  • 1. Data: 2004-08-30 17:08:20
    Temat: Co oprócz umowy kupna-sprzedaży?
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Witam!
    Prowadzę DG na ryczałcie. Kupiłem od Niemca karton z różnymi rzeczami.
    Wypisał mi na to umowę kupna-sprzedaży, ale nie określił na tej umowie
    wszystkich rzeczy, jakie się tam znajdują. Będę sprzedawał te towary. Czy
    muszę sporządzić opis dostawy, albo coś takiego? Na wzorze opisu dostawy
    jest rubryka "cena jednostkowa". Co miałbym tam wpisać, przecież zapłaciłem
    za wszystkie towary na raz?

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 2. Data: 2004-08-31 06:24:27
    Temat: Re: Co oprócz umowy kupna-sprzedaży?
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Julek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > muszę sporządzić opis dostawy, albo coś takiego? Na wzorze opisu dostawy
    > jest rubryka "cena jednostkowa". Co miałbym tam wpisać, przecież

    możesz zrobić sobie taki pomocniczy dokument PZ (przyjęcie towaru)
    gdzie wymieniasz każdą rzecz jaką bedziesz chciał sprzedać, ilośc sztuk, i
    cenę jednostkową
    cena jednostkowa jest określana zazwyczaj na fakturze zakupu, jesli twoj
    sprzedawca tego nie okreslił, to sam proporcjonalnie musisz to wyliczyć.
    (np.100 eur : przez ilość sztuk danego towaru np. 20 to cena jednostkowa 5
    eur za sztukę....) lub jakis inny sposób (chyba wiesz po ile bedziesz
    sprzedawał..)

    L.

  • 3. Data: 2004-08-31 08:38:12
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "L." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (np.100 eur : przez ilość sztuk danego towaru np. 20 to cena jednostkowa 5
    > eur za sztukę....) lub jakis inny sposób (chyba wiesz po ile bedziesz

    Dzięki!
    Acha, czyli kupiłem wszystko za 500 zł, w sumie będę chciał uzyskać 1000 zł,
    a rzeczy są różnego rodzaju, to określać cenę każdej z nich jako połowę
    ceny, za którą będę ten towar sprzedawał?

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 4. Data: 2004-08-31 08:52:52
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > a rzeczy są różnego rodzaju, to określać cenę każdej z nich jako połowę
    > ceny, za którą będę ten towar sprzedawał?

    jesli kupiłes za 500zł, to cena jednostkowa wszystkich sztuk nie może być
    większa niż 500zł.
    Bo kosztem dla ciebie jest 500zł, ani wiecej ani mniej.
    jesli (towar A) 1szt sprzedasz za 300zł
    a pozostałe sztuki (towar B) po 5 zł.
    to wiadomo ze odpowiednio cena jednostkowa tej droższej rzeczy musi być
    wieksza niż tych po 5zł.
    Przykładowo cena jednostkowa (towar A)1szt = 150zł a cena pozostałych sztuk
    (towar B) = 2,5zł.
    teraz jasne?

    L.

  • 5. Data: 2004-08-31 09:04:28
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

> [...]
    > wieksza niż tych po 5zł.
    > Przykładowo cena jednostkowa (towar A)1szt = 150zł a cena pozostałych

    Tak, właśnie o to mi chodziło, może po prostu trochę zamotałem. A tak przy
    okazji, zobaczyłem w necie, co powinny zawierać dokumenty PZ. Czy do tego
    nie starczyłby dokument Przychód wewnętrzny (PW), a jeśli nie, to kiedy ten
    dokument się wystawia, a kiedy PZ?

    Z góry dzięki, Juliusz Romanowski

  • 6. Data: 2004-08-31 10:34:28
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > okazji, zobaczyłem w necie, co powinny zawierać dokumenty PZ. Czy do tego
    > nie starczyłby dokument Przychód wewnętrzny (PW), a jeśli nie, to kiedy

    PZ = Przyjecie zewnętrzne = faktura zakupu towaru.
    Towar ląduje na magazynie.
    i jeśli coś sprzedasz, to masz Wydanie z magazynu WZ.
    a jeśli np. coś ci się uszkodzi i musisz wyrzucić to RW (rozchód wewnętrzny)
    a jak nagle coś co wyrzuciłes - naprawiło się to masz PW (przyjęcie
    wewnętrzne)

    czyli PZ - przyjmujesz na magazyn towar z zewnątrz, a PW - to przyjmujesz na
    magazyn towar wew.czyli np. taki który już był na magazynie, lub wtedy gdy
    ktoś go tobie zwrócił i musiałes wystawić klientowi fakture korekte, a towar
    ponownie przyjąć na magazyn

    PW - przyjęcia wewnętrzne nie dotyczą faktur zakupowych towaru.

    daj linka do tego PZ o którym czytałes

    L.

  • 7. Data: 2004-08-31 11:14:27
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

> [...]
    towar
    > ponownie przyjąć na magazyn
    >
    > PW - przyjęcia wewnętrzne nie dotyczą faktur zakupowych towaru.

    Dzięki za pomoc!
    Sprawdzałem w Rachmistrzu GT, co jest potrzebne do wystawienia PW. Mam
    nadzieję, że zagraniczny NIP nie jest konieczny. Czy możesz mi jeszcze
    odpowiedzieć na takie pytania:
    Czy jeśli dostanę umowę KS/rachunek/FV , na której są wyszczególnione
    wszystkie przedmioty, czy muszę tworzyć jakieś dodatkowe PZ?
    Czy gdy sprzedaję coś, wystawiam rachunek + umowę KS, muszę jeszcze tworzyć
    WZ?

    Sprzedaję towary na Allegro, raczej nie ma dużo tych towarów :) Czy mógłbyś
    powiedzieć, gdzie można poczytać o tych dokumentach PZ/PW/WZ? Szukałem (może
    niedokładnie) w Dzienniuku Ustaw, ale nie znalazłem.

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 8. Data: 2004-08-31 12:01:05
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > wszystkie przedmioty, czy muszę tworzyć jakieś dodatkowe PZ?
    > Czy gdy sprzedaję coś, wystawiam rachunek + umowę KS, muszę jeszcze

    nie, nie
    ja tak dla przykładu pisałam ci o rodzajach dokumentów magazynowych.
    nie wiem czy u ciebie w ogóle jest sens tworzyc magazyn, bo nie znam
    specyfiki twojej firmy

    teraz jednorazowo sobie wystaw ten dokument PZ, chociaż jesli w tym samym
    miesiącu
    co księgujesz koszt zakupu towaru (500zł) i w tym samym go sprzedajesz, to
    można to olac, bo masz koszt i przychód w jednym miesiącu.
    Ale jesli chcesz sie bawic w magazyn - to konsekwentnie wszystkie artykuły
    które sprzedajesz musisz wprowadzic do magazynu i potem tworzyc mase
    dokumentów, inwenture itp.
    towar staje sie kosztem dopiero w momencie sprzedania, czyli jak kupiłes w
    lutym, a sprzedałes w maju, to w koszty wpisujesz tylko kwotę kosztu
    własnego sprzedaży(czyli faktyczną kwotę zakupu danych artykułów).

    A o PZ, WZ, i całym magazynie to mówie ci z doświadczenia księgowego,
    linków - nie chce mi sie szukać
    http://www.google.pl/search?hl=pl&ie=UTF-8&q=dokumen
    ty+magazynowe&lr=lang_pl

    L.

  • 9. Data: 2004-08-31 18:02:59
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

> [...]
    > własnego sprzedaży(czyli faktyczną kwotę zakupu danych artykułów).
    >
    > A o PZ, WZ, i całym magazynie to mówie ci z doświadczenia księgowego,

    Dzięki,
    akurat napisałem, że jestem ryczałtowcem, a tam sprawa jest trochę
    prostsza - nie mam KPIR i nie księguję kosztów, bo ich nie odliczam. Muszę
    tylko "magazynować w kolejności chronologicznej dowody zakupu", czy coś
    takiego. Po prstu chodzi mi o to, żeby, jak wpadnie US, nie posądził mnie o
    to, że jakiś towar zwędziłem sąsiadowi albo ze sklepu :))) bo nie mam dowodu
    zakupu na dokładnie ten towar (który kupiłem "w zestawie", bez wyróżniania
    elementów).

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 10. Data: 2004-09-01 06:40:12
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

> [...]
    dowodu
    > zakupu na dokładnie ten towar (który kupiłem "w zestawie", bez wyróżniania

    Oj to faktycznie przepraszam, ja siedze tylko w pełnej księgowości KH
    i na ryczałtach w ogóle sie nie znam, oprócz tego, że wiem jakie są stawki %
    ryczałtu....

    Z tego co mówisz, to wystarczy ten jednorazowy PZ podpięty pod to co
    otrzymałes od dostawcy.

    pozdrawiam
    i jak najmniej papierkowej roboty życze....

    L.