółowe, różne schematy,
    rysunki, wykresy, których nie znajdziesz w zwykłej encyklopedii...

  • 119. Data: 2005-01-29 14:57:30
    Od: Arek <a...@e...net>

    Emi rzecze:
> [...]
    > precyzyjniejsze ich opracowania, bardziej szczegółowe, różne schematy,
    > rysunki, wykresy, których nie znajdziesz w zwykłej encyklopedii...

    Ale coś to zmienia w pojęciu początku ciąży?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 120. Data: 2005-01-29 15:12:58
    Od: "Emi" <e...@v...pl>

    Arek wrote:
    > Emi rzecze:
    >
    > To jeszcze czytaj to ze zrozumieniem. Zarodek jest ogólniejszym
    > pojęciem, blastula to jedno ze stadium zarodka. To tak jakbyś
    > twierdziła, że noworodek to nie dziecko bo dziecko to dopiero
    > niemowlak, albo przedszkolak.

    > Tak. Jest ogólna bo pojęcie zarodek jest pojęciem ogólnym obejmującym
    > kawał czasu rozwoju organizmu.

    > No nie wiem. Na pewno pojęcie zarodek nadal obejmuje okres płodowy,
    > ale pojęcie płód to już raczej powszechnie jest inaczej rozumiane.

    prosze bardzo, Areczku
    miłej lektury...

    1. jajo (jajo płodowe) - zarodek rozwijający się od chwili zapłodnienia
    do zagnieżdżenia się w endometrium (...)
    2. Zarodek - w położnictwie termin zarodek używany jest dla określenia
    zarodka w trzecim tygodniu po owulacji, czyli w piątym tygodniu po
    rozpoczęciu ostatniej miesiączki (...) ósmy tydzień rozwoju został w
    położnictwie arbitralnie uznany za koniec rozwoju zarodkowego. (...)
    Dalej rozwijający się zarodek nazywany jest płodem. (K.Ostrowski:
    Embriologia człowieka, podręcznik dla studentów medycyny, PZWL)