  • 1. Data: 2005-01-28 14:10:13
    Temat: OC i jego kontrola
    Od: "Irex" <o...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich!

    Art.86. Ustawy o Ubezpieczeniach Obowiązkowych mówi:
    "Osoba kontrolowana jest obowiązana okazać na żądanie organu obowiązanego
    lub uprawnionego do kontroli dokument potwierdzający zawarcie umowy
    ubezpieczenia obowiązkowego, zgodnie z warunkami tego ubezpieczenia, ważnej
    w roku kontroli, lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie."

    Mam pytanie odnośnie tego: czy UFG może w tym roku żądać ode mnie okazania
    dowodu opłacenia OC za rok 2004, czy mogła to zrobić tylko do końca 2004?
    Jeżeli może, to jak długo takie trzeba papierki przechowywać?

    Pozdro,
    Iro

  • 2. Data: 2005-01-28 15:57:04
    Temat: Re: OC i jego kontrola
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Irex" <o...@p...onet.pl> napisał:

    >czy UFG może w tym roku żądać ode mnie okazania dowodu opłacenia
    No może nie okazania w dosłownym słowa tego znaczeniu.
    Generalnie roszczenia z tego tytułu przedawniaja się z upływem 3 lat
    od ostatniego dnia roku kalendarzowego, w którym nie spełniono
    obowiązku. Czytaj art. 92. 1. -tam jest w całości.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2005-01-28 17:04:30
    Od: "Irex" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > od ostatniego dnia roku kalendarzowego, w którym nie spełniono
    > obowiązku. Czytaj art. 92. 1. -tam jest w całości.

    Wg mnie art.92 dotyczy roszczeń egzekucyjnych odnośnie opłaty (wymienionej w
    art.88) za brak OC. Czyli przypadku, gdy brak OC został stwierdzony i
    egzekwowana jest kara. Mnie chodzi o to, czy w roku następnym muszę
    udowadniać, że miałem OC w roku ubiegłym, gdy tego zarządają. Czy UFG może
    powiedzieć "panie, pokaż pan polisę za I połowę 2004 r." dzisiaj w 2005. Czy
    mogę (zgodnie z przepisami, które nie są dla mnie jasne)odpowiedzieć:
    "panowie, nie trzymam takich świstków do następnego roku, trzeba było pytać
    do końca 2004, a że nie mają potwierdzenia polisy w TU, to znaczy że mają
    tam niezły burdel i nie dbają o klienta." ;-)
    Iro

  • 4. Data: 2005-01-28 18:55:37
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Fri, 28 Jan 2005 15:10:13 +0100, Irex napisał(a):

> [...]
    > dowodu opłacenia OC za rok 2004, czy mogła to zrobić tylko do końca 2004?
    > Jeżeli może, to jak długo takie trzeba papierki przechowywać?

    Coś "motasz" zadaj jaśniej pytanie - bo to o co pytasz zależy od powodu
    "żądania".UFG nie żada okazywania polisy za ubiegły rok bez powodu.Coś mi
    się wydaje ,że możesz mieć kłopoty
    JanuszHr

  • 5. Data: 2005-01-28 19:19:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Irex" <o...@p...onet.pl> napisał:

    >Wg mnie art.92 dotyczy roszczeń egzekucyjnych odnośnie opłaty
    Egzekucja wynika właśnie z braku OC. To ty masz wykazać spełnienie
    obowiązku (art. 86) m.in. na żądanie UFG (art.84). A ponieważ nie
    wskazano termin do kiedy mogą cie do tego wezwać masz to uczynić
    niejako bezterminowo. Logiczne jest, ze nie będą tego żądać
    bezterminowo, ponieważ właśnie w oparciu o art. 92 skutecznie uchylisz
    się od ezgekucji, a wcześnej od udowadniania spełnienia obowiązku.

    >"panowie, nie trzymam takich świstków do następnego roku,
    To twój problem, bo nie udowodnisz, ze opłaciłeś ;-)

    >trzeba było pytać do końca 2004,
    Nie ma ustawowego takiego ograniczenia !

    >a że nie mają potwierdzenia polisy w TU, to znaczy że mają
    >tam niezły burdel i nie dbają o klienta." ;-)
    Mylisz instytucje ! UFG, policja czy pracownik wydz. komunikacji (ten
    też może sprawdzić !) to jedno, a TU to zupełnie cos innego :-)

    Artur Golański

  • 6. Data: 2005-01-28 19:34:56
    Od: "Irex" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" <h...@p...com> napisał

    > Coś "motasz" zadaj jaśniej pytanie - bo to o co pytasz zależy od powodu
    > "żądania".UFG nie żada okazywania polisy za ubiegły rok bez powodu.Coś mi
    > się wydaje ,że możesz mieć kłopoty

    Nic nie motam, mówię jak na spowiedzi. Po prostu w 2004r. przez pewien czas
    nie miałem OC, teraz jest wszystko opłacone. Nie złapała mnie żadna
    kontrola, ani nie miałem żadnej szkody w tym czasie. Więc o braku polisy
    może wiedzieć tylko TU i informacje mogą wypłynąć od nich. UFG pewnie to
    może wyłapać jak zacznie działać CEPiK. Ale czy może mnie za to ścigać? Czy
    TU z urzędu donoszą do UFG? Czy mogę powiedzieć, że miałem, ale wywaliłem
    świstek, a w TU mają bajzel i nie mogą znaleźć potwierdzenia.
    Iro

  • 7. Data: 2005-01-28 20:01:58
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Fri, 28 Jan 2005 20:34:56 +0100, Irex napisał(a):
> [...]
    > TU z urzędu donoszą do UFG? Czy mogę powiedzieć, że miałem, ale wywaliłem
    > świstek, a w TU mają bajzel i nie mogą znaleźć potwierdzenia.

    No teraz "załapałem" ,mówić możesz wszystko ale pamiętaj ,że zapytają gdzie
    i kiedy zapłaciłeś.Np.: czy przysłałi i druczek pocztą alabo płaciłeś u
    ajenta i tak dalej.A, np.: stwierdzenie ,że zapłaciłes u ajenta ,a nie
    zapłaciłeś to jest pomówienie ajenta ,jeżeli pocztą to jest to dokładnie
    rejestrowane ,jeżeli przez bank to też jest rejestrowane.Z takiego kręcenia
    mogą być poważne problemy.
    JanuszHr

  • 8. Data: 2005-01-28 20:05:06
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Irex" <o...@p...onet.pl> napisał:

    >Czy mogę powiedzieć, że miałem, ale wywaliłem świstek,
    >a w TU mają bajzel i nie mogą znaleźć potwierdzenia.
    Powiedzieć mozesz wszystko :-D
    Sęk w tym, że w razie wpadki UFG zażąda dowodu lub nałoży karę.

    Artur Golański

  • 9. Data: 2005-01-28 22:46:31
    Od: "Irex" <o...@p...onet.pl>

> [...]

    > się od ezgekucji, a wcześnej od udowadniania spełnienia obowiązku.

    > Nie ma ustawowego takiego ograniczenia !
    Czy właśnie art.86 nie ogranicza tego? "...dokument potwierdzający zawarcie
    umowy...ważnej w roku kontroli..."

    >...TU to zupełnie cos innego :-)
    A jak jest z tymi TU? Kablują?

    Iro

  • 10. Data: 2005-01-28 22:49:46
    Od: "Irex" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" <h...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > zapłaciłeś to jest pomówienie ajenta ,jeżeli pocztą to jest to dokładnie
    > rejestrowane ,jeżeli przez bank to też jest rejestrowane.Z takiego

    To pozostaje status świadków Sejmowych Komisji Śledczych, "nie pamiętam, nie
    przypominam sobie, nie pamiętam..." ;-)
    Iro