    From: "Julek" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co oprócz umowy kupna-sprzedaży?
    Date: Tue, 31 Aug 2004 13:14:27 +0200

    Użytkownik "L." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ch1k8j$dv9$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > ten

    > PZ = Przyjecie zewnętrzne = faktura zakupu towaru.
    > Towar ląduje na magazynie.
    > i jeśli coś sprzedasz, to masz Wydanie z magazynu WZ.
    > a jeśli np. coś ci się uszkodzi i musisz wyrzucić to RW (rozchód
    wewnętrzny)
    > a jak nagle coś co wyrzuciłes - naprawiło się to masz PW (przyjęcie
    > wewnętrzne)
    >
    > czyli PZ - przyjmujesz na magazyn towar z zewnątrz, a PW - to przyjmujesz
    na
    > magazyn towar wew.czyli np. taki który już był na magazynie, lub wtedy gdy
> [...]

    Dzięki za pomoc!
    Sprawdzałem w Rachmistrzu GT, co jest potrzebne do wystawienia PW. Mam
    nadzieję, że zagraniczny NIP nie jest konieczny. Czy możesz mi jeszcze
    odpowiedzieć na takie pytania:
    Czy jeśli dostanę umowę KS/rachunek/FV , na której są wyszczególnione
    wszystkie przedmioty, czy muszę tworzyć jakieś dodatkowe PZ?
    Czy gdy sprzedaję coś, wystawiam rachunek + umowę KS, muszę jeszcze tworzyć
    WZ?

    Sprzedaję towary na Allegro, raczej nie ma dużo tych towarów :) Czy mógłbyś
    powiedzieć, gdzie można poczytać o tych dokumentach PZ/PW/WZ? Szukałem (może
    niedokładnie) w Dzienniuku Ustaw, ale nie znalazłem.

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski